Heee iedereen,
ik ben niet nieuw maar er zijn veel mensen van mijn school ook op girlscene en wil niet dat iedereen het weet…
maar igg nu mijn verhaal(het is een lang verhaal):
Ik heb een vriend en ga hem niet W noemen ofzo want dat vind ik kut maar igg heb ik dus een vriend (A)
en wij zijn gewoon hele goed vrienden en vertellen elkaar alles,
daardoor wist ik dus ook van zijn problemen thuis enzo…(totaal niet normale moeder die begint te schelden als ze zijn vader ziet ook is zij zware alcoholist… en een super ongeduldige vader die vroeger altijd weg was naar de kroeg zodat hij alleen was (hij was toen 8 ofzo!!) en ook alcohollist)
maar vandaag heb ik toch wel echt iets gehoort waar ik over twijfel en graag advies over wil…
Met hem gaat het niet echt geweldig op school staat 5 onvoldoendes maar verbeterd wel steeds maar gewoon begin van het jaar helemaal verneukt!
Zijn vader wil sws dat hij heel slim is enzo wat die ook best is maar niet zo slim als zijn vader laat maar zeggen omdat die echt te slim is (A)
Hij moet ook altijd vertellen of die toetsen heeft en wat voor cijfer die daarvoor heeft.
Maar zijn vader scheld hem van toen die klein was tot nu hij is 15 al uit als die iets verkeerds doet dit wist ik al wel een beetje maar niet dat het eigenlijk wel heel erg is…
Want nu is zijn vader op internet gaan kijken en heeft al zijn cijfers gezien (via schoolsite…)
die vader is helemaal geflipt en heeft hem echt Helemaal kapot gescholden (dat deed die sws al vaker maar dit keer was het echt heel erg!!) hij word dan uitgescholden voor verrader, klootzak, lafbek en ook heeft die gezegt dat die als het aan zijn vader ligt dat die kan branden… hij vergalt het leven van zijn vader (volgens zijn pa…)
Ook heeft die hem bijna geslagen (igg gezegt dat die dat wilde doen)
en ik ben bang dat als die niet nuchter geweest was dat die het dan wel echt gedaan had…)
En nu heeft zijn pa zijn pc en mobiel afgepakt wat dan nog niet heel erg is ofzo maar gewoon de manier waarop, zijn oma waar die vaak is omdat zij heelveel voor hem betekend is gebelt dat zelf zij hem in de gaten moest houden…en nog wat dingen die ik nogal raar vind.
maar nu komt eigenlijk het standpunt een beetje hij heeft me dus ook verteld dat als zijn vader zo is dat die dan echt bang voor hem is en geloof me hij is niet snel bang…
En omdat zijn vader hem al van jongs af aan eigenlijk bij alles wat er mis gaat helemaal naar scheld, weet ik niet of ik dit moet zien als geestelijke mishandeling…
Heb er al wel wat over gezocht op google enzo maar kan gewoon niet echt iets duidelijks vinden omdat niet alles wat die doet word afgekraakt…
Het kan ook zijn dat ik me aanstel ofzo maar ik vind het niet normaal dat je vader je uitscheld en ook zegt dat die eigenlijk gewoon dood mag gaan voor hem…
dus is er iemand die dit herkend of gewoon tips heeft voor mij wat ik hiermee moet en weet wat dit is als het geen geestelijke mishandeling is ofzo…
alvast bedankt(L)
xxxxxx
ps: als er al een topic over zoiets is ofzo (heb niet gezocht eigenlijk) maar zie het dan maar als iets wat ik gewoon kwijt wilde…
en sorry voor de lange zinnen enzo als ik iets kwijt moetben ik niet goed met punten komma’s en alinea’s