Misschien een ongemakkelijk onderwerp, maar kan iemand mij helpen over mijn BH?

Hoi, ik ben Femke en ik ben 13 jaar. Ik ben best wel onzeker. en dan vooral over mijn borsten. nouja… voor hoever je het borsten kunt noemen. ik heb ze namelijk amper. ze groeien al zo’n 2 jaar maar echt hard gaat het niet. ik ben nu dus 13 en zit in de 2e. iedereen om mij heen heeft borsten. en dan bedoel ik ook ECHT borsten! cup b en c enzo… ik heb dat dus amper. en dat vind ik echt verschrikkelijk! Ik ben al zo’n 3 maanden opzoek naar een idee voor grotere of in iedergeval een beetje meer brorsten. een vriendin van mij die in mijn klas zit heeft ook amper borsten. en vandaag zei ze dat zij een bh droeg. nu draag ik die ook. maar dan soft cup kinder bh’tjes. Zei droeg dus een echte bh. in maat A. ik vroeg hoe ze erbij kwam en waar ze die had gekocht enzo… en toen zei ze dat ze die bij de Hünkemoller had gekocht. Ik ben tot mijn 9e hhhhheeeeeeellll goed met haar bevriend geweest. een soort van 2ling zo vaak waren we bij elkaar! ik mocht dus haar bh passen. ik vond dat die best wel goed zat en was eigenlijk best wel blij dat ik een bh droeg. en toen heb ik haar uitgelegd dat ik zo onzeker was enzo. en ze zei: geen zorgen! dat was ik ook! totdat ik deze bh kocht! en toen ben ik met haar die middag naar de hünkemoller gegaan en heb ik er ook een gekocht. een iets ander model en cup AA. ik had hem daar gepast en de werkneemster vond hem netjes zitten. dus kocht ik er 1. ik thuis helemaal blij en weer aan gedaan. en ik was echt super trots en zeker van mezelf. Toen kwam mijn moeder thuis… ik heb haar uitgelegd dat ik al een tijdje onzeker was en dat ik toen dit kocht. toen ging ik s 'avonds dus eten. en mijn moeder had het aan mijn vader verteld. en mijn 2ling broertje hoorde dat dus. en tijdens het eten zei hij de hele tijd. FEM, IK ZIE HET WEL HOOR. en toen we bijna klaar waren zei hij het nog een x heel hard.
dat was de druppel. ik ben dus huilend naar boven gerend en lig nu met mijn pc op bed. ik weet niet wat ik moet doen. de bh weggooien? of hem dragen we weer zeker zijn van mezelf. want iedereen zegt dat ik een onzeker meisje ben. ik ben ook niet zo groot (1.48) en ben daardoor vroeger heel veel gepest. wat moet ik doen?

plzzzzz iemand help me! ik weet het echt even niet meer! :no_good_woman:

Dont worry, het komt allemaal goed! Trek je niks aan van je broertje. Draag de beha gewoon als je hem fijn vindt zitten.

Helemaal niets van je broertje aantrekken!

Zowat elke vrouw draagt een BH en daar is niets mis mee. Gewoon je BH blijven dragen als jij dat fijn vindt.

Ach je broertje is gewoon op een leeftijd dat borsten enzo heel spannend en ongemakkelijk zijn, dus trek je niks van hem aan. Je hebt een prima leeftijd om te starten met een BH en als jij je daar zekerder door voelt dan is het toch alleen maar mooi? Gewoon doen dus!

Niks van je broertje aantrekken, als hij straks zelf een vriendinnetje krijgt praat hij wel anders. Het is voor hem ook nieuw, zijn zus wordt ook groter (en volwassener).
Als jij de bh fijn vindt zitten, zou ik hem zeker aanhouden! En je borsten groeien nog wel hoor, je bent pas 13, vgm kunnen ze doorgroeien tot je 22 ongeveer!

Een BH dragen op je dertiende is hartstikke normaal, als jij hem fijn vind zitten en je er goed door voelt moet je dat ook zeker lekker doen! Je broertje is gewoon aan het klieren, lekker laten gaan!

gewoon aandoen. en als je het echt fijn vindt zou ik er meer kopen. zodat je ze vaker aan kan zonder elke avond te wassen. (ik begrijp volledig hoe je je voelt) :sob::muscle:

Helemaal niks van je broertje aantrekken inderdaad!

Als je je fijn voelt in die bh, gewoon blijven dragen!

Verder ben je pas 13 maar ik snap wel dat je onzeker bent over je borsten, maar geen zorgen over maken dit komt helemaal goed :slightly_smiling_face:

Wat goed van je dat je ook even een medewerker hebt laten kijken! Dat kan soms ook best spannend zijn, maar dat is één van de beste manieren om zeker te weten dat de bh ook echt goed past.

Laat je broertje lekker kletsen. Het is belangrijk om te doen waar jij je fijn bij voelt. =)

Hey meid, maak je maar geen zorgen. Het is inderdaad niet leuk dat je tweelingbroertje er grappig over probeert te doen, maar hij weet niet hoe je je voelt als ontwikkelend pubermeisje.
Draag het gewoon met trots, want het is heel leuk dat je nu een echte 'vrouwen’bh kan dragen. Ik weet nog toen ik mijn eerste echte bh van mijn zus kreeg, het verschilde niet veel van de zachte bhtjes maar het voelde wel wat stoerder. Als je broertje óf iemand anders er nog niets over zegt kan je iets zeggen als;

• Ja leuk he, en nu?
  • Goed dat je het hebt opgemerkt, wat wil je hier nu mee zeggen?
  • Wil je er soms ook eentje dat je er zoveel over praat? :sunglasses:

Ik ben zelf ook gepest toen ik 13 was omdat ik nog geen borsten had. Ik voelde me daar ongemakkelijk bij, maar ik voelde me óók ongemakkelijk als ze groeiden, want het is toch best vreemd dat je lichaam verandert. Het is heel normaal dat je borsten in het begin langzaam groeien. Bij sommige mensen groeien hun borsten op hun 10e en bij sommige op hun 16e. Het kan alle kanten op. En er zijn ook genoeg volwassen vrouwen met een cup A, ook dat is niet erg.

Als laatste tip wil je ik je mee geven dat als je liever niet wilt dat mensen er naar kijken of dat de aandacht niet naar je bh of je borstjes gaat dat je wijde shirtjes kan dragen of blousjes, of blousjes/shirtjes met een patroon of textuur. Maar strak is ook niet erg, ik droeg dat ook altijd.

Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat je hier iets aan hebt! :slightly_smiling_face: