minderjarig op vakantie

Ik kom net terug van een heerlijke vakantie in Turkije! Ik wil volgend jaar zomer graag terug met een vriendin (dit jaar was ik met mijn ouders), we zijn dan allebei 16, maar is het dan wel mogelijk om zonder begeleiding op vakantie te gaan? Ik weet dat met sommige vliegtuigmaatschappijen het geen probleem is om zelfstandig te vliegen boven de 14 jaar, maar als ik bijvoorbeeld bij Neckermann wil boeken, moet er iemand boven de 18 mee, maar bij Sunweb ben je vanaf 17 al een ‘volwassene’. Zullen er ook reisorganisaties zijn waarbij je als 16-jarige kunt boeken of kun je überhaupt niet in een hotel verblijven als minderjarige?

Als 16 jarige kun je over het algemeen niet zelf een hotel boeken nee, maar er zullen ongetwijfeld organisaties zijn voor jongeren.
Al gekeken bij GoGo en Beachmasters, of zij iets aanbieden? Moet je wel van houden natuurlijk.

Normaal komt er dan iemand met je mee in het vliegtuig, alleen ik weet niet zeker of dit ook boven 14 jaar is.

Maar zouden jullie wel alleen als 16-jarigen naar Turkije gaan ?

Ik vlieg wel eens alleen maar dan met een machtiging van mijn ouders dat ik toestemming heb. Die kun je halen bij de gemeente. Maar je mag inderdaad geen hotel boeken als je onder de 18 bent.

Wij gingen dit jaar met z’n drieen op vakantie naar Spanje met het vliegtuig.
2 van 16, en eentje van 18. En inderdaad was het nodig (arke) om een meerderjarige te hebben die boekt. Dus ik denk dat je het dan moet zoeken bij iets als gofun of gogo travel.

Bij gogo kan je al vanaf 16 jaar boeken.