Mini huis maken tips ?

hee ik moet dus voor school een dooshuis maken in iedergeval in een grote doos moet ik een mini huis van maken met echte stoeltjes enzo
tafelkleedjes enzo

maar weten jullie leuke materialen of ideetjes ?

alvast bedankt x

ik zou gewoon karton gebruiken x)
met tafelkleedjes kan je misschien van die zakdoeken gebruiken.

met karton en die kun je bekleden met stof ofzo!

Zou klei ook kunnen ?

vast wel. moet je het wel aan mijn lijm opplakken

Mogen de meubels ook van hout?

je kan ze ook plooien van papier :slightly_smiling_face:
heb ik vroeger ook eens gedaan, lukte perfect!

Hee dat moesten ze op mijn oude school ook een keer doen! Alleen dan twee muren van hout, en de rest ook van hout en dan schilderen met verf en bekleden met stofjes

hebben wij ook op school gedaan super leuk om te doen.
je kunt platic gebruiken voor de ramen hout voor meubels/ keukenkasten enz. karton voor de deuren wanden enz. strijkkralen voor lampen, deurklinken en een kaptokhaakjes. strassteentjes voor lampen zilverfolie voor spiegels en natuurlijk verf en van die kleine proefbehangstukjes die je bij de praxis kan halen dan kun je echt behang gebruiken en je hoeft dan geen grote rol te kopen :grinning: en het is gratis.

misschien is het leuk om bij de gamma ofzo stukjes behang mee te nemen en dat op de muurtjes plakken?

lucifer doosje kan een openhaard worden xd

Het is dan wel een Engelse site voor kinderen, ik vind dat het huisje er erg mooi uitziet (vergeleken met het ding dat ik ooit had gemaakt op de basisschool): http://www.bbc.co.uk/cbbc/bluepeter/thingstodo/makeit/#shoeboxbedroom.
Op die pagina staat de uitleg voor de doos en het raam, en er is een link naar een .pdf-bestand met uitleg voor de meubeltjes :wink:

Suikerklontjes xp
haha dat deed ik toen ik klein was.

Misschien ijsstokjes of lucifers voor een houten meubelstuk of muur die een hout-look moet hebben?

eehmm. met kaftpapier de muren behangen &met watjes matrassen maken, verder weet ik even niks.

dankjee allemaal
ik ga binnenkort met een vriendin
naar zon winkel waar je gratis restjes stof enzo
kan krijgen :slightly_smiling_face:

met roerstaafjes voor verf x] daar heb ik ooit een boot mee gemaakt (ik geloof niet dat hij het overleefde … )

wij moesten vorig jaar een idee maken voor een studentenhuis.
Met een groepje van 3 hebben we toen 1 idee gekozen, en daar moesten we een maquette van maken. Gevlochten rieten stoelen, en van heel stevig karton hebben we toen de meubels gemaakt, en dat geverfd/ bekleed met stukjes stof… we hadden zelfs een kledingkast waarvan de lades open gingen en een echte lamp.

Ik zit nu niet op mijn eigen laptop, misschien heb ik er nog wel foto’s van…

Klei wordt niks, dat moet je echt niet proberen :’).

en als dat alemaal niet lukt pak je het poppenhuisje van je zusje heb je die niet dan van een vriendin haar zusje :stuck_out_tongue: heeft zij die ook niet dan koop je wat houte of plastic poppen spul :stuck_out_tongue: zoals stoeltje of iets:P suc6 en laat eind resulataat zien :slightly_smiling_face: