Minderjarig en liposuctie?

Hi, ik word 18 in augustus en ik wil heel graag liposuctie in mijn gezicht/onderkin laten doen… Ik heb geen zeker overgewicht maar ik ben ook niet heel dun. Het enige wat mij stoort is dus mijn onderkin, ik heb een rond dik gezicht wat ik haat! Ook een dubbele kin die je op de meeste foto’s ziet waardoor ik niet graag op foto’s sta, langs voren zie je het niet zo (alleen als ik bv eet) maar langs de zijkant ziet het er niet uit :s
Weet iemand of het in België mag? Heeft iemand er misschien ervaring mee?

Ik weet dat ik commentaar ga krijgen want ik ben nog zo jong enzo maar het gaat echt niet vanzelf weg gaan mijn zelfbeeld zou er heeel wat mee beteren!

Alvast bedankt

Sorry maar ik denk dat je beter naar een psycholoog kan gaan voor je zelfbeeld in plaats van een liposuctie in je gezicht. Het lijkt me nogal risicovol en onder de 18 gaan ze dat sowieso niet doen.

Ik heb zelf ook een vrij rond gezicht. Vroeger haatte ik het en wilde ik zo graag van die mooie jukbeenderen hebben.

Ondertussen heb ik het geaccepteerd en gebruik ik mijn gave om mijn gezicht in de meest onmogelijke vormen te trekken.

Nee maar serieus. Wacht even een paar jaartjes. Je gaat jezelf echt nog wel accepteren zo (:

Huh kun je liposuctie aan je gezicht doen?! Weer iets geleerd.

Ik ben voorstander van mensen zelf hun keuzes laten maken op gebied van plastische chirurgie en daarover niet oordelen. Want iedereen moet zelf weten hoe ze zich kleden en wat ze veranderen aan hun uiterlijk.

Ik zou alleen heel goed nadenken over de reden waarom je het wilt doen. Wil je het doen omdat het jezelf irriteert en je het gewoon mooier vind als het anders was? [en dat is een beslissing waar je best een tijdje over na kan denken, het hoeft niet van vandaag op morgen] of wil je het doen zodat je zelfbeeld verbeterd zoals je benoemt in je eerste bericht?
Want ik persoonlijk denk dat je goed moet nadenken wat er gebeurd na de operatie en je zelfbeeld is niet verbeterd. Iedereen heeft kleine dingen die ze niet zo mooi vinden, en ik denk als het ene weg is dat je wel weer iets nieuws vind. En jezelf beeld verbeteren en acceptatie dat je niet perfect bent [wat niemand is] is een mentaal proces. En ik denk dat je een mentaal proces niet kan doorstaan door alleen een operatie.

Ik weet ten eerste niet of ze dat doen met minderjarigen en al zouden ze dat wel doen, what about de prijs? Liposuctie is echt niet goedkoop en verzekerd wordt het ook niet, omdat het geen probleem vormt. Dus denk er echt goed over na.

Ik ben het eens met de bovenstaande reacties ondanks je daar niet op zat te wachten.
Maar kun je niet gewoon wachten tot je 18 bent?

Bel voor een gesprek met een plastische chirurg (of goedkoper huisarts) en vraag informatie op. Volgens mij mag het wel onder de 18.

Bepaalde dingen mogen inderdaad in overleg met een chirurg wel onder de 18. Voornamelijk dingen die je psychisch in de weg zitten. Ik zou daarom ook even met een chirurg of iets dergelijks overleggen en kijken wat de mogelijkheden zijn.

In augustus word je 18. Kun je niet beter wachten tot augustus, wat echt niet heel lang duurt. Dan ben je ten eerste 18 en hoef je je over de leeftijd geen zorgen meer te maken en ten tweede kan je er nog wat langer over nadenken want het is nogal wat.

Ik zou wachten tot je 18 bent. Kun je ook weer wat sparen/vrienden en familie er over inlichten.

Wachten tot je 18 bent. Als je het echt wil dan kan je het gewoon doen, het is je eigen keuze.

Nja bedankt, ik zal wachten tot ik 18 ben. Dan heb ik ook nog veel tijd om na de denken, naar een psycholoog ga ik trouwens al lang.

Als je zo’n slecht zelfbeeld hebt dat je serieus overweegt om plastische chirurgie in je gezicht te laten doen, dan vind ik een bezoekje aan de psycholoog wel op zijn plaats.

@TS: heb je dit al met je psycholoog besproken?

Ja inderdaad, wat de rest ook al zegt: wachten nog een half jaartje en dan mag je het helemaal zelf weten. Bespreek het inderdaad met je psycholoog, want een operatie helpt je natuurlijk niet in een keer van je onzekerheden af (al geloof ik wel dat het kan helpen).