M'n lenzen gaan steeds stuk??

Ik heb zelf zachte lenzen en bij mij breken ze echt niet hoor! Ik zou ze tien keer dubbel kunnen vouwen of uit elkaar kunnen trekken en nog steeds een mooie lens hebben. Als je een haartje ziet, kun je die beter met wat lenzenvloeistof weghalen.

Ik zou even langs gaan bij de opticien… misschien kan je andere krijgen? Ik heb namelijk ook zachte lenzen van pearl en helemaal geen problemen mee.

haartjes kun je er misschien beter niet met je vingers afhalen…
als ik haartjes op mijn lenzen heb, spuit ik het er meestal met lenzenvloeistof af of ik dip ze even in het bakje…

ik heb ook zachte lenzen van pearl
toevallig afgelopen week 'n kapotte lens, maar was niet te zien met 't blote oog
maar hij deed pijn als ik 'm in deed
en ik heb ondertussen al 2 jaar die lenzen verder nog nooit problemen gehad

Dan zou ik een ander merk proberen.

ik heb ook zachte lenzen van pearl,
ze gaan bij mij nooit kapot.
doe je wel genoeg lenzenvloeistof in je doosje?
anders zijn ze misschien een beetje droog.
& aan het eind van de maand (als je tenminste maandlezen hebt) zijn ze sowieso een stuk kwetsbaarder.

Ik vind Pearle sowieso slechte en nogal makkelijke service. Ik vind de lenzen van Eyewish erg goed. Zijn ook scheurtjes ingekomen, maar dat komt vooral door mijn nagels. Bovendien heb ik lenzen voor een halfjaar, dus ik kan nog even vooruit. Ook checken ze elke zoveel maanden of jaar even je ogen, zodat je dus minder snel schade oploopt.

Ik had dat omdat mijn nagels te lang waren ( ook pearl) maar pearl is gewoon niet zo goed, al zit ik er wel bij. Ik had steeds een kras op mijn lenzen, gloed nieuw. Dus ik daar heen zei zo’n vrouw ja dat is een kras, gooi maar weg. Dus ik mijn lenzen eeg gooien. Maar toen haalde ik er net een uit de verpakking en toen zat er weer een kras op. Ik heb het niet vast grpakt dus ik had het niet gedaan. Weer terug bleek het een aanduiding te zijn van mijn cilinder, het hoorde gewoon zo. Mij was niets vertelt :S nja nooit echt geld voor terug gezien.
Wel toen ze mij de verkeerde glazen aanmaten toen heb ik echt geld geeist en met moeite ook gekregen.

Maar je moet echt terug gaan, wss is het een kwaliteit fout.

Ik heb ook zachte, die gaan pas kapot als ik er heel hard aan trek. Ik zit bij Phillips. Misschien zijn je nagels te lang? Ik heb namelijk wel vaak gehad dat ik er met mijn nagel doorheen prikte.

Ik heb hier helemaal geen last van, dus als ik jou was zo ik overstappen op andere.

Mijn zus heeft ook lenzen van Pearl, en die breken ook steeds. Nu al 3 keer ofzo.

ik heb ook lenzen van pearl en nergens last van.

Dat, Ik heb echt geen klachten.
Misschien zijn je lenzen een beetje uitgedroogd. Daardoor scheuren ze sneller. Verder zou ik het ook niet weten :’)

Ook ik heb lenzen van de Pearl en nog nóóit problemen mee gehad, dat ze stuk gingen ofzo. Dan ga je er toch niet voorzichtig genoeg mee om. Ik kreeg zelfs het advies om ze af en toe op m’n hand schoon te poetsen om ze helderder te houden (eiwitten eraf poetsen) en zelfs dan gaan ze niet stuk.
Wel 2 keer gehad dat als ik nieuwe lens indeed, er last van bleef houden, tranend oog enzo, bleek er bollingsfoutje in te zitten. Maar dat kan zo nu en dan gebeuren op een enorme productie, heb al jaren lenzen. Kan er ook zo mee langskomen, ze controleren m’n ogen dan even en dan krijg ik een nieuwe lens mee, ook al kunnen ze het ‘foutje’ niet vinden. Hebben ze deze lenzen niet op voorraad, dan worden ze voor me besteld, doe dan zolang een nieuwe lens in en kan dan later een vervangende lens ophalen. Ideaal.

Ik heb ook zachte lenzen van de Pearl maar ik heb er helemaal geen problemen mee! Misschien kun je proberen die haartjes er met vloeistof af te krijgen in plaats van er met je vingers aan te zitten?

Ik heb geen lange nagels meer,
En ja delaatste tijd zijn ze supersnel droog.
Ik maak een afspraak en vraag wat ik ermee moet.
Bedankt allemaal!

En oja, hou als lenzendrager écht je nagels kort. Voorkomt ook ontstekingen en dat soort ellende. Ik hou voor mezelf als maatstaaf aan, dat als ik merk dat ik bij het inzetten of uithalen van mijn lenzen mezelf als het ware in m’n ogen ‘prik’, dat m’n nagels dan te lang zijn. En dan gaan ze er dus ook acuut af.

dat had ik eerst ook een paar keer.
maar nou niet meer … dat kan dat komen, doordat jij dei verkeerd vastpakt ofsow. want k heb ook gwn lange nagels, en dan kan k ook gwn lensen indoen … soms is het alleen wel irritant, als k mijn lenzen eruit haal, dan knip k ze wel iets korter …

Ik kán het ook wel, maar het voelt niet lekker. :stuck_out_tongue:
Na al die jaren weet ik wel hoe het moet hoor. :wink:
En het voorkomt gewoon ontstekingen, dus daarom doe ik het vooral.