Misselijk bij tampons

Ik weet niet goed of ik dit in het goede forum heb geplaatst maar wist niet goed waar anders.

Ik ben 18 jaar en inmiddels al 8 jaaer ongesteld. Altijd heb ik maandverband gebruikt en toen ik 2 jaar terug een keer tampons probeerde werd ik erg misselijk en voelde ik me niet goed. De keren die ik daarna probeerde kreeg ik hem er niet eens in (wss spanning). Ik had 3 jaar terug ook een vriendje, daar heb ik geen seks mee gehad maar ik kan iniedergeval wel zeggen dat een vinger er niet in paste, het deed gewoon erg veel pijn.
Nu baalde ik toch wel heel erg omdat ik toch erg bang was dat het ‘gat’ gewoon te klein was. Ik heb het hier met een vriendin over gehad en we kwamen tot de conclusie dat ik het nog maar eens moest proberen en we hebben toen samen mini tampons gekocht. Ze vertelde dat ik hem er best ver in moest duwen. Ik heb het thuis dus nog een keer geprobeerd en ik bleef hem voelen. Na 2 minuten werd ik helemaal misselijk een echt helemaal naar. Ik had echt het idee dat hij eruit zou vallen en het voelde gewoon echt heel rottig. Ik werd dus echt helemaal misselijk en duizelig en alsof alles om me heen even wegviel en ik zou snel mogelijk dat ding eruit moest zien te krijgen.

Ik weet nu echt niet wat ik moet doen? Zijn er meer mensen die zo iets hebben met tampons? Ik ben van plan het morgen gewoon weer te proberen (ik ben ongesteld btw) maar ik maak me echt zorgen. Ben ik gek ofzo? Iedereen lacht me echt uit maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen. Zijn er meer mensen die niet tegen tampons kunnen of doe ik iets verkeerd? Ik deed hem wel best ver erin. Oke dit klinkt heel ranzig maar het touwtje zat er denk ik 1 centimeter in ofzo. (Dus de tampons was iets verder dan wanneer he tonderkantje bij de uitgang zou zitten zegmaar)

Oke dit is echt een heel raar en vies verhaal om te lezen waarschijnlijk maar ik vraag me gewoon af of ik de enige ben en wat ik er aan kan doen.

Maar waarom wil je perse tampons gebruiken? Het gaat toch al 8 jaar goed met maandverband?

Ik heb dat ook, elke keer als ik een tampon probeer in te brengen, word ik misselijk en val ik bijna flauw :S dus ik gebruik die dingen niet meer, dan maar maandverband en niet zwemmen

Het voelt vies, ik vind het rot dat ik telkens de pil moet doorslikken tijdens het zwemmen, ik vind het gewoon handiger. Het voelt egewoon goor. Als je opstaat voel je het echt je maandverband inlopen, ieder druppeltje dat eruit komt voel je eruit glijden. Het is echt zo vies gevoel… Maar het probleem zit me neit alleen bij tampons, maar er gaan in mijn leven vaker dingen dat gat in zegmaar. Dus ik wil graag dat tampons goed zitten zodat ik weet dat er niks mis is.

Je zegt zelf dat je hem er dieper in stopt dan normaal? Misschien doe je hem wel té diep, daar kan je ook misselijk van worden

Nee niet dieper dan normaal, want er is geen normaal. Normaal gebruikte ik ze niet. De laatste ker dat ik ze gebruikte stak hij er echt nog een stuk uit, dat si toch niet goed?

Als je echt graag wil dat je tampons kan gebruiken, zou ik naar de huisarts gaan en daar om advies vragen. Maar zelf gebruik ik geen tampons (meer), aangezien ze niet goed zijn voor je lichaam.

Hij moet zover naar binnen zitten dat hij op een gegeven moment een bochtje omgaat zegmaar :stuck_out_tongue: Het eerste gedeelte gaat recht en als je heb daar laat zitten, dan voel je hem ook zeker. Als je hem het bochtje om duwt, zit hij ver genoeg en dan voel je het niet meer (als het goed is).

Misschien span je je bekkenbodemspieren onnodig aan? Dat hoor je heel vaak, vrouwen hebben dan ook erg veel pijn bij seks enzo. Ik denk dat je op internet wel oefeningen kan vinden om dit beter onder controle te krijgen, zodat je dit niet automatisch zo doet. En anders een tripje naar de huisarts? Want ik kan me voorstellen dat dit erg vervelend is en om nou zelf allemaal dingen te gaan uitproberen is ook niet altijd even verstandig…

Las net trouwens in de link die Incognito gaf over de Softcups, misschien is dat iets voor jou?

Nee zover had ik hem niet, toen werd ik al helemaal naar van het idee. Ik durfde niet verder.
Brrr nee dies oftcup lijkt me echt verschrikkelijk, adt dat zo in je zit. Maar toch bedankt voor je advies. Morgen zal ik hem wat verder proberen.

Ik heb jarenlang precies hetzelfde gehad. Telkens als ik het probeerde voelde ik me heel naar, kreeg ik het helemaal warm en begon alles te draaien. Een keer was ik zelfs echt helemaal flauw gevallen en kwam ik pas weer bij toen een van mijn vriendinnen de tampon eruit had gehaald. Daarna durfde ik het een tijdlang niet te proberen.

Sinds een paar maanden lukt het ineens wel! Ik weet niet hoe het kan, maar ineens voelde ik me er wel goed bij. Echt heel fijn, ik wist niet dat tampons zo veel fijner zijn.
Je moet het gewoon elke keer als je ongesteld bent proberen (ik zag er altijd tegenop om het te proberen). Als je hem er goed in hebt even rustig gaan zitten en er niet aan denken. Ik vond het namelijk eerst altijd een naar gevoel dat er iets in me zat.
Succes, zal uiteindelijk wel lukken. Ik dacht ook dat het er nooit van zou komen (:

Wauw wauw wauw dankje dit heb ik echt precies. Dat nare gevoel da ter iets in me zit wat er niet hoort. Oke ik ga blijven proberen en ik hoop dat het lukt. dankjewel!

Haha ja, ik reageer hier eigenlijk nooit maar dit was zo herkenbaar. En iedereen lachte me ook altijd uit en ik kon er nooit iets over vinden op internet. Ik denk eigenlijk dat het meer in je hoofd zit, dan dat het echt niet zou passen oid.

Ja dat weet ik ook inderdaad want hoe kunje misselijk worden van een tampon. Het zit echt tussen mijn oren maar soms denk ik echt dat ik gek ben ofzo haha.

Ik zou naar de huisarts gaan.