Minder snoepen

Hallo!
Ik ben nu een week bezig met stoppen/minderen met snoepjes en koekjes,
zo pak ik in de schoolpauze een appel of (droge) rijstwafels.
Dit heb ik nu een week vol gehouden maar nu pakte ik gisteren een paar engelse dropjes.
Nu vandaag heb ik ze weer gepakt omdat ik ze zo lekker vindt…
hoe kan ik dit voorkomen? om weer terug te vallen?

je kan best een paar dropjes nemen, trust me, daar word je niet dikker van. Als het maar niet te veel is. je mag genieten van lekker eten maar gewoon met mate x

Gewoon iets anders pakken, zoals komkommer, wortels o.i.d. En gewoon af en toe een momentje inlassen dat je wel snoept en verder niet. Dan wordt het steeds makkelijker om er af te blijven.

Ik persoonlijk vind een paar droge rijstwafels of een appel niet echt een goede vervanging als tussendoortje. Van gezonde dingen mag je best wel wat meer eten, en dan krijg je ook niet ‘honger’ naar ongezonde dingen.

Verder sluit ik me aan bij de meiden hierboven, met mate kan je best wel eens wat snoepen.

Droge rijstwafels vind ik ook niet echt een goed tussendoortje, je kunt er ook wat gezonds op doen zoals hummus, kipfilet, pindakaas, etc. Of crackers bijvoorbeeld. Of een gezonde muesli reep als tussendoortje ? En je mag idd best wel eens snoepem hoor haha

je mag best af en toe snoepen. maar pak bijvoorbeeld gezonde tussendoortjes zoals een handje noten , snoeptomaatjes , komkommer , rijstwafel met kaas, fruit of andere groenten

niet kopen.

Als je af en toe een snoepje pakt is echt geen probleem hoor. Maar dan geen hele zak tegelijk

Er zijn ook van die doosjes met snack tomaatjes en snack paprika’s die zijn ook heerlijk voor tussendoor

Je kunt ook gewoon een appel èn banaan eten bijvoorbeeld en daarna een rijstewafel met smeerkaas of weet ik veel wat haha. Je hebt dan ook minder trek en het woord snoepjes zal minder snel in je opkomen. Ook ervoor zorgen dat er gewoon geen snoepjes zijn, helpt heel goed :slightly_smiling_face: Maar Don’t Worry, zolang je maar geen hele snoepzakken per dag naar binnen douwt is er echt niks aan de hand johh!

Het is een kwestie van wennen en volhouden. Het is je gewoonte om veel snoep te eten, en hoe langer je het volhoud om geen snoep te eten, zal je er langzamerhand ook minder behoefte aan hebben.

Spreek met jezelf iets af, dat je bijvoorbeeld in het weekend tussendoor x wat lekkers mag pakken.
En dat je door de week gezonde tussendoortjes pakt, bijvoorbeeld banaan met pindakaas, komkommer met cottage cheese, groente fruit zowiezo goed.
hoe langer je het volhoud, hoe meer t n levensstijl word en je het normaal gaat vinden

Zoals je zelf al zegt in de titel wil je minder snoepen…niet stoppen met snoepen. Je kan best af en toe wat lekkers pakken. Ik zou het ook vooral niet uitsluiten!

Bij mij werkt er maar 1 ding, en dat is niet kopen. Puur omdat ik vervolgens niet van die zak kan afblijven :’). Vraag je moeder anders of ze wat gezonde snacks kan meenemen zoals cherry tomaatje, een zak worteltjes en komkommer en dat je daarvan een lekker bakje voor jezelf maakt.