Misbruikt..

Ik hoorde van mijn beste vriendin dat ze al sinds haar 12e wordt misbruikt door haar vader. Hij zit aan haar en komt binnen als ze aan het douchen is. Ik vond dit heel erg want hij houd haar ook bij haar keel beet als hij zegt dat zei niks tegen niemand mag zeggen. Hebben jullie advies voor haar ? Ik weet niet wat ik moet doen.

zorgen dat je vriendin met een psych gaat praten en dat er hulp komt.

Kindertelefoon bellen?

De badkamerdeur op slot doen?

Ze durft niks te zeggen, dan zou haar vader der wat aan doen. Kindertelefoon is moeilijk, ze heeft geen telefoon en haar vader is altijd thuis.

Daar hoeft ze echt niet bang voor te zijn. Zodra ze hulp heeft gezocht krijgt ze ook hulp, ik weet niet of haar moeder ervan weet? Neem aan van niet. Die zal (waarschijnlijk) bij hem weg gaan en dan kan ze een straatverbod aanvragen en zodra hij die verbreekt zit hij in de problemen.

Poeeh lastig! Buitenhuis met iemand anders mobiel bellen? Vertrouwingspersoon praten en via daar misschien bellen? Haar moeder vertellen?

Sterkte igg! :sob::muscle:

Jeetje wat erg!!

Dan bel jij voor haar? En waar is haar moeder in dit verhaal?

Jaa zou kunnen… pff dit is echt heel erg

jeetje, dit is me wat!
ja ik zou ook de kindertelefoon bellen

veel sterkte meisie!

Als ze naar de politie gaat en meteen aangifte doet (weet niet of dit meteen kan overigens) dan kunnen ze hem hoogstwaarschijnlijk direct aanpakken omdat hij een bedreiging is voor de maatschappij.

Ze moet hiermee naar de politie.

Politie inderdaad! En ze hoeft sowieso dan niet bang meer te zijn, want de politie neemt dit soort zaken echt wel serieus!

Kan ze dan niet bij jou de kindertelefoon bellen?
Ik zou met haar meegaan naar het politiebureau en misschien aanbieden dat ze bij jou kan blijven slapen de komende tijd? Dan is ze in ieder geval veilig…
Wat verschrikkelijk zeg… Ook echt ziek dat je je eigen kind zo kan behandelen.

Ik heb wel eens een boek gelezen over dit onderwerp en daar begon het misbruik toen de hoofdpersoon 5 of 6 was (en vanaf 7 seks). Wat ik vooral heb begrepen is dat het motief van die vader in dat boek was dat hij zelf nogal wat frustraties had door trauma’s en daar niet mee kon omgaan en dat uitte zich dan op die manier. Het zijn in ieder geval niet de normale vaders die zo iets doen.

Ik zou het allereerst tegen een volwassene zeggen, bijvoorbeeld je mentor of vertrouwenspersoon op school, die weten echt wel wat ze moeten doen!

Ik zou aan je ouders vragen of ze tijdelijk bij jou kan verblijven. Dan samen naar de huisarts gaan!

Ziekelijk,
meteen hulp zoeken laat idd zoals andere zeggen haar bij jou slapen,
als ik haar was had ik dat heeeel fijn gevonden, en natuurlijk meteen aangifte doen, terwijl dat misschien wel moeilijk is, het blijft je vader…

Ik zou er maar niet van uit gaan dat het bluf is…
Je hoort genoeg gekke verhalen.