Mini vragenlijst over kinderen krijgen

Voor een werkstuk op school moeten ik en een vriendin een onderzoek doen naar het fenomeen: ‘kinderen krijgen op middelbare leeftijd’. Hiervoor moeten wij meningen van verschillende personen horen en aangezien hier veel mensen zitten met een duidelijke mening, willen we jullie vragen om een een kleine vragenlijst in te vullen. Alvast bedankt!

Vragen:
Hoe oud ben je?

Hoe oud zijn je ouders?

Wat vind je van de leeftijd van je ouders? Precies goed, te oud etc.

Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen?

Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?

Ben je gelovig?

Zoja, welk geloof en heeft je geloof invloed op wanneer je kinderen krijgt?

Als dit als een enquête wordt gezien, dan kan ik het wel verwijderen.

-

Hoe oud ben je?
18

Hoe oud zijn je ouders?
40 (bijna 41), vader 47

Moeder jong en mijn vader gewoon

25

Als je gezond bent en het is mogelijk, waarom niet?

Ben je gelovig?
Nee

Geen en nee

Hoe oud ben je?
20Hoe oud zijn je ouders?
48 en bijna 55
normale leeftijden om kinderen van 20 en 22 te hebben
tussen de 25 en de 36
Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom?aan de oude kant. 40 kan nog wel, maar 45+ vind ik dan wel een beetje té. plus ook met de risico’s… nee, ik vind het niet echt ideaal.
Ben je gelovig?
nee

Hoe oud ben je? 19

Hoe oud zijn je ouders? 49 en 47

Euh, goed.

Wat vind jij de ideale leeftijd om aan kinderen te beginnen? 26/27

Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen? Zoja, waarom? Pfoe, weet ik eigenlijk niet. Eigenlijk wel, omdat de kinderen dan best wel ‘oude’ ouders hebben, die misschien minder dingen met ze kunnen doen. Maar aan de andere kant zullen er ook vast wel mensen zijn die met 40+ kinderen krijgen die nog hartstikke actief zijn. Ik moet er wel bij zeggen, ouder dan 45 vind ik het sowieso niet meer kunnen, dat vind ik wel écht te oud worden.

Ben je gelovig? Nee

16
44 en 47
Precies goed, in verhouding met anderen redelijk jong
24-30 ongeveer
Ja dat vind ik te oud, ik denk dat je dan echt een kloof creëert tussen jou en je kinderen. Tegen de tijd dat je kinderen nét (jong)volwassen zijn ben jij al bijna bejaard, bovendien zullen je kinderen dan op redelijk jonge leeftijd al geen ouders meer hebben. Of nou ja, iedereen moet natuurlijk zelf weten wat hij/zij doet maar dit zijn mijn redenen om het níet te doen.
Niet gelovig.

Hoe oud ben je?
20

Hoe oud zijn je ouders?
Vader 47 en moeder 50

Prima, alhoewel ze wel vrij jong waren toen ze hun eerste kind kregen (ik ben de jongste van 3)

Rond de 30 (maar ik wil geen kinderen)

Persoonlijk wel maar dat moet iedereen zelf weten.

Ben je gelovig?
Nee

[size=2]20

[size=2]Beide 53

[size=2]Misschien iets te oud maar ik snap hun keuze. Zij wilden eerst nog veel feesten en op vakantie etc.

[size=2]28

Vind je 40+ te oud om aan kinderen te beginnen?
Ja. Ik studeer verloskunde en ik leer hoeveel risico’s er zijn als je zwanger bent, laat staan als je over de 40 bent. Dan is er zo veel kans er complicaties optreden. Maar ik begrijp de keuze of de noodzaak wel. Als je niet eerder de ware tegen komt/als het niet eerder lukte of als je carrière wilde maken.

[size=2]Nee, dus een geloof heeft op mij ook geen invloed.

Vragen:
Hoe oud ben je? 18

Hoe oud zijn je ouders? Allebei 50

Wat vind je van de leeftijd van je ouders? De leeftijd dat ze mij kregen (32) vind ik mooi. Ik heb ook nog twee broertjes van 15 en de ander net 10. Toen waren mijn ouders dus allebei 40. Begrijp me niet verkeerd, ik ben dolblij dat hij er is. Maar persoonlijk zou ik niet zo laat nog kinderen willen. Mijn moeder werkt niet meer sinds mijn geboorte en mijn vader heeft z’n eigen bedrijf dus is (bijna) altijd aan het werk. Voor mijn moeder is het dus leuk dat mijn kleine broertje bijna altijd thuis is.

Ik nog niet klaar met de middelbare school. Daarna wil ik nog een studie doen etc. Ik denk dus dat ik ook rond de 30 zal zijn als ik aan kinderen begin (moet ik natuurlijk wel een man hebben :") )

Mijn ouders zien er niet oud uit en zijn (vooral mijn moeder) heel erg actief. Daardoor kunnen ze genoeg met m’n broertje doen. En anders ik en mijn andere broertje wel. Als mijn broertje 18 is, zijn zijn ouders dus al 58. Dat is best oud. Ik denk niet dat hij daar veel last van zal hebben in het geval van mijn ouders. Maar stel dat je 50 bent en een zoontje krijgt. Dan ben je dus 60 als hij 10 is. Dat vind ik echt te oud…
[b]

Ben je gelovig?
[/b]
Nee wij zijn niet gelovig. Voor mij heeft het geloof dus niks te maken met kinderen krijgen.

Hoe oud ben je?
14
Hoe oud zijn je ouders?
49 & 56
goed
25
Nee, als je gezond bent waarom niet? Mijn vader was 43 toen ik geboren was.
Ben je gelovig?
Ja, moslim.

Het plaatsen van enquêtes is niet toegestaan.