Misselijk van vitamines?

Hoi

Ik eet vegetarisch en moet daardoor vitamines bijslikken, ik ben 15 en moet dus volwassenen vitamines, ik kan niks groots slikken door reflux en heb dus altijd kauwtabletten, ik word alleen hartstikke misselijk van die pillen, ik pak er niet meer als toegestaan en neem altijd in tijdens maaltijd

Iemand een idee?

ff

Ik heb hetzelfde, geen idee waardoor het komt maar daardoor neem ik maar gewoon niets meer.

Klopt, en normaal zou het ook niet hoeven

Maar door meerdere problemen (notenallergie, melkallergie, eetstoornis en heel lage weerstand) vonden de huisarts en dieetiste het beter om vitamines bij te slikken
Ik heb bloed laten prikken (jaar geleden ofzo) en had meerdere vitamines te laag

Het probleem zit hem bij mij erin dat ik geen groentes, noten, melk of eieren eet waardoor veel dingen heel laag zitten

Als je al een arts en dietist hebt dan zou ik het daar maar eens mee overleggen ipv op een roze meisjes forum te vragen.

ff

Dit ja. Het lijkt me dat je huisarts hier langer voor gestudeerd heeft dan de meeste 15-jarige meisjes.

Heb ik ook al gedaan, arts en dietist zeggen allebei dat ik het gewoon moet slikken, maar dat lukt niet

Ik vroeg me ook gewoon af of er misschien iemand was die het ook heeft en een reden weet, want mijn arts en dietist zijn niet zo behulpzaam

Dan zou ik naar een andere dietist kijken. Ik weet niet of je je vergoede uren al hebt opgebruikt maar als je nog wat hebt zou ik die bij een andere dietist proberen. Misschien heeft die tips of alternatieven, of weet die het van een andere kant te bekijken. En ja, even bloed prikken. Als je ruim voldoende zit zou ik gewoon een maandje stoppen en dan nog eens prikken. Het kan best dat je nou heel veel vitamines hebt, en dan kan je best even stoppen.

hi! Ik ben zelf vegetariër en ik slik niks extra’s, zolang je gezond eet en eens in de zoveel tijd wat sport moet het goed komen. Als je denkt dat je ze toch nodig hebt. Bespreek het dan met een diëtist

Uhm, ik denk het niet, ik ben dit jaar denk ik 4 of 5 keer geweest, weet e toevallig hoeveel uren standaard is?

Ik heb nu ook vaak dat ineens alles even zwart wordt, ligt dat ook aan vitamine tekort?

Je krijgt in totaal 3 uren vergoed, maar een consult duurt vaak 15-30min en meestal geven ze dat ook wel aan, dus denk dat je nog wel tegoed over hebt.
En ik zou toch echt even weer naar een arts gaan of je laten doorverwijzen naar een internist/MDL arts/kinderarts.
Wat zeggen je ouders ervan?

Lage bloeddruk?

Ja, misschien wel, ik heb wel al best wat artsen gezien, alleen nu niet meer

Ik begin een klein beetje te panikeren, ik ben zoooooo bang om naar de dokter te gaan, geen idee waarom maar ik vermijd zelfs al een tijd de Baarmoeder Hals Kanker inenting, ik ga half dood van de zenuwen als ik er al aan denk

Ik heb juist weer een verassend lage bloeddruk, 1 keer ging zelfs de dokter een nieuw meet apperaatje halen omdat ie dacht dat ie kapot was :cold_sweat:

Misschien ligt het daaraan?

Dat het zwart voor je ogen word kan zeker liggen aan een lage bloeddruk.

Ik herken mezelf wel een klein beetje in jou verhaal. Ik ben zelf ook vegatarier en kamp zelf op dit moment ook met een eetstoornis. Zodra ik een vitamine pil pak komt t eruit maar bij mij zit het tussen mijn oren. Weet niet of je dit altijd al hebt gehad met vitamines?

Het probleem zit hem bij mij erin dat ik geen groentes, noten, melk of eieren eet waardoor veel dingen heel laag zitten
Ik begrijp dat je voor de overige dingen een allergie hebt maar heb je dit voor groentes ook of vind je deze gewoon niet lekker?