m'n moeder is een control freak

hey,
ik heb er tegenwoordig erg last van dat me moeder alles in de gaten houdt wat ik doe…
als ik op me computer zit komt ze random langs, om 'm af te pakken en m’n internet geschiedenis wel ff na te kijken(nóg geen awkward situaties gehad) ze word helemaal boos als ze ziet dat ik in topics zoals ‘WTF moment van de dag zit’ (mag thuis niet schelden) of als ik op marktplaats gewoon voor de fun naar spullen zit te kijken…

ze houdt ook heel erg mijn bankrekening in de gaten, als ik nieuwe punten heb of m’n huiswerk een keer niet gemaakt heb weet ze het binnen 1 minuut(online systeem :hammer:).

m’n moeder is een perfectionist en houdt me ook de hele tijd in de gaten als ik zit te leren, om de 5 minuten komt ze me kamer binnen en dan begint ze te schreeuwen dat ik niet aan het leren ben(terwijl ik dat wel deed), en dan kan ik weer 1 min leren en dan komt ze weer, en dan boos worden als ik een onvoldoende haal…

UGHHHHH, ik kan er soms echt niet meer tegen.
ik verwijder nu standaard mijn internetgeschiedenis als ik de computer afsluit

Wat een rot situatie.
Ik denk dat praten met je moeder de enige oplossing is…

Ja inderdaad, eens rustig gaan zitten met je moeder en het er over hebben samen. Is er iets gebeurd waardoor je moeder zo doet?

Omdat je je er ongemakkelijk bij voelt en graag wilt zien dat je moeder je vertrouwt. Bovendien is er zo iets als privacy.

Jeetje ik vind dit serieus te ver gaan! Ze moet je ook een beetje vrijlaten. Is een gesprek voeren met haar een optie? Anders zou ik serieus hulp gaan zoeken, ik zou dit echt niet aankunnen!

Dit! Ik zou er helemaal gek van worden…

Oehww, wat vervelend!!
Hoe oud ben je eigenlijk als ik vragen mag?

Dit inderdaad. Niemand kan leren als er om de minuut iemand binnen komt vallen en gaat staan schreeuwen + je mag echt wel vrijheid wat betreft de computer, je bent toch oud genoeg om zelf te weten waarnaar je kijkt of wat je leest.