Misschien bedrogen, wat te doen?

Hallo meiden, ik voel me op dit moment behoorlijk depressief en ik weet niet goed wat te doen.
Het is misschien een lang verhaal maar anders snappen jullie het probleem niet.

Een tijd geleden kwam ik een jongen tegen. We vonden elkaar wel leuk maar hij was niet toe
aan een relatie. We besloten dus niet meer op die met elkaar om te gaan maar vrienden te blijven. Op een avond met stappen kwam ik hem tegen en vrienden van hem. In zatte toestand heb ik toen een one night stand (tegelijk mijn ontmaagding) gehad met een jongen die later een vriend van hem bleek te zijn.

Ik dacht de jongen nooit meer te zien maar ik kwam hem steeds vaker tegen en merkte dat ik hem toch wel leuk begon te vinden. Hij vroeg me ook een paar keer mee uit maar telkens zei ik beter van niet. Na een tijdje heb ik toch ja gezegd en zijn we paar keer op date geweest. Hij was heel lief heel aardig en raakte me niet aan, niet eens een kusje. Pas toen ik na een paar dates ik aangaf hem als meer dan vriend te zien gingen we ons ook zo gedragen. Vanaf toen begon een tijd dat hij me bleef ophemelen en ook bij mij thuis kwam. Ik was zo geweldig, mooi, lief. Een heel leuk meisje. Hij hield zelfs van me. Maar in de stad moest ik doen alsof ik hem maar vaag kende want die vriend zou wel eens wat kunnen weten. Hier beginnen de problemen.
Afgelopen week merkte ik een verandering in zijn gedrag. Het ‘Schatje’ veranderde in … geen berichtjes. Toen ik maar eens iets stuurde vroeg hij wel om de dag erna af te spreken. Maar dat werd weer afgezegd. Met uitgaan een paar dagen later gaf zijn vriend (de jongen die geen relatie wou) mij in zatte toestand een kusje. Ik was op zoek naar de jongen waar ik dus eigenlijk een relatie mee op aan het bouwen was maar die vond ik nergens. 'S nachts kreeg ik boze smsjes… door zijn vriend te kussen liet ik zien hoeveel ik om hem gaf. Ik stuurde terug dat het niet van mij uitkwam en dat ik heel veel om hem gaf. Hij reageerde dat hij daar heel blij om was want hij gaf zo veel om mij, hij vroeg of ik in de avond ook weer uitging. Dus ik ging 's avonds maar hij gedroeg zich heel raar en afstandelijk.

Ik ben naar huis gegaan en toen kreeg ik opeens berichtjes… zijn vrienden vinden mij niet zo leuk omdat ik dus eerst met zijn vriend bezig was. Hij zei dat ik geweldig was maar dat we in de buurt van zijn vrienden niet te openlijk moeten doen dat we samen zijn. Dit deed me veel verdriet maar ik accepteerde het.
Ik kreeg vanmiddag een telefoontje van kennissen die bevriend zijn met hem dat hij met een ander meisje bezig was. Inclusief printscreens van berichten. Het kwam er op neer dat hij met dat meisje bezig was en het idee had dat het tussen hun een relatie werd. Toen ik even gebruik maakte van facebook herkende ik dat meisje van het uitgaan toen hij zo raar deed.
De vriend die mij dit vertelde zei dat ik zelf even moest uitzoeken hoe het zat en niet meteen blindelings er op moest afgaan dat dit klopt, ookal liggen de bewijzen er dus. Ik heb de jongen in kwestie een bericht gestuurd dat ik graag met hem wou praten. Dat is uren geleden en ik word genegeerd. Ik weet niet of die vriend hem op de hoogte heeft gesteld van het feit dat ik dit weet.

Ik weet niet goed wat ik nu moet doen. We zijn dus al 2 maanden met elkaar bezig en van de ene kant wil ik hem nooit meer iets sturen, van de andere kant wil ik een bericht sturen met dat ik alles weet en de laatste manier waarop ik kan reageren is wachten tot hij reageert (als hij dat nog nooit doet) en hem er dan mee confronteren/uithoren zeg maar.