mirena spiraal geplaatst

Hallo,
Ik heb ongeveer 2 maand geleden een mirena spiraal laten plaatsen. Na die tijd bloede ik nog na…
Inmiddels is dat nog steeds en vind het nu wel erg lang duren…
Ik heb nu wel gewoon onveilige seks, normaal geen last van het bloedverlies maar vanavond bloede ik erg, ook na die tijd nog erg… maak me stiekem wel een beetje zorgen… iemand ervaring mee hoe lang het bloeden kan duren??
Liefs Wendy

Ik heb zelf vorige maand de mirena laten plaatsen, en verlies ook af en toe nog wat bloed. Las dat het 6 maanden kan duren voordat alles gewend/ herstelt is en de meeste vrouwen na 3 maand nog bloeden. Ik denk dan ook dat het volkomen normaal is.

Wel heb ik nog een vraag voor jou, beetje beschamende vraag eigenlijk maar heb jij misschien iets gemerkt van geurverandering down under? Ik zelf merk het wel namelijk. Voordat ik de mirena heb laten plaatsen rook het anders en minder sterk. Denk ook maar dat ik de huisarts ga bellen, aangezien ik me hier niet fijn bij voel en me er redelijk voor schaam.

Ik weet niet of je je goed geïnformeerd hebt over de spiraal. Maar het kan dat het bloeden niet stopt. Of dat het stopt en een andere keer weer begint. Dit is ook voor iedereen anders, dus je had er rekening mee kunnen houden. Volgens mij werd er tegen mij ook gezegt dat ik het beste zo lang mogelijk geen seks kon hebben zodat het goed kon helen.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h16681.pdf

Hier staat dat je bij langdurig of sterk bloedverlies naar de huisarts moet. Maar er staat ook dat de eerste paar maanden onregelmatig bloedverlies is en dat je menstruatie uiteindelijk zal wegblijven.

Ik heb hier ook redelijk veel last van… En dan ook meer afscheiding dan normaal. Vind dit inderdaad ook vervelend en heb mijn spiraal nu ongeveer 9 maanden…

Ik heb het de eerste maanden ook gehad. Het komt wel voor dat vrouwen blijven vloeien, ook nog na lange tijd. Dan kun je de keuze maken om 'm weer eruit te laten halen. Bloeden na 2 maanden is niet abnormaal dus ik zou het nog even aankijken als ik jou was.

Ik herken het ook van de eerste 1,5 maand. Steeds met inlegkruisjes rondgelopen en de eerste 2 keer seks na het inbrengen, bloedde ik inderdaad ook. Meteen nadat mijn menstruatie kwam (al twijfelde ik toen of ik menstrueerde of dat ik ‘beschadigd’ was’, heb ik het bloeden tijdens seks niet meer zo gehad en door de tijd ook niet echt.

Volgens mij mag het officieel nog wel wat langer duren… echter, ik heb hem na 8 maanden gezeik er helaas moeten uit halen :frowning_face: :’(