Minder zin in seks de laatste tijd

Mijn vriend heeft de laatste tijd (denk sinds ongeveer 2 a 3 maanden) minder zin in seks. Voor die tijd hadden we gemiddeld 2 a 3 keer in de week seks en nu is dit teruggegaan naar maar 1 keer in de week.
Ik vind dit zelf echt best wel vervelend, want ik heb gemiddeld wel 3 a 4 keer (hangt er vanaf hoe vaak we bij elkaar zijn) wel zin.
Hij werkt fulltime en ik zit op school. Momenteel heb ik een erg rustige periode. Vaak als we 's avonds in bed liggen en ik probeer met hem te zoenen en een beetje verder te gaan, geeft hij aan dat hij daar echt te moe voor is en dat hij liever wil slapen (het maakt niet uit of we vroeg of laat in bed liggen btw).

Ik heb volkomen begrip voor zijn situatie, maar ik vind het lastig om hier zelf mee om te gaan. Ik betrek het dan best wel op mezelf en ben bang dat hij mij niet meer aantrekkelijk vindt en dat het slecht gaat met onze relatie, etc.
Ik heb er al met hem over gepraat en hij zei dat het wel een tijdelijk iets was; dat hij de laatste tijd gewoon vaker moe was en dat het wel weer over zou gaan. Maar na dat gesprek zijn we een maand verder en is er weinig veranderd. :frowning_face:

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Hij vindt het waarschijnlijk fijner om gewoon lekker met elkaar te knuffelen. Iedereen heeft weleens zijn periode. Maar toch, ik zou er weer over praten, misschien heeft hij nog een reden waardoor hij minder zin heeft.

Je kan niks doen denk ik. Gewoon geduld en er voor hem zijn.

Bedankt voor de tips! Ik wil hem er ook niet toe dwingen, want ik hou heel veel van hem!

misschien heeft hij het laatste tijd te druk. Ik denk dat het vanzelf wel weer overwaait