Mijn vriend woont 1,5/2 uur reizen bij mij vandaan maar ondanks dat proberen we elkaar zoveel mogelijk te zien. Zo blijft hij iedere dinsdag bij mij slapen en moet hij woensdag ochtend om 06:15 weer opstaan om op tijd op school te komen. En ik ben meestal vanaf donderdag avond tot zondag avond bij hem.
Deze week blijft hij de hele week bij me slapen en moet iedere dag om 06:15 opstaan om naar school te gaan. Dat vind ik echt heel erg lief van hem, want ik weet dat vroeg opstaan echt helemaal niks voor hem is en hij normaal pas om 07:50 hoeft op te staan. Het enige ‘probleempje’ is dat hij zijn wekker op zijn aller hardst heeft staan omdat hij er anders doorheen slaapt. Ik daarentegen word heel snel wakker van het zachtste geluidje, en als zijn wekker dus af gaat ben ik gelijk klaar wakker. Mijn wekker gaat pas om 07:15, een uur later dus. Maar omdat ik ook heel veel moeite heb met inslaap vallen lukt het mij steeds niet om nog even door te slapen. Ik ben dus ook iedere dag al sinds 06:15 wakker en ik merk gewoon dat ik dat heel erg moeilijk vind aangezien ik daarna 8 uur lang stage moet lopen en gewoon helemaal kapot ben.
Ik weet niet zo goed wat ik hier aan moet doen, en of ik er überhaupt iets aan kan doen. Want ik kan moeilijk aan me vriend vragen of hij zijn wekker zachter wilt zetten, want dan wordt hij er zelf niet wakker van. Ik vind het ook wel een beetje erg dat ik daar over zeur, aangezien het gewoon super lief is van me vriend dat hij het er voor over heeft om steeds zo vroeg op te staan, maar toch maakt het mij gewoon extra moe.