mislukt of perfect? oftewel zijn we blij met onszelf meiden?

hee chicks,
ik heb een vraag.
hoe zien jullie jezelf?
ik ben best onzeker en ik wil heel graag weten of meerdere meiden dat hebben en waarover dan precies?
alvast thankyouu xBabey

jij bent de enige in de wereld die zichzelf niet perfect vind en onzeker is. Nee tuurlijk niet! elk meisje heeft wel dingen waar ze onzeker over is.
ik ook, over hoe dik ik ben, over mijn haar, hoe ik kijk, hoe ik lach, hoe ik loop, mijn kleding, make up, prestaties op school, over mijn vrienden en vooral over mijn gevoelens. Ik heb al drie jaar last van een depressie en heb het nog geeneen vriendin verteld, en ze hebben het nog nooit opgemerkt omdat ik altijd zo vrolijk doe op school.

Thanks voor je reactie allereerst,
en wat vervelend zo´n depressie weten je oudrs of familie het ook niet?

Ik ben erg kritisch en perfectionistisch naar mijzelf toe. Van de ene kant een voordeel, want ik laat mezelf dus niet verslonzen. Maar het is ook een groot nadeel, in mijn ogen kan het namelijk altijd beter en mooier waardoor ik erg onzeker word. En het is nooit genoeg, steeds denk ik weer bij iets anders van…dit zou ik anders willen zien of blabla. Het is maar goed dat ik zwaar tegen plastische chirurgie ben haha!

Tuurlijk is iedereen onzeker, ik ook over veel dingen.

onzeker zijn is écht niet nodig. wees blij met wat je hebt, wat wél mooi is aan jezelf. Probeer ook uit te stralen dat je blij bent met jezelf, als je heel onzeker bent kom je ook zo over.

Ik heb bijv. geen haar meer door de chemo, ook geen wimpers meer en héle dunne wenkbrauwen. m’n huid is heel slecht geworden, heb meer dan 300 littekens, en toch zie ik vaak genoeg mooie dingen aan mezelf.

wat helpt: elke ochtend zeggen: ‘ik ben mooi.’ en 5 dingen kiezen die je mooi vind aan jezelf.

@krullevaar ik heb egt respect voor jou!

@bluelion thanks

Volgens mij ben ik er overheen gegroeid haha, ik vind mezelf eigenlijk best mooi.
Je moet je gewoon realiseren dat het echt geen donder uitmaakt. Je kan beter gewoon leuke dingen doen of hobby’s hebben dan je druk maken over je uiterlijk. Als je maar een mooi innerlijk hebt en je jezelf goed verzorgt, ben je mooi.

ik ben wel enorm onzeker over mijn uiterlijk dat komt omdat ik vroeger vaak ben gepest en misschien klinkt het raar maar ik zal nooit meer mooi worden :frowning_face:

Iedereen is wel eens ergens onzeker over. En ik ook.
Maar ik ben blij met mezelf, hoor.

Inderdaad doe wat bluelion zegt (:

Wat naar voor je dat je bent gepest. Je bent niet lelijk. Niemand is lelijk.

Echt zo vervelend dat mensen elkaar onzeker maken, door bijv. pesten…
Zo zonde, zo onnodig.

http://images.firstcovers.com/covers/y/you_are_beautiful-102.jpg

je hebt gelijk maar soms durf ik gewoon niet in de spiegel te kijken :frowning_face:

Ik heb een eetstoornis dus ik kan op dit moment eigenlijk niet tevreden zijn over mijn lichaam. Ik ben nu in behandeling en ben dus 4 kilo aangekomen al. Het voelt echt vreselijk voor me dus op dit moment kan ik niet tevreden over me lichaam zijn.

ik ben onzeker over me gewicht, ik weet dat ik niet dik ben maar toch als ik in de spiegel kijk lijkt het soms net of ik zwanger ben…
en over me gezicht, ik heb best veel pukkels :blush:

Ik ben lelijk dus het is niet erg logisch om mezelf mooi te vinden :stuck_out_tongue:

uhhm iedereen heeft wel iets moois… jij ook wel !!