Mishandeld vanwege alternatief uiterlijk.

Ik las net dit bericht en ik ben er behoorlijk van geschrokken. Het gaat over een meisje uit breda dat (zwaar) mishandeld is omdat ze een alternatief uiterlijk heeft.

Zie hier het bericht: http://www.bredavandaag.nl/nieuws/politie/2013-06-10/bredase-mishandeld-vanwege-gothic-uiterlijk

Ik zie er zelf ook redelijk alternatief uit en heb tot nu toe nooit echt negatieve reacties gekregen, maar ik word hier toch wel bang van. Het kan mij namelijk net zo goed gebeuren.

Ben wel benieuwd naar jullie meningen.

he wtf man wat een idioten
stelletje lafbekken

Ik snap het niet. In de tekst wordt het voorval precies tot in de puntjes beschreven en op het eind is het “Ze kan zich weinig van het voorval herinneren”

Het aantal klappen dat je hebt gehad en het uiterlijk van de jongens vind ik niet weinig :’) Wat valt er nog meer te herinneren…

Maarja wel lullig

Zijn ze helemaal gek geworden:s

Verder vind ik het zo heel gek nog niet. Er worden zovaak mensen in elkaar geslagen voor bullshit redenen.

Zelf zie ik er ook alternatief uit en ik schrik hier inderdaad ook wel van. Zelf krijg ik ook regelmatig woorden naar me toe geslingerd of word ik aangesproken. Het gaat alleen nooit zover dat ik echt aangeraakt wordt. Zieke mensen.

Waarom kan niemand elkaar nou gewoon in zijn waarde laten.

Nja ze herinnert zich een aantal klappen en daarna is ze waarschijnlijk bewusteloos geraakt?

Ja, maar dat iemand in elkaar geslagen wordt puur vanwege uiterlijk, zonder dat ze verder vervelende opmerkingen maakt naar de ander toe, dat vind ik echt beangstigend.

Ik vind het echt heel naar voor haar hoor, dat zeker. Maar tegenwoordig lijkt dit standaard procedure te zijn als iets of iemand je niet aan staat.

Ik weet nog in 2005 een vriend van mn ooms was met z’n vriendin in de stad, zij wordt uitgescholden voor hoer (uit het niks) hij komt voor haar op en hij wordt doodgeslagen.

De mensheid is gewoon onwijs verneukt (niet de hele mensheid maar een groot deel wel) en denken dat ze overal maar op in mogen slaan zodra ze de behoefte voelen.

Jeeeetje…

Ergens verbaasd het me inderdaad niets. Maar jezus hoe idioot kan je zijn

Bah, ik vind dit echt ziekelijk. Iedereen heeft het recht om te dragen of zichzelf op te maken zoals hij/zij wil. Hoe haal je het in je botte kop om dan iemand in elkaar te slaan, ik vraag me af en toe echt af waar het naar toe gaat met deze mensheid.
Is het voor sommige mensen zo moeilijk om hun hoofd om te draaien en er gewoon niks om te geven hoe andere mensen erbij lopen, het is hun leven.
Ik hoop dat die jongens een gepaste straf krijgen.

TS: Ik zou niet al te bang worden hier van, iedereen loopt de kans om in elkaar te slagen geworden om verschillende redenen, de ene omdat hij getint is of juist blank is, de ander omdat ie gehandicapt is of iets anders. Het is gewoon een kwestie van welke mensen je aantreft…

Bah bah… persoonlijk heb ik ook niet zo super veel met een alternatieve kledingstijl maar daar ga je mensen toch niet om mishandelen. Doe even normaal zeg… Ik vind het al erg als je er om wordt nageroepen, maar dit slaat echt alles. Sommige mensen zijn echt te achterlijk voor woorden. Iemand in elkaar slaan omdat je haar kleding niet mooi vindt…

Jeetje! zoiets doe je toch niet. Straks kan helemaal niemand meer zichzelf zijn… als je alleen al aangevallen word om hoe je je kleed.

Het verbaast me niets, en dat is misschien wel het ergste.
Ik snap echt de denkwijze van veel mensen niet…

Ik zag het verhaal al een paar keer voorbij komen op Facebook inderdaad, maar echt wat een randdebielen zeg. Wat bezielt je om iemand in elkaar te rammen alleen omdat die gene een alteratief uiterlijk heeft?! Ze moeten met hun gore poten van andere mensen afblijven, echt ik kan er zo boos om worden.

Ik vind het echt belachelijk. Waarom iemand in elkaar slaan, omdat hij/zij er anders uit ziet, maar ook anders geloofd, anders geaard is of wat dan ook.
En inderdaad wat iriscapism zegt: het verbaast me niet eens, omdat er mensen zijn die gewoon zo verkrekt denken.
Bah.
Al moet ik wel zeggen dat ik liever niet 's nachts in mijn eentje over die weg zou fietsen, maar goed dat heeft vrij weinig te maken met je uiterlijk.

Echt heel erg. Hoewel ik niet geloof dat die jongens per se naar een ‘alternatief’ iemand op zoek waren, maar gewoon een slachtoffer zoeken waarbij ze een excuus konden vinden om hem/haar in elkaar te slaan. Wat een sneue gasten moeten dat zijn geweest zeg.

wilde ik inderdaad net zeggen.
denk niet dat je hierdoor extra bang hoeft te worden.
Als ze een dun of dik of donker of homo of tuttig iemand of whatever waren tegen gekomen, was dat de "reden"geweest

Mensen worden om de gekste dingen mishandeld. Meisjes worden verkracht omdat ze een kort rokje aanhebben etc. Het is gewoon zoeken naar een excuus voor je achterlijke gedrag. Mensen die dit doen zoeken overal wel een aanleiding in om zich te misdragen.