Mn bff snijd zichzelf

Mijn Bff snijd zichzelf de reden weet ik niet ik wil er wel met haar over praten en dat ga ik ook zeker doen maar dat kan op dit moment ff niet. Maar is het niet beter dat ik het er met haar ouders over heb want ze gaat best wel ver en het moet echt een keer ophouden. Haar ouders weten wel datt ze zichzelf snijd maar ze doen er niks aan. Het gaat exht te ver en ik wil niet dat mijn bff eraan overlijd ofzo of dat ze ergens bewusteloos word gevonden. Wat kan ik het best gaan doen?

Xxx hulpeloze bff

Beter kun je contact opzoeken met de vertrouwenspersoon of schoolpsycholoog. Haar ouders weten denk ik ook niet wat ze eraan moeten doen. En er mee ophouden is en blijft heel lastig en dat lukt beter als je hulp hebt van een psycholoog.

Weet jij wat de reden is dat ze zichzelf snijdt? Meestal gaat het niet goed met haar. Dan heeft ze veel ruzie of andere problemen en door haar zelf te snijden voelt ze die andere pijn minder goed. En voelt ze zich daar “beter” bij.

Een goeie vriendin van vroeger. We hebben nu ruzie heeft zichzelf ook gesneden. Ik weet niet of ze zichzelf nu nog snijdt. Mn bestie en ik hebben er ook alles aan gedaan om haar te laten inzien dat het niet nodig is om haar pijn te doen. Door zichzelf te snijden. Het is een poosje beter met haar gegaan door de hulp van de schoolpsycholoog en de vertrouwenspersoon op school. En later is ze terug gevallen in haar oude patroon. Dit maal wou ze er niet mee stoppen en hield ze ons zo in haar macht dat ze midden in de nacht ons appte dat het niet goed ging en dat ze zich weer gesneden had. Wij hebben haar de keuze gegeven of te stoppen met snijden of onze vriendschap te verbreken omdat wij heel erg moe werden van haar. Ze is dus niet gestopt en we hebben onze vriendschap verbroken.

Het is eenmaal heel hard om dat te doen alleen wij konden ons niet aan iemand hechten waarvan we bang waren dat ze zich wat aan zal doen. En er misschien niet meer zal zijn als ze ermee doorging. Ik heb nog contact met haar proberen te zoeken alleen wou zij dat niet meer. Ze heeft nu nieuwe vrienden gevonden waar ik en mijn bestie blij mee zijn.

Ik hoop dat het je lukt om bff te blijven en dat het uiteindelijk beter met haar zou gaan.

Hier op het forum is ook een forum over automulatie misschien kun je daar ook je verhaal kwijt?

En zoek vooral hulp op! Het gaat jullie wel lukken daar geloof ik in.