Misschien Informatiedienstverlening en -management - IDM doen???

Hoi!
Ik wil misschien Informatiedienstverlening en -management (IDM) gaan doen in Groningen, zijn er hier meer meiden die dat doen?
Wat vinden jullie van de opleiding? Is het wat jullie er van verwacht hadden? Is het een moeilijke opleiding? Doe je regelmatig opdrachten in de praktijk?
xxx

iemand?

Ik zit nu in de laatste jaar van idm.
De meningen over de opleiding is heel erg verschillend. De meeste studenten kiezen deze opleiding omdat ze niet goed weten wat ze anders moet doen.
Daardoor zijn er veel studenten die halverwege het jaar de opleiding verlaat.
Zo begon ik ooit met 29 klasgenoten en zijn we nu nog met een stuk of 13.
Je hebt met een kleine klas te maken dat is wel fijn.
Ik zelf vind de opleiding heel leuk. Het is enorm breed en je kunt er alle kanten mee op.
Je krijgt veel verschillende vakken.

Het gaat heel veel over social media en het zoeken op internet. Je moet veel onderzoek doen. Zo heb ik bijvoorbeeld een paper geschreven over uitlatingen op Twitter wat de gevolgen daarvan zijn. Je moet het leuk vinden om dingen op te zoeken op internet, want dat is gewoon iets wat je heel veel doet.

Je hebt opdrachten in de praktijk, maar die heb je vooral in het tweede jaar. Op zich is het een goede combi van praktijk en leren. Je hebt ontzettend weinig tentamens ongeveer 1 per blok. Voor de rest is het vooral verslagen schrijven of dingen maken, zoals een website.

Als je nog vragen hebt, vraag maar :slightly_smiling_face:

Ik weet dat dit topic al een jaar oud is maar zijn er op dit moment nog mensen die deze opleiding doen of misschien willen gaan doen?
Ik ga 11 april iig naar de opendag in Den Haag!