Miniscus gescheurd.

Ik heb pasgeleden mijn miniscus gescheurd en ben daar ook voor geopereerd, ik loop nu al 3 weken met een brace en ik merk al best vooruitgang.
Heeft iemand dit ook ooit moeten ondergaan en na hoelang kon je alles weer?
Hopelijk kan iemand me helpen of tips geven om sneller vooruitgang te boeken. :flushed:

Ik heb al ruim 4 weken last van een geirriteerde meniscus waar verder niets aan te doen is. Met een gescheurde meniscus heb je nog veel langer de tijd nodig om te revalideren. Het herstel kan zo’n 3 maanden duren.
Als je knie (en de pijn) het toelaat, kun je wel weer wat bewegen. Ik zou bij de arts informeren wat voor oefeningen je dan kunt doen (mocht je dat nog niet gedaan hebben)

Sterkte ermee!!

Ja, de eerste week kon ik hem alleen maar stijf houden en bij mijn brace zitten zulke plastice dingen rond de zijkanten van mijn knie dus ik heb de eerste paar nachten ook heel erg gehuild van de pijn. Nu kan ik mijn been 90 graden buigen aangezien mijn brace ook niet verder toelaat. Over een week mag ik mijn brace van de dokter afdoen en gaat ie controleren of het herstel goed is gegaan of dat ik nog een keer geopereerd word.

Maar wat bedoel jij met een geirriteerde miniscus? Wat voel jij?

Nou, maar hopen dat je niet nog een keer geopereerd hoeft te worden dan!
Haha, ik had ook nog nooit gehoort van een geirriteerde meniscus :wink:
Er is aan de buitenkant niets te zien en ook toen de dokter er aan alle kanten aan loopt te trekken en duwen (met de controle) voel ik geen pijn.
Maar zodra ik een paar minuten stil heb gezeten en vervolgens mijn been strek, gaat het pijn doen. Ook op m’n hurken zitten en rek en strek oefeningen met sporten zijn pijnlijk.

ik heb dat ook gehad!
alleen bij mij zijn mn meniscus en kruisband beide gescheurd.
mijn knie zat eerst op slot, en heb uiteindelijk ook kijk operatie gehad en toen hebben ze wat dingetjes gemaakt.
na de operatie liep ik ook heel lang met een brace en even na mijn operatie begon ik met fysio therapie,
ik heb ongeveer een half jaar fysiotherapie gehad en nu train ik zelfs weer mee met voetbal (nog geen wedstrijden maar binnenkort wel weer)
af en toe heb ik nog wel last van mn meniscus, dit heb ik als ik veel heb gesprongen op een harde ondergrond zonder vering zegmaar. meestal na schoolgym heb ik dan beetje last, maar het gaat redelijk goed!

natuurlijk is dit wel beetje anders maar dit was mijn verhaal :slightly_smiling_face:
de revalidatie en de pijn daarna scheelt natuurlijk ook per persoon.
ik zou je alleen aanraden goed je oefeningen te blijven doen, maar dat zal de fysio ook wel zeggen :slightly_smiling_face: