Minderen met troep, how?

Hallo trouwe girlsceners.

Ik kan echt niet zonder chips en chocola. Snoep vind ik ook wel lekker, maar dat eet ik eigenlijk nog zelden. Probleem is dat ik gewoon verslaafd ben, gemiddeld eet ik 1 zak chips per week, en 2 chocoladerepen (niet hele grote he). Of 2 zakken chips en 1 chocoladereep

ELKE WEEK.
Laat dat even bezinken, danku.

Want deze non gedisciplineerde chocolate addict kan simpelweg niet zonder, dáár maak ik me zorgen om. Als ik een paar dagen geen chocola of überhaupt iets lekkers heb gehad begin ik te craven. En niet zo’n beetje ook, en dan koop ik het gewoon. Interesseert me niet dat het slecht voor je is. IK WIL HET GEWOON.

Maar nu wil ik hier eigenlijk mee stoppen, of eigenlijk minderen. Ik ben zo fucking ducking super erggg jaloers op mensen die dat zelden eten :’) die dat niet nodig hebben. Zooo jaloers (meld jullie, dan kan ik uitgebreid vertellen hoe erg ik jullie benijd). Ik wil dat ook kunnen. Nu kan ik misschien wel die troep naar binnen blijven werken, omdat ik het wel kan hebben. Maar als ik dit niet heb opgelost binnen een paar jaar, en deze gewoonte later nog steeds heb word ik gewoon dikker. Misschien is dat proces nu al in gang gezet, ik heb lovehandles gespot :grinning_face_with_smiling_eyes: Nu serieus, dikker worden is eigenlijk het punt niet zo. Want daarnaast eet ik niet veel. Weet niet eens of ik aangekomen ben.
Het idee dat ik gewoon niet zonder kan, staat me niet aan. Ik wil gewoon discipline kweken.

MAAR OKÉ TERUGGEKOMEN OP HET ONDERWERP

Mijn vraag:

Hoe ga ik dit doen?
Tot hoeveel moet ik minderen?

Je zegt het al, daarnaast eet je niet zoveel. Als je genoeg gezondere dingen eet heb je niet zo snel trek en zit je dus meer ‘vol’. Dus heb je dan waarschijnlijk ook minder trek in chocola enzo :slightly_smiling_face:

Ik voel je zo erg he, vooral die zak chips per week. Als het niet meer is. In mijn bioboek staat dat vreetbuien een gevolg zijn van ondervoeding. Dat is misschien wat overdreven maar als je grotere maaltijden neemt, meer ontbijt of een extra stuk fruit tussendoor, verhelp je het hongergevoel. Als je het lang genoeg volhoud heb je op een gegeven moment geen behoefte meer aan vettigheid of extra’s. Maar wel even doorbijten.

Eet over de dag gewoon goed (en gezond ?) ontbijt, lunch en avondeten en daartussen door nog (gezonde) tussendoortjes. Of je neemt als tussendoortje een reepje chocola maar zorgt wel dat je gewoon je hoofdmaaltijden binnen hebt. Als je regelmatig eet en vol zit heb je er niet meer zo’n behoefte aan misschien.

Ik vind het ook wel meevallen haha. Ik eet elke week ook wel een zak/1.5 zak chips. Chocola alleen maar als het in huis ligt haha ;p

Ik had dat ook heel erg met chocola, maar toen kreeg ik opeens een soort voedselallergie xd en nu kan ik dus geen chocola meer eten omdat ik dan steken in me buik krijg enzo. Misschien moet je gewoon een alternatief zoeken wat wel lekker is, bij mij waren dat appels met kaneel haha (:

het is niet schrikbarend veel nee, maar élke week vind ik toch wel erg. Ik moet toch gewoon een weekje zonder kunnen xd
en daarbij verdeel ik het altijd zo over de week dat ik bijna elke dag wel iets lekkers heb. Kna max 2 dagen zonder
en je tip is erg goed, dankjewel :slightly_smiling_face:

Ik vind het opzich ook nog wel meevallen. Zelf eet ik nog niet eens een zak chips per maand en ook chocolade eet ik niet veel omdat ik daar niet goed tegen kan. Al is chocolademelk wel echt een quilty pleasure.
Maar inderdaad, pas je eetpatroon aan. Want als je verder niet zoveel eet krijg je juist honger en ga je lekkere dingen eten. Zorg dat je 3 maaltijden goed en voldoende zijn en neem bijvoorbeeld fruit als tussendoortjes. Dan heb je ieder geval al minder trek en ga je misschien ook wel minder snacken.

ik vreet een zak chips per dag

Vervang (bijna) al het snoep voor iets anders. Rijstwafels, fruitbordjes, mueslirepen, zoiets. Meestal eten mensen alleen maar omdat ze zich vervelen, althans in onze Westerse samenleving. Dus ga iets doen, drink wat water/thee.

ik lees telkens Kinderen met troep
maar wat wel kan werken is door bijvoorbeeld ipv chocolade gezonde chocolademelk te drinken of iets anders gezond met cacao.
of wen jezelf hele pure chocolade aan, doordat die zo intens is heb je niet de neiging nog meer te eten

haha, ok sorry ik moest weer om je verwoording lachen maar ok :grinning:

en wat als je nou alle verpakkingen kleiner maakt? dus dan een chocoladereep kopen en dan thuis in twee of drie breken en die brokjes opnieuw inpakken in zilverpapier, zodat je dan helemaal mentaal kan denken van ‘ik heb een chocoladereep nomnom’ en dan stiekem heb je maar een halve maar verpakking is mentale barriere ofzo om de twee helften weer samen te brengen. ofzo.

en en en kleine zakjes chips? of gewoon kleinere? want in kettle en tyrell’s enzo zit iets van 150 gram en in lays iets van 200/225. dusja.

ik heb echt geeeen idee of dit zou helpen eigenlijk, waarschijnlijk niet echt tho’.

dit is precies de gedachte die ik het vaakst heb

Dankjewel allemaal!!

en dolochov dat is een verdomd goed idee!

Het is denk ik vooral een kwestie van wennen, jezelf dingen aanleren!
Ik herken jou eetgewoontes tot op een zekere hoogte wel. Havo tijd, patatchips als lunch inclusief een blikje energy.

Mygod. Als ik daaraan terug denk xD
Voorstellend dat ik nu 6/7 dagen clean eet…

Los daarvan, probeer inderdaad te vervangen, en dan niet compleet iets anders maar bijvoorbeeld een snackerjack met chocolade. En bouw af, spreek met jezelf af wat je mag snoepen in een week. Maak desnoods een lijstje, en streep af als je iets gehad hebt. Dit werkt bij mij persoonlijk goed, op alle vlakken xD

Suiker is tot op een zekere mate verslavend, evenals vet. Deze zitten beiden in chips en chocola. Deze helemaal plotseling weghalen is niet slim, snackcravings enzo, maar als je dat wel doet. Vervang de chocola als eerst haha! Je lichaam kan beter tegen vet dan suiker :wink:

Kleiner maken, dat is gevaarlijk. Want je verminderd je porties niet, wekelijks gezien dan. Aannemend dat het wel opgaat. Je kan jezelf makkelijk misleiden als je niet goed oplet. Maar het kan een goede start zijn!

zorg dat je basis goed is. 3 fatsoenlijke maaltijden op een dag en 3 fatsoenlijke tussendoortjes. als je daarnaast nog zin hebt in chips ofzo dan neem je gewoon een klein bakje ipv een hele zak. maar waarschijnlijk als je gewoon genoeg eet zal je veel minder trek hebben in zooi.

daarnaast vind ik 1 zak chips en 2 chocorepen niet echt veel per week. toen ik nog ongezond at, at ik echt veeeel meer troep.

Wij hebben echt áltijd een reep extra pure chocola in de kast liggen, zodat ik, als ik weer eens heel erg behoefte heb aan chocola, ik lekker 2/4 blokjes kan eten. Daarna hoef ik dan ook echt even niet meer, haha. Hele pure chocola ipv melkchocola of witte chocola is al een stuk beter :slightly_smiling_face:

En probeer dit eens, goddelijk en een stuk gezonder als de chips uit een zak. Wij doen nog wel eens wat paprikapoeder door de olie, zodat ze wat meer naar paprikachips neigen. :slightly_smiling_face: http://www.misslipgloss.nl/recept-chips-uit-de-oven/

Als dit al veel is dan ben ik een ramp. Dit eet ik dagelijks. En misschien wel meer.
Maar goed, misschien zou je die producten kunnen vervangen met iets gezonds. Als je het zelf echt graag wilt moet je er vanaf blijven en dan gaat het vanzelf. Op een gegeven moment denk je er dan ook niet meer aan.

Proberen minstens 2 weken helemaal te stoppen met chocola/ chips eten.
Je krijgt dan wel afkickverschijnselen, want suiker en ook de kunstmatige zoet/smaakstoffen in chips en chocola zijn super verslavend.
Dus als 't minderen echt niet lukt zou ik gewoon hardcore gaan en de zoete troep vervangen door natuurlijke suikers e.d. (fruit)
Na een tijdje kan je dan af en toe (1x p/w ofzo) weer die zoete dingen eten en dan merk je ook dat je het eigenlijk niet echt nodig hebt. Bij verjaardagen e.d. is het dan extra speciaal.
nouja, je moet maar kijken wat het beste voor jou werkt… Met beide manieren kom je uiteindelijk op hetzelfde, dus gewoon testen. :wink:

Ik heb ook geprobeerd te stoppen met chips eten! Was wel moeilijk haha. Vorig jaar at ik nog drie zakken chips per week, nu misschien eentje in het weekend. Ik weet niet hoe ik het gedaan heb, maar als ik nu doordeweeks chips eet dan krijg ik er geen satisfied gevoel meer van, alleen nog maar een gevoel van ‘waarom eet ik dit?’ en dan stop ik meestal na een handje weer