Minderjarig en naar het buitenland

Hallo,

ik wou in de herfstvakantie met drie andere vriendinnen op vakantie gaan naar Portugal, Spanje, Italie of misschien wel een andere Europese stad. Het probleem is dat wij dan 17 & 16 zijn, en dus minderjarig. Mag dit dan? Of ligt dat eraan in welk land je zit? Heeft iemand misschien een idee van in welke Europese landen dit mag. Ik kan niet echt iets duidelijks vinden.

Alvast bedankt

Volgens mij kan dat gewoon hoor, misschien willen niet alle hotels minderjarigen maar je hebt zeker wel jongeren campings.

Bedankt voor je reactie! Jaa ik kan misschien ook het hotel management mailen als ik een hotel heb gevonden. Maar zo kan je in Portugal bijvoorbeeld al sterke drank meekrijgen vanaf je 16e, dus ik dacht misschien dan ook wel in een hotel.

Wanneer je met een reisorganisatie gaat, lees: GoFun, Beachmasters enzovoort, kan het gewoon hoor! :slightly_smiling_face:

Ja dat kan gewoon. Ik weet dat bij sunweb sowieso 17 jarige als ‘volwassene’ worden gezien. Als het niet lukt daar op de site gwn ff telefonisch boeken, verder heb je daar geen problemen mee. En anders via jongerenorganisaties boeken :stuck_out_tongue:

Ik was 15 toen ik naar Blanes ging met vrienden :’) Dus het kan sowieso via zo’n organisatie wel, en anders moet je gewoon een hostel/jeugdherberg zoeken ipv hotels (waar je nog wel eens 18 moet zijn).

Al die organisaties gaan maar tot september :frowning_face:

je kan ook gewoon zelf wat boeken. Aangezien je in de herfstvakantie weg wilt, hebben al die zomervakantie-aanbieders toch niet zo veel zin en dan is het ook niet druk in plaatsen als Blanes. Ik zou naar een grote stad gaan, zoals Lissabon, Barcelona, Parijs, Londen, etc. en dan kan je gewoon zelf een vliegtuig boeken, is legaal en je kan in Europa overal gewoon met je id kaart heen vliegen. De meeste hotels en hostels in dat soort steden maken er ook geen probleem van als je onder de 18 bent. Succes!

Dankje voor je reactie! Lissabon lijkt me idd erg gaaf.