Hoi meiden. Ik weet niet zo goed hoe ik dit moet vertellen. Ik praat namelijk nooit over mijn gevoelens e.d.
Ik ben er pas achter dat ik een minderwaardigheidscomplex heb. Ik ben altijd al erg verlegen, blijf liever in een comfort zone, durf niet goed nieuwe contacten te leggen en durf nooit mijn eigen mening uit te spreken. Ik kan niet over mijn gevoelens praten. Zelf heb ik ook niet echt een goede jeugd gehad. Dit beïnvloed eigenlijk alles in mijn leven. School, stage, werk. Ik ben pas in een nieuwe omgeving terecht gekomen en vooral op mijn stage plek durf ik me niet goed in de groep te mengen. Er werken twee meiden, samen met mijn baas dan. Zij praten altijd met elkaar maar ik hou mezelf altijd op de achtergrond. Zij denken misschien dat ik arrogant ben of zo omdat ik mezelf zo ‘‘tegen houd’’ maar ik kan dit gewoon niet omdat ik te weinig tot geen zelfvertrouwen heb. Ik kan ook geen gesprekken maken met klanten, wat op mijn stage eigenlijk wel noodzakelijk is.
Hoe kan ik er nou voor zorgen dat dat minderwaardigheidscomplex weg gaat? Ik kan gewoon niet meer normaal leven op deze manier. Het lijkt wel of niks werkt.
Het heeft me echt veel moeite gekost om dit te vertellen aan jullie. Hoop eigenlijk op andere ervaringen van meiden die ook zoiets meemaken, of wat ik hieraan kan doen…