minder verliefd

Hey meiden.

Ik heb nou al 1 jaar met een jongen waar ik super veel van houd. Althans dat denk ik. Mijn vriend en ik hebben wat dingen in het verleden meegemaakt die nogal heftig zijn voor onze relatie.

Mijn gevoel voor hem word steeds minder zonder dat ik het wil. Ik wil echt verder en ook proberen het beste Ervan te maken, maar ik weet niet hoe het verder moet.
Ik wil er vertrouwen in hebben maar omdatt ik ook nog gelovig ben is mijn toekomst met hem een beetje onmogelijk. Mijn vriendinnen zeggen ook dat ik geen toekomst met hem kan hebben. Dit doet mij best pijn, ondanks mijn twijfels aan mijn gevoelens voor hem.

Ik wil graag weer van hem kunnen houden zoals ik vroeger deed in het begin van onze relatie.
Heeft iemand hier tips voor?
Het liefst geen relatietherapie omdat ik hem hier niet mee wil belasten. Met hem praten misschien, maar wat moet ik dan zeggen en hoe moet ik erover beginnen?

Ik heb echt even jullie hulp nodig ook al is het over 10 uur, het boeit me niet, ik kon gewoon niet slapen. Ik denk te veel na…

Alvast bedankt!
Xx

Ik snap heel goed hoe je je voelt, ik heb een beetje hetzelfde alleen een andere situatie. Ik vertrouw hem voor geen meter meer en dan is het best onmogelijk om een relatie te hebben.
Praten misschien nog niet meteen, denk er eerst eens heel goed over na.
Als je nu met hem zou gaan praten heb je kans dat ht misschien niet meer goedkomt. Schrijf alle voor en nadelen op en zie hem een paar dagen niet. Erna kun je eens gaan praten.

Hoi ik snap dat je hier over wakker ligt
Ik persoonlijk denk dat je met hem moet praten en moet vertellen dat je na al deze heftige dingen je je minder verliefd op hem voelt maar ook dat je wel bij hem Wilt blijven ook zou ik vertellen over wat je vrienden zeggen

Als ik jou was zou ik ook weer meer leuke dingen met hem gaan doen mischien komen je gevoelens dan ook weer terug
Groetjes Lisa

Wat voor dingen heb je meegemaakt dan? Ik vind het wel snel hoor na 1 jaar.

Hoe lang in het geleden dat jullie iets leuks samen deden? Een date? Soms helpt het als je relatie een beetje inkakt om net te doen alsof je nog in de beginfase zit. (hem opnieuw versieren / hij die zijn best voor je doen) Misschien zie je dan wel weer hoe leuk hij wel niet is :slightly_smiling_face:

Ik zou me niet heel veel zorgen maken over de toekomst, Als het nu goed is dan is het goed. Je hoeft niet met hem te trouwen.

Gewoon persoonlijke dingen nog voor onze relatie dat wel met ‘ons’ te maken had.

We hebben afgelopen weekend nog onze 1 Jaar gevierd,
Maar ik kan hem ook heel weinig zien omdat ik ij het weekend werk en hij zit doordeweeks op zijn werk wat die ook slaapt.

Op zich vind ik een jaar nog niet eens zo heel kort. In die tijd kunnen er best wat dingen gebeuren die voor ruzie/gezeur zorgen.

Maar goed, ik zou zoals nutellaismyaddiction zei eerst even de voor en nadelen op een rijtje zetten en goed nadenken over waarom je met hem hebt. Het is normaal dat je verliefdheid na een tijdje minder wordt, maar hou je nog van hem? Laat niet op je inpraten door je vriendinnen. Het is immers jouw leven en jouw vriendje. Als jij het nu nog leuk met hem hebt, waarom zou je het dan uitmaken? Het kan ook zijn dat jullie een beetje in een sleur zitten omdat je hem niet vaak ziet. Neem allebei eens een dagje vrij om van elkaar te genieten (dagje uit/pretpark/dierentuin/hotelovernachting/spa/sauna/etc…) en ondanks dat er dingen tussen jullie gebeurd zijn, probeer je daar overheen te zetten en denk aan alle leuke momenten die je met hem beleefd hebt.

Als je je er echt niet meer goed bij voelt, vertel het hem dan. Misschien komen jullie er samen uit, en zo niet, dan ben je in ieder geval eerlijk tegen hem geweest.

Succes! Xx

Dankjewel! Ik ga gelijk kijken naar leuke dagjes uit.
En inderdaad de tijd voor elkaar nemen. :slightly_smiling_face:

Ga weer een keertje samen iets leuks doen! Succes :*