Mioos' fotografie

Ik heb ook maar besloten om een topic te openen en jullie meningen te horen! Ik vind het zelf al een hele tijd erg leuk om te fotograferen, maar ik had nooit een goede camera. Tot ik gisteren op mijn verjaardag een prachtige Nikon D3100 kreeg!

Ik ben echt een newbie wat betreft de camera en iso en al dat soort dingen. Als jullie tips hebben: graag!! In deze twee dagen heb ik al een aantal foto’s gemaakt. Een aantal volgen straks in de volgende post…

weg -

-

Bij de laatste had ik meer gefocused op het model en niet op de gehele foto. Ook had ik het model aan de andere kant van de foto gezet (regel van derden).

Dankje. Dat zal ik eens opzoeken :slightly_smiling_face:!

Voor het focussen en scherpstellen op één onderdeel kun je je diafragma lager zetten trouwens. =)

Ah oke! Ik denk er aan om een snelcursus van nikon te gaan doen, want ik snap er werkelijk nog niks van haha!

Vandaag was ik op de kinderboerderij om wat te oefenen. Daar hebben ze van dat gaas voor een hoop beesten, hij maakte alleen het gaas scherp, en niet het beestje erachter, hoe kan ik dat veranderen?

Wat kiekjes van de kinderboerderij vandaag… De pauw was favoriet :stuck_out_tongue:
4. Niet helemaal geworden zoals ik wilde, ondanks dat vind ik het toch een leuk effect, wat vinden jullie?

1. Iets veranderd van kleur(donker en lichter)
    http://i58.tinypic.com/168sgol.jpg

2. Pauw, niet bewerkt.

1. Pauw… Bewerkt(zoals te zien haha :slightly_smiling_face:)

1. Kat. Bewerkt, maar ik vind hem er nog niet echt uitspringen… tips?

1. De laatste voor nu… Konijn.

Ik zou zeggen: kom maar op met de tips & tops :flushed:

Voor een beginner doe je het volgensmij al aardig goed! Ik vind de foto van dat vogeltje wel leuk! Maar ik heb er geen verstand van dus aan mijn woorden zul je niet veel hebben haha

Haha dankjewel! Complimentjes zijn ook leuk om te horen :flushed:

Bij foto 1 zijn de schaduwen wat hard in haar gezicht, je zou zachtjes kunnen mee flitsen. Je kan als het goed is de intenstiteit van je flitser aanpassen. (Tenminste ik kan het met mijn Nikon D3000)
Of door verder van je model af te gaan en te zoomen.

Bij foto 2 vind ik de flitser dan weer te hard. (tenminste ik zie een flitser geloof ik) Ook is je positie ten opzichte van de zon niet heel handig, je ziet duidelijk dat het model moeite heeft met in het licht kijken.

de derde foto is inderdaad niet geweldig kwa licht, het model springt er niet uit zeg maar.
Ook zou ik iet minder van bovenaf fotograferen zeg maar.

5 vind ik wel een leuke foto! Misschien zou je als tip wat meer kunnen spelen met scherpte diepte, voor zo ver je lens dit kan.

7 vind ik leuk, ik houd wel van dit soort foto’s, wel heb ik het gevoel dat het wat too much is.

8 zou er misschien meer uitspringen met wat contrast verhoging.

Zo, hier kan je vast wat mee :slightly_smiling_face:

helemaal eens met “Caelestia”

bij foto 1 kan je ook een stuk wit piepschuim gebruiken of reflectiescherm om de donkere schaduwen op te lichten. Natuurlijk een heel gedoe als het met je flitser ook lukt.

foto 2 is ook volgens mij geflitst en iets te hard.

foto 5 zou ik iets dichter ingezoomd hebben met zo’n groot mogelijk diafragma (kleinste F getalletje). Komt neer op wat “Caelestia” schreef.

Foto 8 vraag ik me af hoe hij in kleur is? Komen de oogjes daar niet beter uit?

de andere foto’s zijn niet echt mijn ding.

Je hebt inderdaad wel oog voor het fotograferen! Ziet de leuke dingetjes, etc. Maar ik zou als ik jou was wel wat werken aan je techniek, dus zoals je zei misschien een cursus of iets dergelijks volgen! Als je eenmaal de basis te pakken hebt kun je zelf wat gaan experimenteren daarmee en daardoor worden je foto’s nog mooier! Ga zo door! :slightly_smiling_face:

Dankjewel!! Ga ik wat mee doen ! :slightly_smiling_face:

Dankje, tip van foto 5 kan ik ook goed gebruiken!
De foto met de kat; nee de kat was erg vaal en vies, zijn ogen sprongen er ook niet erg uit daardoor! Vandaar dat ik hem ook zwart wit gemaakt heb!

Dat kan :slightly_smiling_face:

Dankje! Ik ga m’n best doen hihi :slight_smile:

Even wat huis-tuin en keuken foto’s om te oefenen :stuck_out_tongue: Bij beide een klein beetje gespeeld met donker-licht bewerking:)

1. Bloempje. Iets donkerder gemaakt…

1. Kaars.

Up