mishandeld

Heeii allemaal!

Er is een jongen die ik via via ken. hij is een beetje irritant, hij praat echt iedere keer tegen me op facebook en stuurt vaak smsjes. Ik stuur op facebook meestal wel wat terug maar soms heb ik gewoon echt geen zin in hem en ook geen tijd. Maar ik vind hem gewoon echt zielig!
Hij heeft geen vrienden en iedereen pest hem, dat gebeurde al toen hij nog bij mij op school zat. Inmiddels zit hij in Belgie op de koksopleiding hij zit op een internaat en moet dus zijn hele dag met mensen doorbrengen die hem kleineren en pesten. Dus als hij dan tegen mij praat op facebook praat ik terug ik hem namelijk zo’n medelijden met hem!
Nu begon hij laatst te vertellen dat hij vaker geslagen wordt en getrapt. Ik geloof dit wel omdat andere mensen van die opleiding ook zien dat hij vaker geslagen word.
Hij zit echt in een depressie en wil met niemand praten … Soms ben ik bang dat hij zichzelf ophangt of zoiets ik weet echt niet wat ik hiermee moet. Ik wil hem écht helpen maar ik heb geen idee hoe.
Moet ik dit bijvoorbeeld tegen iemand vertellen (hij verbood me om dit tegen iemand te vertellen) of moet ik gewoon zelf met hem praten. Kan ik misschien een telefoonnummer van iemand die hem kan helpen geven?
Als iemand hier ervaring mee heeft zelf of bij iemand anders alle hulp is welkom!
Dankjullie wel alvast!
xxxx

je moet hem zeggen dat hij hulp moet zoeken en voor zich op moet komen.

Ik snap dat je bang bent voor hem en dat dit niet gemakkelijk is voor je. Laat hem hulp zoeken, bel naar zijn school en ligt een verantwoordelijke in. Jij kan dit niet alleen hij moet echt hulp zoeken.
Dit is het nummer van de zelfmoordlijn in België
02 649 95 55