M'n ex excuses aanbieden.. Of niet?

Begin december maakte ik het uit met mijn vriend. We zouden proberen gewoon vrienden te blijven en we bleven dus ook gewoon tegen elkaar praten… Maar hij zocht er toch meer achter, en ik absoluut niet.
Eind januari toen dus helemaal gestopt, hij deed lullig tegen mij en toen was ik zo boos dat ik hem dingen heb gestuurd die echt niet kunnen en het is ook helemaal niks voor mij om zo ontzettend bitchie te doen…
En dat zit me nu eigenlijk nog steeds een beetje dwars.

Tot 2 weken terug hadden we elkaar geblokkeerd op whatsapp, opeens had hij me gedeblokkeerd en een paar dagen later heb ik hem toen ook gedeblokkeerd. Ik denk, misschien gaat ie wat zeggen, maar nee. (geen idee waarom ie dan gedeblokkeerd heeft maar goed)

Zouden jullie nog je excuses aanbieden of niet? Ik wil absoluut echt niet weer wat met hem maar vind het gewoon echt zo stom van mezelf dat ik zo lullig tegen hem heb gedaan en daar heb ik echt spijt van…

Als jullie geen toekomst meer hebben, zou ik het gewoon zo laten. Je zegt zelf dat hij ook lullig heeft gedaan.

Als het je echt dwars zit kun je hem wel een berichtje sturen met excuses, anders zou ik het gewoon laten.

Als ik jou was, zou ik hem mijn excuses aanbieden. Ik ben iemand bij wie dat echt nog jaren kan blijven knagen, maar ik begrijp het ook als je het goed vindt zo.

nee, lekker zo laten.

Dat heb ik dus ook een beetje…
maar aan de andere kant ben ik bang dat hij dan meteen weer tegen me blijft praten en daar zit ik echt niet op te wachten…
En op zich zie ik hem nooit meer, hij zit niet bij me op school en woont ergens anders…
Dus ik laat het toch maar zo denk ik…!

Bedankt allemaal :bowing_man:

er kunnen nog steeds gevoelens zijn, en misschien weer aanwakkeren. of hoe zeg je dat.

dus laat zo zou ik zeggen

Ff offtopic: ik moest echt hardop lachen om jouw nickname! Sabeltandcavia, hoe kom je erop?! Briljant haha.

Maar inderdaad: bepaald voor jezelf of, als je niks zegt, je er for ever mee rond blijft lopen of dat je er wel over heen komt. Is dat tweede het geval, zou ik het er bij laten. Aan mij zou zoiets gaan knagen, dus ik zou denk ik alsnog m’n excuses aanbieden. Als hij dan weer lastig gaat doen, block je 'm gewoon weer.

Haha dank je, helaas niet zelf bedacht maar ik vond hem ook erg leuk :stuck_out_tongue:

Pffoeh… Ik vind het moeilijk maar probeer het denk ik toch te vergeten want ben daar inderdaad bang voor… ^ En anders doe ik hem nog een keer pijn en dat wil ik ook niet…

als je je excuses gaat aanbieden gaat hij er toch mis iets achter zoeken en dat zou nog lulliger voor hem zijn. dus ik zou het maar zo laten, want het klinkt nogal raar als je excuses aanbiedt en daarbij zegt dat hij er niks achter moet zoeken, toch?

Ik zou zeggen dat je echt niks meer met hem wilt maar dat je sorry zegt voor je gedrag, ikzelf blijf er altijd heel lang mee zitten maar als je er niet mee zit kan je er ook voor kiezen het niet te doen

Bedankt. Ik probeer het maar gewoon te vergeten denk ik… :wink:

Zal het inderdaad gewoon laten zo :slightly_smiling_face:

Ik zou je excuses nog aanbieden. Uit beleefdheid gewoon. Als je van jezelf beseft dat het bitcherig was wat je deed, kun je het net zo goed ‘ongedaan’ maken door je excuses aan te bieden. (ja ik weet dat je zo’n dingen niet ongedaan kan maken, maar het kan toch een eerste stap zijn)

Hij deed zelf ook lullig, maar als je er echt mee zit kan je best je excusses even aanbieden. Dan helpt het jou misschiem om je niet meer schuldig te voelen.