(Mirena) spiraal

De mirena spiraal is een andere vorm van anticonceptie dan de pil…
Heeft iemand 'm?!
ik heb namenlijk een menstruatie die heel erg van slag is ( lees; ik ben ongeveer 3 v/d 4 weken ongesteld) ook al ben ik aan de pil, nik shelpt gewoon. De gynaecoloog heeft me verteld dat dit mogelijk de enige oplossing is maar zij d’r bij dat het veel pijn kon doen omdat ik nog jong ben (17).
Heeft iemand er ervaringen mee?!

Ik denk dat dit een topic is voor de wat oudere mensen onder ons ;p

beschouw maar als een up.

Hee! Toevallig heb ik hem gister laten zetten. Ik heb vanaf m’n 13de al problemen met m’n menstruatie, ook door de pil heen, al 3 verschillende pilsoorten geprobeerd enz enz. Tot er bij mij ook de Mirena werd aangerade.

Het deed wel pijn met inzetten. En ik lig nu al 2 daagjes op mn bed omdat ik krampen heb. Maar als het goed is wordt ik nu 5 jaar NIET meer ongesteld… Dus ik ben benieuwd.

Oh en ik ben ook 18. Kreeg pilletjes om mn baarmoedermond ‘week’ te laten worden voor het inbrengen.

Ik zou het doen!

Is dat niet superpijnlijk ;o

Wat toevallig! ik heb precies het zelfde haha.
Maar voor de pijn daarna ben ik niet heel bang, dat overleef ik wel…
Hoe voelt het tijdens het zetten zeg maar?!
Mijn pijngrens is nogal laag namenlijk, vandaar at ik er zo bang voor ben… Me gynaecoloog had aangeraden om 3 maanden te stoppen met de pil en dan weer te beginnen & als het dan nog steeds hetzelfde is toch maar een spiraaltje te overwegen, maar als 't echt wel te doen is wil ik het al eerder… Het was eerder dat ze die andere optie overwoog omat ik het zo eng vond…

Ik zit er ook aan te denken…
Ook vanwege m’n menstruatie dat ik vaker wel dan niet ongesteld ben.

Het inzetten voelt niet fijn. Beetje als een naald idee, maarja dat is zo gebeurd.

Mij had ie ook aangeraden om eerst volledig te stoppen met de pil 3maanden. Maar na 3 weken nonstop bloeden heb ik hem opgebeld en toen kon ik een week later terecht!

Hallo,
ik heb sinds juni mijn spiraaltje, in het begin als ik zelf controleerde voelde ik 2 touwtjes en wist ik dat hij er nog zat! als ik nu controleer voel ik niets meer, mijn vriend voelt het ook niet…kan hij verdwenen zijn??? heeft iemand hier ervaring mee :face_with_raised_eyebrow:

Groetjes

Ik zou eventjes bij je huisarts langsgaan.

Ga naar de dokter, Die weet dat het best.
Maar zelf geen ervaring ermee.
Succes.

denk het niet, lijkt me dat je dat wel doorhebt dan? Miss dat de touwtjes gewoon je baarmoeder in zijn gegaan ofzo?

sorry, ik kan je ook niet helpen

Hoe moeten wij dat nou weten, we kunnen daar toch niet kijken…

Ga langs de huisarts.

Even naar de huisarts gaan, waarschijnlijk zijn je toutjes gewoon naar binnen gegaan, is een ingreepje van niks ;3

Lijkt me niet dat je lichaam 'm heeft ‘opgeslokt’.
Maar als ik jou was zou ik even langs de huisarts gaan, die weet het wel.

nope, geen ervaring.
en ik zou hetzelfde als de anderen zeggen; ga langs je huisarts :wink:

Kijk, daarom heb ik liever de pil.

Ik zou even langs de huisarts gaan.

waarschijnlijk zijn idd de touwtjes gewoon naar binnen gegaan. je spiraaltje zelf kan niet verdwijnen. teminste niet als je niet hebt gemerkt dat hij eruit is

Sorry, maar wat doet dit bij Beauty?