m'n beste vriendin voor altijd kwijt?

heeey,

Ik had een supergoede beste vriendin, tot het een jaartje terug misging. We kregen best veel ruzie en we zijn allertwee best veel veranderd. Onze vriendschap is nu superslecht en daar baalde ik eerst toaal niet van want toen haatte ik haar, om alles wat ze deed…maar nu? nu heb ik er spijt van als ik terugdenk aan hoe goed wij bevriend waren en al die mooie herinneringen. Maar elke keer als we onze band weer op willen bouwen, gaat het compleet mis. Ik kan haar echt niet missen, ondanks dat we zo verschillend zijn en ik soms super eigenwijs kan zijn (zij ook soms wel hahaha :wink: )

Ik wil haar graag laten weten dat ik nog steeds om haar geef en dat ik graag vriendinnen met haar wil zijn op de manier hoe ze is, weten jullie hoe ik dit kan doen?

xo

Mis je haar of mis je de toffe momenten?
Want dat zijn 2 verschillende dingen.

Als je uit elkaar groeit en ruzie hebt gaat dat soms gewoon niet meer, hoe graag je het misschien nog wil.

Dit inderdaad. Ik denk dat het al genoeg zegt dat het steeds mis gaat wanneer jullie het weer proberen.

Ik denk dat je het moet laten gaat. Een in de zoveel tijd veranderd je vriensenkring gewoon, het is jammer maar als het niet werkt tussen jullie dan werkt het niet.

Ik ben het met bovenstaande reacties eens maar weet dat dat heel moeilijk is. Ik kreeg een jaar geleden zo erg ruzie met 1 van mijn beste vriendinnen dat ze me niet meer wilde spreken. Ik was hier kapot van en wilde niets liever dan weer vriendinnen met haar zijn, ookal hadden we eigenlijk alleen nog maar ruzie. Maanden later, in mei ofzo, hebben we het uitgepraat. We hadden een hecht vriendinnengroepje en zouden ook met elkaar op vakantie. Ik was super blij toen het was uitgepraat, want ik dacht dat ik mijn beste vriendin weer terug had. Dat was niet zo, zij had een heel ander leven gekreen en was ontzettend veranderd. Het werkte niet tussen ons, we dachten over niks meer hetzelfde en kregen om de kleinste dingen ruzie. Na de vakantie heeft ze opnieuw gezegd dat ze me niet meer wilde zien. In tegenstelling tot de vorige keer heb ik het zo gelaten, zijnwas al lang niet meer dat meisje waar ik zo goed mee om kon gaan. Nog steeds doet het pijn, ik mis harbouders, haar broertje, haar kat, en als ik denk aan alles wat wij altijd deden vroeger steekt het echt nog. Maar op dit moment is het beter zo. Ik denk dat dit ook voor jou geldt. Het is super moeilijk om iemand die je zo dierbaar was los te laten, maar mensen groeien nou eenmaal uit elkaar en er komt een tjd dat je het gaat accepteren. Als ik jou was zou ik niets meer van me laten horen.

Ik zit nu ook in zo’n situatie, niet perse met ruzie, maar wel het uit elkaar groeien.
Uiteindelijk zal je moeten accepteren dat iemand verandert, het los laten. Dat is echt ontzettend moeilijk en misschien wil je dit diep in je hart wel helemaal niet.
Dit is eigenlijk net als dat je het uitmaakt met je vriend/vriendin, er is een reden voor geweest en als jullie beiden veranderd zijn, waarom zou het nu dan nog goed gaan?

Maar goed, als je toch weer contact met haar wil zoeken, bel haar dan gewoon of vraag om eens af te spreken. Ze is altijd jouw vriendin geweest, dus waarom zou je haar niet kunnen aanspreken toch?

Ik mis haar heel erg, en de momenten natuurlijk ook maar ook haar.

Vriendschap komt van twee kanten zeg ik altijd. Ik heb ook een beste vriendin die ver weg van me woont, maar toch zien we elkaar nog elke maand. Tis maar net wat je er voor over hebt. :flushed: