Misbruikt

Hey,

Ik zit ergens mee, op mijn 15e ben ik seksueel misbruikt, ik heb dit lang voor me gehouden, want natuurlijk uiteindelijk niet slim van me was. Op mijn 18e kreeg ik een relatie met mijn huidige vriend, maar ik was eigenlijk altijd bang, wilde niet zoenen of wat dan ook (wel af en toe gebeurd). Maar alle beelden kwamen dan terug van wat er gebeurd was en zeker als hij verder wilde het ging gewoon niet ik lag helemaal trillend en shakend naast hem en kon gewoon niet verder. Hij vond het soms wel lastig te begrijpen, maar heeft het altijd geaccepteerd dat het nog niet ging. (heb hem verteld over misbruik)

Ik heb nu hulp gekregen bij het verwerken van het misbruik en het heeft geholpen dat weet ik. De beelden komen niet meer terug, maar ik vind het eng om bij mijn vriend te blijven slapen, omdat ik me dan ‘gedwongen’ voel meer te doen. Het gaat echt steeds beter tussen ons en ik zou wel meer willen, maar toch is er iets wat mij tegenhoud. Ik verstijf nu niet meer bij intimiteit en durf hem ook aan te raken. Maar toch durf ik niet te blijven slapen, omdat het dan gedwongen voelt, wat heel stom is want ik wil het zelf ook.

Heeft iemand tips? Om me minder gedwongen te voelen, want als ik al weet dat ik niet blijf slapen vind ik het veel minder eng.
En ik weet dat ik er zelf klaar voor moet zijn, maar ik weet dat ik dat ben, soms ben ik gewoon te onzeker om over een drempel heen te stappen en kies ik voor mezelf de makkelijkste uitweg.

Hopelijk heeft iemand tips! Of een soortgelijke ervaring die opgelost is.

Heftig! Ik heb geen tips voor je maar wil je wel heel veel sterkte wensen!

Nog niet bij elkaar blijven slapen misschien? En anders van tevoren afspreken dat je wilt dat er niks gaat gebeuren. Dan voelt het voor jou niet gedwongen om te blijven slapen en voel je je misschien na een tijdje (lees: wanneer je een aantal keren bent blijven slapen) vertrouwt genoeg om een stap verder gaan.

Inderdaad een paar keer afspreken om gewoon te knuffelen en te slapen, zodat het een vertrouwdere (is dat een woord) omgeving voor je wordt. Verder veel sterkte!

Vertel waar je mee zit, dat je niet zeker bent of je het wilt en het graag op je eigen tempo wilt doen. Hij begrijpt het wel.
Ik ben aangerand en mijn ex (hij is echt een klootzak) begreep het/probeerde het te begrijpen.
sterkte xxx

Dankjulliewel!

Hij vroeg laatst wel aan mij waarom ik niet wilde blijven slapen en toen heb ik hem verteld dat het dan gedwongen voelde.
Ik ben wel een paar keer blijven slapen bij hem, maar dat was voordat mijn hulp was afgerond en ja toen ging het dus gewoon niet goed, denk dat ik het daardoor nu ook enger vind. Hij weet dat mijn hulp is afgerond en dan snap ik dat hij denk dat ik nu wel meer durf, wat ook wel zo is. Maar het is gewoon nog niet allemaal even makkelijk.

Maar ik ga zeker met hem proberen te praten!

Je weet dat je hem vertrouwt!
Vertel het hem dat je er mee zit.
En dat is heel erg dat dat is gebeurd.
Meid niet meer aan denken!

Wees open en eerlijk tegen hem. Wanneer hij weet waarom je precies zo reageert en wat er moet gebeuren om je ‘je’ op je gemak te voelen wordt het al een stuk makkelijker.

Dit heeft bij mij en mijn vriend heel erg geholpen. Door zijn steun ben ik uiteindelijk zo goed als helemaal over mijn trauma heen. Je moet daarvoor alleen open durven te zijn en over je nare ervaring en gevoel durven te praten.

heel veel succes en sterkte met het verwerken!

Blijf met hem praten en wees zo open mogelijk tegen hem. Zeg hem ook expliciet dat hij jou mag en zelfs moet vragen als er iets is wat hij niet begrijpt. Soms ziet hij namelijk niet dat je een trauma hebt en kan het zijn dat hij je reactie niet begrijpt. Je hebt 100% zijn steun nodig, en die moet hij je geven, maar om je die steun te kunnen geven is het ook belangrijk dat hij je begrijpt.

Ik ben zelf heel erg getraumatiseerd en ben er tot vandaag niet in geslaagd dit te verwerken, ik heb ermee leren leven en aanvaard mijn leven zoals het is. Ik ben nu wel blij met wie ik ben en ik geniet van het leven. Mijn vorige vriendjes zagen mij steeds als super opgewekte, positieve meid, tot zij begrepen dat er meer achter zat. Dat gaf spanningen die de situatie eigenlijk erger maakten. Er waren steeds dingen die ik niet wilde doen of die mij aan het huilen brachten, die zij niet begrepen. Met mijn huidige vriend ben ik meteen beginnen praten, ik voelde me meteen goed bij hem. We hebben echt tientallen, misschien wel honderden avonden hierover gepraat. Er zijn nog steeds dingen die hij niet begrijpt of niet kan of wil aanvaarden, maar het feit dat hij mijn verhaal kent zorgt ervoor dat er geen spanningen meer zijn tussen ons en dat hij mij 100% kan steunen.

Jij bent heel erg hard op de goede weg lieverd!! Overhaast niks, je hebt nog genoeg tijd om bij hem te blijven slapen, doe alles op jouw ritme. Zorg er wel voor dat hij goed begrijpt waarom je bepaalde dingen niet doet, maar ook dat lijkt wel goed te gaan voor jou. En als hij om je geeft, wat ook het geval lijkt te zijn, zal hij je niet onder druk zetten dingen te doen waar je niet klaar voor bent. Je zal zien dat jullie samen groeien en dat het jullie relatie alleen maar sterker maakt. Ik duim voor jullie :hugs:

Ik heb zelf wel nog flashbacks, maar tussen de slechte periodes door zijn mijn vriend en ik er wel in geslaagd, door veel communicatie, respect voor elkaar, en echt van elkaar houden, een hele goede en sterke relatie op te bouwen, en ook een heel erg goed seksleven op te bouwen. Ik ben nu heel erg open op seksgebied en kan er erg van genieten, ondanks de traumas uit het verleden.

Veel succes, ik denk aan je hoewel ik je niet ken :hugs:

Als jij nog niet klaar bent om bij hem te slapen, moet je dat ook niet doen.
Doe het gewoon lekker rustig aan, op jou tempo.
Zodra het voor jou goed voelt om daar te gaan slapen, moet je dat pas doen.
En voel je dan zeker niet verplicht om meer te doen, want dat moet echt niet, en je vriend hoort dat ook te begrijpen (wat hij vast en zeker ook doet!)

Komt goed meid, niets overhaasten!

Als jij bij jou thuis een logeer bed kan hij daar slapen kan je bij hem gaan liggen en als dat toch niet prettig voelt kan je altijd naar je eigen bed gaan. Zo kunnen jullie wel samen slapen maar kan jij je als je het niet fijn voelt gewoon terug trekken.

Ahw meissie, sterkte! Heel veel met hem erover praten en rustig opbouwen.

misschien moet je dit eens proberen:

creëer een ontspannen, rustige omgeving, dus: jullie zijn alleen thuis, het is stil of jullie hebben een rustig muziekje zacht op de achtergrond, eventueel de lichten wat gedimd.
ga met zn tweeën op het bed zitten, in een kleermakerzit (of wat dan ook comfortabel voelt) tegenover elkaar zitten, met het gezicht naar elkaar toe.
kijk elkaar een tijdje aan en probeer zoveel mogelijk te ontspannen.
raak elkaar nu omstebeurt ergens aan. zo kunnen jullie beginnen met handen vasthouden, dan even een paar minuutjes wachten(elkaar aan blijven kijken), dan streel jij langzaam met je hand naar zijn schouder. wacht een paar minuutjes, dan doet hij het bij jou. Streel dan naar zijn borst en laat je hand daar weer rusten. na een paar minuutjes rust kan hij bijvoorbeeld naar jou borst of rug o.i.d. gaan en zo gaat het verder. Vraag je vriend vantevoren of hij bij elke beweging die hij maakt, hoe jij je hierbij voelt. En natuurlijk kun jij dit andersom ook doen. in het begin zal het steeds goed bij je voelen, totdat hij bijvoorbeeld bij je borsten etc komt. uit je gevoelens en angsten die je hierbij voelt. en bepaal of hij zn hand even moet weghalen of dat ie daar kan blijven liggen. voel je tot dit laatste niet verplicht! maar het kan handig zijn om dan even een paar minuutjes eraan te wennen. je zult je weer ontspannen. Als je liever hebt dat ie de hand weghaalt, dan doet hij dit en daarna begin je weer opnieuw, dus bij de handen, dan de schouders dan de… etc. stop als jij je grens bereikt en probeer het over een paar dagen/weken weer eens. je zult zo zien dat je meer aan het gevoel van aanraking went en dat je hem meer vertrouwt.

ik heb een heel duidelijk beeld hiervan in mijn hoofd, ik hoop dat ik het een beetje heb kunnen uitleggen

Bedankt voor de reacties, ik denk dat het inderdaad nog van belang is dat ik wat meer met hem praat dat hij het echt begrijpt en niet alleen als hij vraagt of het daar door komt ik ja knik. Maar ja ik klap juist op die momenten een beetje dicht, ik ga mijn best doen.

Ik vind het alleen zo rot voor hem, ik gun hem ook gewoon een vriendin die ‘‘niet zo moeilijk doet’’ zeg maar.

Ik heb dat ook vaak gedacht. Maar je hoeft je helemaal niet rot te voelen voor hem. Als hij van je houdt zal hij echt alles doen om je te helpen. En hij kiest ook gewoon voor jou, hij kiest ervoor om er voor je te zijn. Er zijn vast heel veel dingen die jij hem kan teruggeven en die de moeilijke momenten, die jullie ongewtijfeld samen doorbrengen, meer als compenseren!

Je moet je niet schuldig voelen tegenover hem! Als hij weet dat je dat voelt, voelt hij zich waarschijnlijk alleen maar rotter.

Ik ben ook misbruikt en op het begin ging het best goed met mijn vriend, daarna had ik een terugval en hebben we 10 maanden geen seks gehad. Is nu weer helemaal goed gekomen.

Je moet alleen doen waar jij je prettig bij voelt. En je moet bij elkaar slapen niet meteen associëren met seks. Spreek bijvoorbeeld van tevoren af wat je wel of niet wil doen. Dus alleen slapen, misschien ook knuffelen, een kusje, zoenen, maar neit verder. Hou je hier een aantal keren aan, zodat jij ‘bij elkaar slapen’ los ziet van seksuele handelingen.

Ik weet dat ik dat niet moet, maar het is gewoon lastig. Maar vind het fijn om te horen dat het met jullie goed gekomen is!

Ben afgelopen weekend blijven slapen en verder niets en dat geeft wel een geruster gevoel :slightly_smiling_face:
Hopelijk gaat het steeds een beetje beter.

Heel goed! Doe zo verder en luister vooral naar jezelf en je lichaam. Vooral niks overhaasten en een stapje verder zetten telkens als je je er goed bij voelt. Je komt er zeker!!

Het is nu alweer bijna een jaar later en ik ben nog steeds samen met mijn vriend en veel gelukkiger met hem. Ik ben nog niet over het misbruik heen, daar ben ik nu nog hard voor aan het werk, maar ik associeer het niet meer direct met het samen zijn met mijn vriend.

Ik krijg niet direct beelden terug en kan gewoon genieten van en met hem. Soms zie ik de beelden nog wel en mijn vriend merkt het ook gewoon aan me als het even niet gaat, dus dat is ontzettend fijn.

Heel erg bedankt nog voor jullie steun!

hee ten eerste kvind rot voor je, ik ben zelf misbruikt en verkracht dus kweet hoe jj je voelt, ik heb toen aangifte gedaan bij politie toen heeft die taakstraf gekregen van 240 uur