mn crush gaat bijna van school af.

ik zit in de 3e van de mavo. en de jongen die ik leuk vind in de 4e. ik vind hem al heel lang leuk, en dat weet hij. hij kijkt me echt heel erg vaak aan. Heel veel mensen zeggen dat hij mij ook leuk vind. Maar ok, nu het probleem, we zijn allebei heel erg verlegen. Dus ik durf niet naar hem toe te stappen en hij ook niet naar mij. Nu is deze week zijn laatste schoolweek voordat hij examen gaat doen. Hoe kom ik nog voor die tijd met hem in contact? WHAT TO DO?

probeer over je verlegenheid te komen en gewoon spontaan met hem te gaan praten,
als je vrienden hebt die ook met hem om gaan dan is dat nog makkelijker, ga gewoon met een paar vrienden met hem gaan praten
be confident :d

dankje! misschien moet ik ook maar ns mn ballen bij elkaar gaan rapen en gewoon naar hem toe stappen.

wat jennifer zegt… en dat ie bijna examen heeft is gelijk een goed gespreks onderwerp. Je kan hem succes wensen ofzo? :slightly_smiling_face:

Precies, gewoon met m praten :grinning:
En als hij je toch op de een of andere manier afwijst maakt het toch niks uit, want je ziet hem waarschijnelijk bijna nooit meer :slightly_smiling_face:

Denk zo ’ dit is je laatste kans, je moet alles uit het leven halen wat er in zit, het leven komt niet met garanties of 2e kansen, als je nu je moet bij elkaar raapt & naar hem toe stapt komt er misschien wel wat heel leuks tussen jullie’

ja je moet nu echt actie ondernemen! praat met hem en spreek een keer af. krijg je zeker weten geen spijt van

Versnel alles wat, zet je over die verlegenheid heen en praat met hem. Het is niet meteen het einde van jullie eventuele relatie als hij van school gaat; als je nu zorgt dat je er mee bezig bent en wat met hem krijgt voor hij van school af gaat, kunnen jullie nog heel lang iets hebben. Moet je wel voor het eind van zijn schooljaar met hem iets ongeveer hebben.
Zijn examens is idd een goed gespreksonderwerp. Wat ik vaak gebruik, is als er bijvoorbeeld een feest is en dan vraag ik op MSN bijvoorbeeld; Ga je eigenlijk ook? Dan moet hij wel terug reageren; ten eerste omdat je niet zei waar naar toe en ten tweede omdat hij met ja of nee moet antwoorden.

Als je hem op msn hebt, kan je ook via msn vragen of hij na zijn examens een keer af wil spreken, als je het recht in zijn gezicht durft te vragen.

Ga ervoor… je hebt niets te verliezen… vaak ben je verlegen omdat je bang bent dat je een blauwtje loopt… al zou je dat deze keer lopen, dan hoef je hem daarna nooit meer te zien dus ga er gewoon voor!

Poeh, ik denk dat je niet bijster veel opties meer hebt.
Het klokje tikt immers, en elke verloren minuut, is er eentje teveel!

Hoe eng het wellicht ook mag klinken, probeer je gedachten onder controle te krijgen, en over die angst heen te stappen.

Bedenk jezelf wat het ergste is wat je kan overkomen?
En stel dat zou je overkomen…
Is dat werkelijk een ramp?
Blijft het je de rest van je leven achtervolgen?
Krijg je er een levensgroot trauma door?

Vast niet, joh.

Dus, ga tot actie over!
Achteraf kan je alleen maar trots op jezelf zijn, omdat je weer een drempel hebt overwonnen!
Hoe het ook afloopt, want je hebt immers niets te verliezen!

Heel veel succes! (:

succes ^^ meiden boven me geven goed advies

dankjewel! eigenlijk heb ik een nee en kan ik een ja krijgen. is het raar om een vriendin op hem af te laten gaan als ik zelf echt niet durf?!

Ja, ik vind dat het een beetje raar overkomt als je een vriendin op hem af laat stappen. Dan krijgt hij denk ik niet zo positief beeld van je, maar misschien heb ik dat ook helemaal mis. Het is denk ik het beste als je samen met een vriendin op hem afstapt en een gesprekje begint. Dan kan best je vriendin beginnen met praten, maar dan ben je er in elk geval bij.

dan heb je ook kans dat hij denkt dat joun vriendin gevoelens voor hem heeft,
heb er vertrouwen in dat als mensen zeggen dat hij jou ook leuk vindt, je niet af kan gaan :slightly_smiling_face:

sorry hier moest ik even om lachen hihi

Ik las ooit ergens een theorie die je kunt toepassen op “dilemma’s”, en die werkt heel goed.
Je moet dus voor jezelf bedenken wat de gevolgen zullen zijn over 10 minuten, 10 maanden en 10 jaar.
Stel, je vraagt hem mee uit. 10 minuten erna zul je je heel opgelaten en hyper voelen. 10 maanden later is er misschien inmiddels een mooie relatie tussen jullie opgebloeid. En als je terugkijkt over 10 jaar zul je blij zijn dat je toen al je moed bij elkaar hebt geraapt en gewoon op hem af ben gestapt.

Good luck, geloof gewoon in jezelf ;-)!

kijk als hij je niet leuk vind dan is hij toch van school af dussss probeer het je hebt niks te verliezen:)

Ja, wat de meiden hierboven zeggen. Laat je het ons weten? wordt benieuwd. ;d