Minderwaardigheidscomplex?

ik wil niet meteen met termen of dingen gaan gooien als er nog niks bevestigt is, maar hoe ik het beschrijf, komt deze term het meest in de buurt en is het dus het makkelijkst als titel.

ik heb de laatste paar maanden (eigenlijk altijd wel maar het wordt steeds ‘sterker’) het gevoel alsof niemand mij echt mag of dergelijke.
ik zal het even uitleggen met voorbeelden om het zo duidelijk te maken.
als ik bijvoorbeeld met vriendinnen op stap ben, dan zijn er altijd wel mensen in de buurt, en als ik dan met diegene sta te praten heb ik altijd het gevoel alsof ze me gewoon in de maling nemen en niks menen en mij helemaal niet willen ofzo, en mijn vriendinnen wel.
niet alleen met uitgaan, ook met het dagelijkse leven, jongens, liefde, noem maar op.
ik heb gewoon het gevoel alsof niemand het serieus meent als ze iets positiefs over me zeggen, ik begin dan altijd te twijfelen en ga dan senario’s in mijn hoofd halen zoals; straks hebben ze een heel plan om mij gewoon in de maling te nemen en mag niemand me ofzo.
en als je dan uitgaat en je krijgt zoiets in je hoofd, voel je je opeens heel alleen in een ruimte vol mensen, en dan lijkt het alsof iedereen tegen je is en ze jou hier niet willen hebben of hier niet wensen.

mijn uitleg zal wel heel onduidelijk zijn maar dit is hoe ik het verwoord, voor nu.
het is gewoon dat ik het even kwijt wilde omdat het me echt heel erg dwars zit en ik me afvraag waar dit nou zo vandaan komt en of meerdere meiden dit hier hebben…

Je bent niet de eeinigste heb precies hetzelfde. Voel me dus ook vaak alleen enzo. Misschien komt het doordat je te weinig zelf vertrouwen heeft.

Haha ik begon een beetje te denken dat dit normaal was… :stuck_out_tongue: Maar goed, ik heb het niet echt erg meer.

Ik denk dat het inderdaad gewoon door een gebrek aan zelfvertrouwen komt, dus start het positive thinking! Het lijkt/is misschien moeilijk, maar probeer het gewoon. Als je over jezelf positief gaat denken gaat dit zo weg.

Heel veel meiden hebben het, ik denk zelfs meer dan het gemiddelde. Ik heb het zelf niet zo, je moet gewoon schijt hebben aan wat mensen van je denken.

het is bijna een soort van paranoïde, maar ik heb gewoon altijd het gevoel alsof mensen me niet moeten.