Minderjarig op vakantie?

Is dit mogelijk? Ik ben een meisje van 13, mijn vriendje is 15, en we zijn al wel even samen. het leuk ons geweldig om samen op vakantie te gaan naar het buitenland.
dit wordt dan waarschijnlijk in de zomervakantie, wanneer ik 14 ben, en hij 16.
niet dat dit veel verschil zal maken (?)
Ik heb toestemming van mijn ouders, en ook hij.
ik heb alleen geen idee of dit wel mogelijk is.
ik lees overal dat ik een formulier (contract?) ondertekend door mijn ouders, ( kan ik ophalen bij de gemeente?) waarin zij verklaren mij toestemming te geven om naar het buitenland te reizen. Maar hoe dan verder?

• klopt dat over het formulier?
  • zo ja, waar moet ik slapen, jeugdherberg, hostel?
  • wat gaat alles mij zo ongeveer kosten? - ik denk aan een weekje/midweek Engeland.

bedankt alvast voor alle informatie.

Dat verschild per organisatie. De grote organisaties zullen wel wat strenger zijn denk ik. Je moet inderdaad toestemming hebben van je ouders om naar het buitenland te gaan, waar je moet slapen moet je helemaal uitstippelen en ieder hotel bellen.
En engeland is heel duur. En het ligt ook aan de periode dat je wil gaan(je zegt waarschijnlijk zomer vakans. dat is wel duur).

Ja ik heb een baan, en heb op zich een behoorlijk budget. maar, zomervakantie is inderdaad misschien niet het beste plan, misschien iets later, of eerder.
Maar we willen wel graag naar engeland,
en het vervoer? per boot? vliegtuig?

Waar je wil slapen moet je zelf weten, maar dan moet je wel rekening houden dat jongens en meisjes in sommige jeugdherbergen niet samen mogen slapen, maar op aparte gedeelde kamers liggen, dus daar moet je ook op letten. Is een camping niet een betere optie?

Hou er wel rekening mee dat zijn weekje een duur grapje word. De trein/vliegreis naar Engeland is al niet goedkoop en dan moet vanaf het station/vliegveld ook nog naar je verblijfplaats vervoerd worden. Je moet ook rekening houden met eten, dagjes uit(waar je misschien weer buskaartjes voor nodig hebt)
Ik zou zeggen, boek die vakantie met hulp van je ouders. Of ga gewoon lekker met hen samen met je vriend mee, bespaart een hoop gedoe.
Ik vind het ook nog wel erg jong zo met zijn 2en

Ik heb het allemaal even gegoogled, en dat dure grapje kan ik me veroorloven. :slightly_smiling_face:
Maar met het eten en dagjes uit zeg je me wel wat ja.
ik kijk campings even na, bedankt.

• de tip over mijn ouders; we hebben allebei niet een al te beste band met onze ouders, zijn ouders zijn drugsverslaafd, en de mijne psychisch niet honderd procent. dat is dus niet echt mogelijk.

Oh laat maar :kissing:

Het kan maar ik denk niet voor jou, veel hotels zijn voor 16+ maar denk als je eronder bent dat je dan echt toestemming voor je ouders moet hebben ofiets.

Vind het trouwens wel niet normaal van je ouders dat je met 13/14 alleen naar het buitenland mag op vakantie. Ik vind het echt veel te jong.

Ik ben van jongs af aan behoorlijk zelfstandig, dat zien zij als argument dat het waarschijnlijk wel goed gaat. - misschien niet het beste argument, maar mij deert het niet haha.

en ook niet als mijn vriend wel 16 is?

Ben je ooit wel eens eerder alleen op vakantie geweest? : ) Je kan ook eerst op vakantie in Nederland gaan, bijvoorbeeld aan zee of in zuid Limburg (vind ik twee plekken in NL die echt leuk zijn)
Ik was 15 toen ik voor het eerst op vakantie ging in Nederland, toen mochten we (vriendin en ik) eigenlijk ook niet op een camping staan omdat we nog maar 15 waren maar omdat ze zagen dat we ‘rustige en normale’ meiden waren die geen herrie gingen schoppen mocht het… maar daar moet je dus wel rekening mee houden! In het buitenland is dat misschien nog lastiger door het verschil in taal… Ik zou echt van te voren iets gaan uitzoeken en daar heen bellen of mailen of het mag, dat lijkt me de slimste oplossing. Straks sta je ergens en dan mag het niet …

16 is nog steeds minderjarig hè.
Ik zou het inderdaad gewoon ergens in Nederland proberen. 1 van de eilanden, Vlieland of iets dergelijks kan ook heel leuk zijn. Zeeland of Limburg zijn inderdaad ook prima om mee te beginnen. Desnoods ga je dan naar Centerparcs, dan zijn de kosten ook nog heel makkelijk te overzien.

Oke dan heb ik niks gezegd maar ik blijf het jong vinden haha.

Ik weet niet precies hoe het allemaal zit ik was toen ik de 1e keer alleen op vakantie ging 17 en heb geen problemen gehad.
Misschien eens kijken op de site van het hotel waar jullie heenwillen ofzo ?

mag je wel minderjarig in centerparcs dan? daar zijn ze toch juist heel streng.

nee dat mag niet, moet je geloof ik 18 zijn
ik zou gewoon naar vlieland of terschelling of een ander waddeneiland gaan!

ik zal gaan kijken.
Bedankt voor jullie advies.

Je moet ook even bedenken dat dit jaar de spelen in Engeland zijn en volgens mij nog iets. Waarschijnlijk worden daardoor de vliegtickets of wat je ook wilt wel duurder want dan wil juist iedereen in Engeland zijn…

Ik zou gewoon beginnen met een weekendje weg in Nederland, heb uk ook gedaan met een vriendin toen ik 14 was. Sindsdien ben ik met mijn vriend al naar Praag, Parijs en Brussel geweest. Het kan dus wel, maar hotels gaan met jou leeftijd denk ik praktisch onmogelijk worden, met 16 heb je vaak al gezeik. Let ook op dat ze in het buitenland veel strenger zijn qua leeftijden voor camping e.d.

Je zou ook met een eh, hoe noem je zoiets. Zo’n reisorganisatie voor jongeren simbo enzo.

Ik ben weer lekker aan het opletten, daar ging het natuurlijk om -.-
Dat van de Spelen is wel een goede opmerking! Engeland zal van de zomer ineens een stuk duurder (en drukker) zijn.
Ik vind in Nederland blijven nog steeds de beste optie. Als er dan iets gebeurd zijn jullie ouders of voogden niet al te ver weg.

volgens mij kan je onder begeleiding op vakantie, en dan bedoel ik tijdens het vliegen :stuck_out_tongue:

Ik ben vorig jaar naar china geweest met mijn broer, ik was 16. Maar hij was wel 18 dus ik weet niet hoe dat zit :stuck_out_tongue:

Engeland is misschien beter om te doen over een 2 jaar als hij 18 is.
Tot die tijd blijven we wel lekker in nederland .