M'n lenzen gaan steeds stuk??

Nou ik heb sinds 4 maanden geleden lenzen en ik ga er heel voorzichtig mee om.
Nou de 2de maand ging er een stukje uit mijn lens. er zat een haartje op dacht ik dus ik doe heel voorzichtig met 2 vingers eroverheen en hoppa een stukje uit mn lens. Nouja 1x kan gebeuren toch?
Nu 2 maanden later zat er weer in het midden een groot haartje ( dacht ik )
En ik hou met 2 vingers mijn lens aan de ene kant vast, en met de andere 2 vingers probeer ik het haartje eraf te halen en… krats lens doormidden. Mijn moeder komt zo thuis dus die zal wel kwaad zijn. Maar iemand enig idee hoe dit komt?

(Ik heb trouwens lenzen van de pearl. )

nee ik heb geen idee, heb je harde of zachte lenzen?
ikzelf heb lenzen van de Hans Anders (meesten vinden dat een ‘‘goedkope’’ winkel) en die lenzen zitten heel fijn en als ik er een haartje af haal dan komt er geen scheurtje in, dus best raar ;O

Ik heb zachte lenzen. van pearl dus ik heb gelezen dat er meerdere klachten over zijn.

Pfoe, m’n moeder is niet kwaad.
ik maak waarschijnlijk een afspraak en anders maar naar een andere opticien ofzo?

hm wel erg vervelend.
maar als je een andere zoekt;
hans anders is een aanrader haha. en goedkoop :slightly_smiling_face:

Ik zit ook bij hans anders, helemaal geen problemen mee :wink:

En als er meer mensen zijn die problemen hebben met lenzen van pearl zou ik inderdaad eens overwegen om ergens anders heen te gaan.

zachte lenzen breken toch heel moeilijk?
ik heb harde lenzen en die breken sneller, maar is bij mij nog nooit gebeurd.
hmm, ik weet niet hoe dat komt als je er voorzichtig mee om gaat, anders zou ik even bellen of kijken of je andere kan krijgen

misschien zijn je ogen te droog?

Ik heb zachte lenzen en gaan niet zo snel stuk.
Misschien omdat je lens te droog is of je hebt scherpe nagels ;p?

Ik zou anders naar Hans Anders gaan en daar meedoen aan het lenzen totaalplan. Dan betaal je 9 euro per maand en kun je eens in het halfjaar nieuwe lenzen halen. Je krijgt dan 6 paar maandlenzen, dus kun je na een maand gewoon je lenzen vervangen. :wink:

Verder als er iets viezigs opzit spuit ik er gewoon wat lenzenvloeistof op en dan drijft de viezigheid vanzelf wel van je lens af.

Ja, ik denk dat het licht dat mijn ogen droog zijn/waren.
Ik had delaatste tijd sowieso veel last van mijn ogen. Steeds zag ik wazig en waren mijn ogen droog. Ik maak een afspraak en desnoods ga ik maar eens naar de hans anders.

misschien moetje je lenzen wat beter poetsen,
en korter dragen?
misschien wil dat helpen?

huh wat vreemd, ik heb ook zachte lenzen van de pearl maar geen problemen,
misschien droge ogen ja, ik zou maar even een afspraak maken :slightly_smiling_face:

Je kan ook even langs gaan en vragen waarom ze steeds breken, ik denk dat zij er meer van weten. n_n

ik heb ook van de pearl, nu een maand en echt geen last ofzo en geen krasjes en geen scheurtjes. niks. en idd gewoon vloeistof eroverheen spuiten als er wat opzit

meestal blijven zachte lenzen een beetje aan je vingers plakken omdat ze droog zijn (je vingers), daardoor scheuren ze. ik heb het zelf ook een x gehad. als er een haar op zit moet je het idd gewoon even in een bakje met lenzenvloeistof doen en dan gaat het er wel vanaf.

Ik zie ook steeds wazig met m’n lenzen van de Pearl!
misschien moet ik ook is naar een andere, telkens krijg ik andere vloeistof, andere lenzen want er lijkt steeds een ‘laagje’ op te zitten, vettigheid ofzo? en het komt niet van m’n vingers, want ik was m’n handen heel goed voor ik ze indoe/eruithaal.
heeel apart.

zijn die haartjes trouwens niet gewoon kleine scheurtjes? dat hij verder breekt als je er op drukt ofzo?

Heb je maandlenzen?! Dat je iedere maand nieuwe moet pakken?
Ik heb ook lenzen van pearl gehad en had precies hetzelfde probleem, ik koop nu lenzen bij de hema. Veel steviger, zitten lekkerder en zijn veel goedkoper.