misschien in een andere klas geplaatst

Ik ga naar het tweede jaar van mijn opleiding, MBO, ik had een best wel leuke klas met een ok slb’er.
Ik had een ‘groepje’ met 3 meiden waarvan 1 mijn beste vriendin is en die andere 2 zijn beste vriendinnen van elkaar, 1tje mag ik echt niet en dat weet ze ook, laten we haar E noemen, haar beste vriendin heet C.

ik ben best wel onzeker op school, ik heb iemand nodig waarbij ik me veilig bij voel, teminste 1 iemand in de klas, me beste vriendin dus, mijn slb’er die had gezegd tegen E en C dat ze miss mijn beste vriendin uit de klas zouden halen omdat het de druk is, nou mogen hun haar allebei en ging E lekker stoken, ja dan kan je beter *mijn naam* weg halen, dus om mij in het diepe te gooien, dit wil ik absoluut niet, want het is niet de eerste keer dat ik zo in het diepe word gegooid dan, mijn ervaring daar mee is dat het super slecht met me gaat, mentaal als op school, slechte cijfers en heel heel onzeker.
En het grappige is nog E klampt zich ook vast aan C en als hun uit elkaar werden gehaald, dan ging E ook sws huilen.

Ik weet dus alleen niet wat ik moet doen als ik écht de klas uit word geplaats, ik weet gewn dat het dan onwijs slecht gaat met me, en dit wil ik voorkomen omdat het eindelijk goed gaat met me, mentaal

up

Ik snap dat het kut is, maar ben je niet oud genoeg voor ‘het diepe’? Het is de basisschool niet. Ik wist sowieso niet dat je op het MBO echt vaste klassen hebt. Ik bedoel dit trouwens echt niet gemeen.

In mijn optiek denk ik dat het juist goed is dat juist jij ergens anders geplaatst word. Op je eigen benen leren staan, noem ik dat dan maar even. Je moet voor jezelf opkomen en laten merken dat jij er ook mag zijn. Je hebt daar niemand voor nodig. Beste vriendinnen zijn altijd leuk, maar je moet niet een soort ‘afhankelijk’ van iemand worden. Wees jezelf.

Ik bedoel het trouwens opbouwend he! Heb vertrouwen in jezelf. :slightly_smiling_face:

ik begrijp jullie goed hoor, maar ik heb dit al zo vaak geprobeerd ‘alleen’ zijn, ik doe het ook meer enzo, ik durfde bv in de 3/4e op de middelbare echt niet alleen naar de wc of naar mn kluis maar dit allemaal komt door iets wat ik heb meegemaakt in de 3e.

ik wil gewoon niet dat het weer zo gaat zoals toen, ik was toen echt heel depressief en ik wil het niet nog een keertje mee maken, ik wil zelfstandig worden maar met een beetje hulp van mn beste vriendin en niet gelijk in het diepe gegooid te worden

Ik denk dat je dat best mag aangeven en uitleggen, daar moeten ze vast wel iets mee doen toch? En wat een kutwijf is E, lol.