Minorkeuze

Hoi allemaal

Ik studeer Film op de kunstacademie en mijn opleiding is heel erg gericht op regisseur worden en het inhoudelijke aspect van films. Ik moet volgend jaar een minor volgen en als je die op een andere school wil doen moet je goed kunnen beargumenteren waarom je dat graag wilt.
Ik wil graag Psychologie doen, ik vind het gewoon super interessant en er komen ook wel psychologische aspecten voor in mijn werk.
Ik heb nu dit gevonden: Kies op maat - Inleiding in de toegepaste psychologie
Denken jullie (de psychologie studenten hier vooral) dat dit een beetje geschikt is voor iemand die gewoon graag meer wil weten over hoe mensen denken, etc. Ik heb gewoon geen idee wat ik moet verwachten.
En weten jullie nog goede argumenten die ik in de strijd kan gooien voor deze keuze :stuck_out_tongue:

Als ik die beknopte informatie lees, lijkt het me inderdaad wel een minor om de basisprincipes van psychologie op te doen. Anders mail je nog wat vragen naar de contactpersoon?

En tsjaa, je minor is niet alleen verdieping, maar ook verbreding. Als jij aangeeft dat je extra dingen wilt leren over wat de mens beweegt tot bepaalde keuzes en bepaald gedrag, en dat komt ook voor in je filmwerk, zie ik niet in waarom ze je verzoek af zouden wijzen. Ga wel op tijd naar de examencommissie van je school, want je hebt toestemming nodig van hen om je in te kunnen schrijven voor een minor op een andere hogeschool.

Zeker doen, als jouw interesse daar ligt. Wat wil je ermee bereiken? Wat voor psychologische aspecten komen er voor in je werk? Want je krijgt waarschijnlijk gewoon een basis.

Ik zit juist met het omgekeerde, ik doe nu pedagogiek en wil in mijn keuzeruimte kunstvakken doen :slightly_smiling_face:.

Goh, ik zou gewoon iets zeggen dat je in je werk later graag de psychologische kant van zaken wil belichten en dat je hier dus graag meer van wil weten. Ik vind het een goed idee! :slightly_smiling_face:

Dankjulliewel! Ik ga gewoon eventjes schrijven om mijn gedachten op een rijtje te zetten en dan kom ik vast beter bij waarom ik het nou eigenlijk echt wil en hoe ik het het beste kan formuleren.

@Vittoria cool dat je ook interesse hebt in die combinatie haha! vooral doen :slightly_smiling_face: