Mini Enquete! 'make school awesome'

Een mini enquete :'D

1. Wat zou jij willen veranderen aan school? (realistisch, dus niet; GEEN HUISWERK!)
  2. Wat zou jij leuk vinden op school, qua activiteiten? (filmavondje? kerstbuffet? high tea? etc.)
  3. Welk thema vind jij leuk voor schoolfeesten? (Moulin’ rouge, kerstgala, las vegas etc.)
  4. Wat zou jij mooi vinden voor het schoollogo? Saai en simpel of juist niet?
  5. Wat vind jij leuk aan jou school?
  6. Wat moet er in de schoolkrant staan?
  1. Wat zou jij willen veranderen aan school? (realistisch, dus niet; GEEN HUISWERK!)
    meer gevariëerdere lessen, dus niet 8 lessen achter elkaar bij Nederlands kijk- en luistertoetsen oefenen. Maar de ene les bijv. spelling, andere les lezen, andere les examenbundel etc. etc. (maar dan voor alle vakken!)
  2. Wat zou jij leuk vinden op school, qua activiteiten? (filmavondje? kerstbuffet? high tea? etc.)
    Met elk vak 1x in een school jaar iets doen dat typisch bij dat vak hoort (maar dan niet met geschiedenis naar een museum gaan om er een verslag over te schrijven!!). dus indd met engels een high-tea of engels ontbijd.
  3. Welk thema vind jij leuk voor schoolfeesten? (Moulin’ rouge, kerstgala, las vegas etc.)
    Iets heel fouts, zoals bijv. een 60’s party, of indd las vegas. nouja, iets in die strekking, als het maar gek is en je er compleet anders dan normaal uit moet zien!
    Iets wat opvalt en duidelijk is, bijv. met de initialen van de school en dan een figuurtje erbij ofzo. (dus niet 3 krulletjes door elkaar waarvan NIEMAND snapt wat het in hemelsnaam moet voorstellen of met je school te maken moet hebben… )
    Ze hebben vandaag EINDELIJK kapstokken opgehangen! :’) Mn kluis stonk altijd als het had geregend en mn natte jas lag in mn kluis. bah!
    en verder; de gezelligheid onderling natuurlijk! :slightly_smiling_face:
    Dingen die me interesseren, zoals bijv. dat er laatst een jochie bij ons de wc pot ingeduwt was (echt zielig!). En meer actuele dingen. En soms misschien eens een ‘intervieuw’ met een van de leerlingen.

Dankjewel. Hier heb ik heel veel aan :'D

Meer praktische opdrachten zoals mondeling, werkstuk enzovoort. Variatie is het sleutelwoord!
    Met de klas iets organiseren, en inderdaad een hightea ofzo in het teken van herfst, dingen organiseren met betrekking tot feestdagen.
    Kerstgala, verder nog feesten met thema’s als ‘‘fout’’ of andere thema’s waarbij je aparte kleding kunt dragen. Ook moet de muziek leuk en gevarieerd zijn, want mede doordat ik de muziek op mijn schoolfeesten niet leuk vind kom ik er sinds de eerste niet meer.
    Iets vrolijks wat de sfeer in school weerspiegelt maar toch een serieuze ondertoon heeft.
  5. Wat vind jij leuk aan jouw school?
    Dat de onderbouw naar Parijs gaat, de bovenbouw naar Londen. Elk jaar wordt er wel wat georganiseerd en daar kijk je dan het hele schooljaar naar uit.
    Geen idee! Ik maak zelf nu een schoolkrant, haha.

Dat vind ik echt een leuk idee!
offtopic

Inderdaad, variatie. Veel variatie. Het is gewoon niet leuk om elke les hetzelfde te doen. Ook werkstukken etc. zijn altijd wel leuk, verdieping in de stof, maar dan op een leuke manier.

Dingen organiseren, wat bij het onderwerp waar je het over hebt past. Met Engels moesten wij een keer zelf een toneelstukje / musical achtig iets met de hele klas schrijven, dat is ook echt leuk om te doen.

Een andere feestcommissie zou bij ons op school ook helpen. Normale muziek en lekker gekke thema’s. Theateravonden - iedereen van school kan daar zijn talent laten zien, dan gekoppeld aan een thema. Zoals proud to be faut / shemale’s en ladyboys / stoute sprookjes

Iets wat bij school past, niet een of ander vaag iets waarvan iedereen zich afvraagt wat het nou eigenlijk is.

Niet leuk - nuttig; Studiehuis. We moeten 5 uur per week in een studiehuis zitten. Hier kunnen we huiswerk maken en overleggen en alles. Hierdoor hoef je thuis bijna geen huiswerk meer te maken, dat is wel heel handig.

Lerarenquotes, i just adore them. Van die rare uitspraken van leraren. Aparte dingen die er gebeuren, actualiteiten mbt school.

1. Wat zou jij willen veranderen aan school? (realistisch, dus niet; GEEN HUISWERK!) gezelliger kantine, meer leuke naschoolse activiteiten of leuke activiteiten tijdens schooltijden.
  2. Wat zou jij leuk vinden op school, qua activiteiten? (filmavondje? kerstbuffet? high tea? etc.) bijna alles wel.
  3. Welk thema vind jij leuk voor schoolfeesten? (Moulin’ rouge, kerstgala, las vegas etc.) moulin rouge, kerstgala, sprookjes, fantasie
  4. Wat zou jij mooi vinden voor het schoollogo? Saai en simpel of juist niet?, simpel maar met een klein leuk detail eraan
  5. Wat vind jij leuk aan jou school? de opleiding?
  6. Wat moet er in de schoolkrant staan? hebben we niet. maar info ofzo en nieuwe boeken/cd’s/dvd’s
  1. Wat zou jij willen veranderen aan school? (realistisch, dus niet; GEEN HUISWERK!) naschoolse activiteiten, meer bankjes in de hal.
  2. Wat zou jij leuk vinden op school, qua activiteiten? (filmavondje? kerstbuffet? high tea? etc.) meer naschoolse activiteite.
  3. Welk thema vind jij leuk voor schoolfeesten? (Moulin’ rouge, kerstgala, las vegas etc.) dingen die echt specifiek zijn en waar mensen zich dan ook echt aan houden
  4. Wat zou jij mooi vinden voor het schoollogo? Saai en simpel of juist niet? simpel. wel goed zo
  5. Wat vind jij leuk aan jou school? gezellige sfeer
  6. Wat moet er in de schoolkrant staan? eh geen idee

dankjewel’!

• up!
    de leraren moeten meer op een lijn zitten, dus niet bij de ene een groene brief (nablijfbrief) om drinken in de klas en bij de ander alleen een standje om een pennengooigevecht met de hele klas. dus regels die elke leraar volgt. en een betere organisatie, niet op het roosterwijzigingen bord zetten dat de les in B12 is en vervolgens de leraar naar A16 laten komen zodat we de helft van de les missen ofzo.
    dat klinkt allemaal heel leuk, alleen niet met de hele school. met de hele klas wel, maar met klassenfeesten organiseer je ze toch al zelf, dus kies je ook het thema zelf. wij hebben maar 2 schoolfeesten, zou er wel 3 of 4 willen en we hebben een talentenjacht, wat erg leuk is. we hadden ooit kamuli week, geld ophalen voor een dorp in afrika dmv kraampjes met koeken in school ed. voor de rest vaker naar de bios (voor een les ofzo) en voorstellingen enzo. altijd wel leuk. en excursies.
    proud to be fout, gala, gemaskerd. van alles met een thema waarvoor niemand als zichzelf komt en je je fantasie kan gebruiken.
    niet saai en simpel! juist heel vrolijk en kleurig, iets wat ook de leerlingen aanspreekt en vrolijk is.
    dat we heel veel internationale dingen doen, waaronder elke jaar 2 grote uitwisselingsweken met 50 landen waardoor de hele school op de kop staat.
    leuke dingen, quizjes, grappige dingen over leraren, zoals domme uitspraken ofzo, nieuwtjes, verslagen van schoolreizen met foto’s, andere dingen.

Ja gemaskerd bal is ook erg leuk! :'D

• up.

mag ik vragen waarom je dit wilt weten? schoolstage ofzoiets?
niet dat ik hem anders niet zou invullen hoor, maargoed. hahaha,

Ik zit bij de leerlingenraad, bij ‘nieuwe projecten’. En dan is zo’n enquete dus erg handig. Dan krijg je een beetje te weten wat leerlingen leuk vinden en zo.

up -

uh. ik wil een studiehuis
    high tea lijkt me super leuk!
    HollyBollybood en Proud to be stout.
    Vrolijk :'D
    uuuh. talenteshow
    grappige lerarenquotes
    Dat ze je meer verandwoordelijk geven. Als je je huiswerk niet hebt moet je nablijven, maar dat is toch je eigen verantwoordelijkheid.
    Ik hou niet zo van schoolactiviteiten! Maar wat meer talentenavonden… minstens 1x in de maand! haha
    Ik doe niet aan schoolfeesten, maar proud2bfout altijd leuk
    Gewoon simpel
    De leerlingen zijn allemaal aardig… voor de rest niks leuk
    Dat ze beter moeten schoonmaken op school! bij ons is de kantine echt vies

:stuck_out_tongue: up

eigelyk best handig dit. want ik kan de answers ook naar mijn leerlingeraad sturen, zodat onze school wat beter en leuker wordt want onze school is best saai en kinderachtig,.

leukere lessen, waarbij je aandacht echt wordt getrokken.
    buitenschoolse activiteiten, voor ieder wat wils (neem een voorbeeld aan de highschools in amerika;))
    gala
    meer kleur
    pauzes
    dingen die wij erin hebben staan, rare uitspraken van leraren, blunders etc.
  1. Wat zou jij willen veranderen aan school? (realistisch, dus niet; GEEN HUISWERK!) niet langer dan twee uur achter elkaar les, en de lessen meer verdeeld dus niet op maandag tot half 1 les en dinsdag tot 5 voor 5 (echt waar)
  2. Wat zou jij leuk vinden op school, qua activiteiten? (filmavondje? kerstbuffet? high tea? etc.) meer activiteiten hoeft van mij niet echt maar eens ergens een lekker broodje gaan eten met de klas vind ik al leuk!!
  3. Welk thema vind jij leuk voor schoolfeesten? (Moulin’ rouge, kerstgala, las vegas etc.) een hockeyfeest:D
    gewoon simpel zodat het wel nog professioneel overkomt.
  5. Wat vind jij leuk aan jou school? de mensen en het schoolplein
  6. Wat moet er in de schoolkrant staan? outfit van de maand de rest maakt me niet zoveel uit maar wij hebben niet eens een schoolkrant?