Mirena spiraal

Ik ben nu in de 7e maand dat ik mijn spiraal heb, er werd tegen mij gezegd dat mijn ongesteldheid over zou gaan, of erg zou verminderen na 6 maanden. Nu heb ik de afgelopen week 3 dagen bruine afscheiding gehad, toen 2 dagen niets, en vandaag begon de bruine afscheiding weer, al lijkt het dat het al weer stopt omdat vandaag maar een paar uurtjes was.
Nu hebben mijn vriend en ik ook regelmatig seks zonder condoom, dus ik dacht bij de eerste 3 dagen dat ik toch zwanger was geraakt door mijn spiraal heen. Maar nu het vandaag weer begon wist ik het niet meer.

Is het normaal om een paar dagen bruine afscheiding te hebben, daarna een paar dagen niets, en daarna wel weer? Kan het zijn dat het gewoon aan de spiraal ligt? Als ik google vind ik niets anders als pagina’s over zwangerschappen. Ik heb al een test gedaan, maar doe er woensdag nog 1 voor de zekerheid omdat het op de verpakking staat.

Ik denk dat dit vrij normaal is.
Ik heb hem pas bijna 4 maanden, dus kan er niet veel over zeggen. Mijn ongesteldheid stelt nu al niet veel meer voor.
Anders zou ik maandag je huisarts bellen en het hem/haar vragen.

Mijn ongesteldheid was voorheen gewoon normaal, 7 dagen, heftige ongesteldheid maar nu uit het niets niet meer. Ik heb nog geen huisarts omdat ik sinds kort verhuist ben naar het buitenland, dus daar kan ik het ook niet vragen.

Zo plotseling vind ik het wel apart, maar ik zou het nog even aan kijken. Was je het afgelopen jaar ook nog steeds regelmatig ongesteld?

Ik heb hem nu anderhalf jaar, en had een paar weken geleden bruine afscheiding :’).

De meeste vrouwen worden NOOIT meer ongesteld. Maar bij een deel van de vrouwen wordt de ongesteldsheid minder.

Dat vond ik dus ook erg raar. De eerste 3 dagen had ik ook helemaal niet veel pijn enzo, vandaag had ik daar wel last van maar niet echt veel. Ik ben altijd regelmatig ongesteld geweest, alleen het eerste half jaar niet, en ik ben nu al 6 jaar ongesteld.

Is normaal! Ik heb hem 2 jaar en er is geen regelmaat te ontdekken. Menstruatie is bij mij ook niet meer dan een bruine afscheiding op een paar random avonden. Je hebt hem nog niet zo lang, en het eerste jaar kan er heel veel veranderen met je menstruatiepatroon. Doe anders voor de zekerheid een zwangerschapstest als je je echt zorgen maakt.

Oh en trouwens, ga even langs de HA. Ik had dit ook, voor een week en dacht dat de mijne scheef is geschoten oid. Dit was gelukkig bij mij niet het geval. Ik had een ander probleem :’).

Misschien is de jouwe wel scheef gezet.

Ja dat klopt, bij een deel gaat het inderdaad niet weg, maar het is wel vreemd als ik 6 maanden, elke maand 7 dagen een heftige ongesteldheid heb, en daarna uit het niets 3 dagen bruine afscheiding, dan 2 dagen niet, en dan 1 dag wel weer.

Dat is wel heel erg vervelend. Ik had 6 maanden regelmatige heftige ongesteldheid, dus daarom vind ik het erg raar dat het ineens heel onregelmatig afscheiding is. Ik heb al een test gedaan, maar die was negatief, alleen moet ik volgende week een 2e test doen volgens de beschrijving.

Ik heb nog geen huisarts aangezien ik een tijdje geleden naar het buitenland verhuist ben en ik dat nog moet regelen. Ik had na 6 weken een controle of alles recht zat enzo, en ze zeiden dat alles goed was.

In dat geval zou ik even afwachten wat de 2e test voor uitslag geeft. Het kan natuurlijk altijd zijn dat hij scheef is gaan zitten, maar het is alsnog normaal dat je menstruatiepatroon heel erg veranderd. Ik weet niet of je de draadjes kan voelen? Maar als je die nog kan voelen kan je bijna zeker zeggen dat hij nog goed zit.

Ik wacht ook nog wel af op dat gebied voor de test, maar naja, grote kans dat die weer negatief is, dus dan moet het iets anders zijn, of het is normaal, ik heb geen idee. Ik vind het wel erg raar dat het uit het niets, na een half jaar zo veel veranderd. Mijn arts zei dat je de draadjes zelf niet hoort te voelen, en ik voel het ook niet.

Volgens mijn arts kunnen veel (afhankelijk van positie van baarmoedermond) vrouwen ze wel voelen, je moet alleen weten hoe. Ik kan ze ook voelen en ik vind het zelf wel een handige manier om in de gaten te houden of hij nog goed zit. Maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik gewoon na de 2e test even naar een huisarts gaan, het is voor jezelf ook een geruststelling. Ookal blijkt het niks te zijn, je weet maar nooit.

Mijn baarmoeder ligt sowieso al gekanteld waardoor het moeilijker was om hem te plaatsen, maar volgens mijn arts zou het niet echt mogelijk zijn om het te voelen, want dan zou je er ook last van hebben tijden seksuele activiteiten, zou niet zo prettig zijn. Dat ga ik sowieso proberen, ik ga me dinsdag inschrijven voor een huisarts, aangezien het maandag een 2e zondag is hier.

Nope, het is ongeveer maar 40%, bij de rest van de vrouwen wordt het minder en dan is er ook nog een handjevol dat constante menstruatie erdoor krijgt.

Je hoort de draadjes inderdaad wel te kunnen voelen want als hij goed gezet is dan horen je draadjes buiten de baarmoeder te hangen, eventueel opgekruld langs je baarmoedermond.

Je hebt er geen last van tijdens seks omdat de draadjes na een tijdje week worden. In het begin is het wel normaal omdat de draadjes dan nog wat harder zijn en dan kan t wel dat een jongen ze voelt, niet op een pijnlijke manier overigens.

Dat zijn ‘‘de meeste’’.

40%.
Van 100%.
Is minder dan de helft.
En dus niet de meerderheid.

Ik heb ongeveer evenlang de spiraal en heb ook nog bruine afscheiding/beetjes bloed en ook niet heel regelmatig… het is echter bijna niks dus ik maak me er niet druk om. Zwanger raken door de spiraal heen is zo goed als onmogelijk!