Mirena...

Ik ben 16 en heb sinds kort een vriend. Aangezien ik de pil erg vaak vergeet of onregelmatig inneem (jaja erg vergeetachtig…) wilde ik graag over stappen naar iets anders, liefst niet dagelijks…

nou las ik dus over het mirenaspiraaltje en dit lijkt me helemaal te gek: vrijwel nooit meer ongesteld, 3 tot 5 jaar beschermd tegen zwangerschap (want hoef voor m’n 21ste toch geen kinderen) etc.
Maar toch ben ik wel benieuwd naar wat anderen ervan weten. Ik hoor graag feiten dus kom maar op ^^ :grinning:

als je zelf ervaring hebt met een spiraaltje: hoe oud ben je? heb je al kinderen gehad? Waarom koos je voor Mirenaspiraaltje? Het zetten, deed het echt zo zeer, en hield het lang aan?

ALVAST BEDANKT!

het fijnste aan de pil vind is dat je zelf kan bepalen wanneer je ongesteld word. Bij de spiraal word je af en toe nog wel ongesteld maar je weet niet wanneer bijvoorbeeld niet zo fijn op vakantie!

^ Idd hierboven klopt. Ik ben overgestapt op spiraaltje maar mis het toch wel dat ik niet kan regelen wanneer ik ongesteld word. Als je een leuk weekendje heb kan je het niet even uitstellen, maar voorderest ben ik er tevreden over.

Ik heb een mirenaspiraaltje en ben er super tevreden over. Sinds de dag dat ik hem heb laten zetten ben ik niet meer ongesteld geworden maar het komt wel eens voor dat vrouwen het eerste half jaar best vaak en heftig ongesteld worden. Ik ben 21 en heb hem op me 20e laten zetten en heb nog geen kinderen gehad. Het zetten deed bij mij best wel veel pijn en ik heb echt een hele hoge pijngrens maar ik vind het zeker de moeite waard.

Ik zou nooit meer terug willen naar de pil, maar volgens de dokter was ik een van de weinige vrouwen die niet meer ongesteld wordt na het zetten van de mirena dus ga er niet meteen vanuit dat je nooit meer ongesteld wordt!

Mirena spiraal is voor veel mensen (zowel voor mensen die het als anticonceptivum gebruiken, als mensen die overgangsklachten hebben) ideaal. Maar, de meningen zijn 50/50, dat is wat ik als apothekersassistente te horen krijg. De ene vindt het geweldig, de ander vindt het een hel. Laat je goed voorlichten door je huisarts. Je huisarts mag de Mirena ook plaatsen, maar in 7 van de 10 gevallen verwijzen ze je naar een gynaecoloog.

Dit is de site van Mirena: http://www.mirena.nl/mirena-days-of-freedom

En dit is de soort van bijsluiter: http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Mirena.aspx?mId=10704&rId=1834

Check wel je of je zorgverzekeraar het vergoed! Nu lijkt dat denk ik geen probleem te zijn omdat je nog 16 bent, maar hou het in de gaten

:slight_smile:

Oké, echt super bedankt voor jullie reacties! Ik ga in ieder geval even naar de huisarts voor de belangrijkste informatie en of het überhaupt wel bij mij kan en dergelijken :slightly_smiling_face: dankjulliewel!

Ik wilde die eerst ook nemen, maar ik heb uiteindelijk voor een implanon gekozen. Een staafje in m’n bovenarm; werkt 3 jaar, niet ongesteld en het bevalt me echt super! Het inbrengen was ook prettig, ik heb er niks van gevoeld. Je houdt alleen wel een klein litteken aan de binnenkant van je arm over, dat is een nadeel maar ik heb het er graag voor over!Ik ben 21 overigens.

Ik ga dit topic volgen, dus up!

Ik heb zelf geen mirena, maar ik heb wel te horen gekregen dat als je hem buiten je menstruatie laat plaatsen dat het pijnlijker is dan dat je hem tijdens je menstruatie laat plaatsen.

http://forum.girlscene.nl/forum/seks-zo/mirena-spiraal-115759.0.html