Minder slaap door vriend zijn wekker

Mijn vriend woont 1,5/2 uur reizen bij mij vandaan maar ondanks dat proberen we elkaar zoveel mogelijk te zien. Zo blijft hij iedere dinsdag bij mij slapen en moet hij woensdag ochtend om 06:15 weer opstaan om op tijd op school te komen. En ik ben meestal vanaf donderdag avond tot zondag avond bij hem.

Deze week blijft hij de hele week bij me slapen en moet iedere dag om 06:15 opstaan om naar school te gaan. Dat vind ik echt heel erg lief van hem, want ik weet dat vroeg opstaan echt helemaal niks voor hem is en hij normaal pas om 07:50 hoeft op te staan. Het enige ‘probleempje’ is dat hij zijn wekker op zijn aller hardst heeft staan omdat hij er anders doorheen slaapt. Ik daarentegen word heel snel wakker van het zachtste geluidje, en als zijn wekker dus af gaat ben ik gelijk klaar wakker. Mijn wekker gaat pas om 07:15, een uur later dus. Maar omdat ik ook heel veel moeite heb met inslaap vallen lukt het mij steeds niet om nog even door te slapen. Ik ben dus ook iedere dag al sinds 06:15 wakker en ik merk gewoon dat ik dat heel erg moeilijk vind aangezien ik daarna 8 uur lang stage moet lopen en gewoon helemaal kapot ben.

Ik weet niet zo goed wat ik hier aan moet doen, en of ik er überhaupt iets aan kan doen. Want ik kan moeilijk aan me vriend vragen of hij zijn wekker zachter wilt zetten, want dan wordt hij er zelf niet wakker van. Ik vind het ook wel een beetje erg dat ik daar over zeur, aangezien het gewoon super lief is van me vriend dat hij het er voor over heeft om steeds zo vroeg op te staan, maar toch maakt het mij gewoon extra moe.

Ik zie ook niet direct een oplossing. Hij moet nu eenmaal op tijd eruit en jij kan wat langer blijven liggen. Behalve dat hij niet heel de week bij je blijft is er denk ik niet echt een oplossing.
's avonds vroeger in bed kruipen? Heb je wat meer slaap gehad en ben je wat frisser voor je stage.

Zelfs je wekker zetten en dan maak jij hem wakker,
heb je niet dat belachelijk harde geluid (y)

Wou ik ook zeggen :sunglasses:
En als je dat ook niet fijn vind omdat je dan gelijk wakker bent dan zit er niks anders op dan hem niet de hele week bij je te laten slapen.

Of eerder naar je bed en handjes boven de dekens.

^Inderdaad, dit wilde ik ook zeggen. Als je gewoon om 22h naar bed gaat en opstaat om 6h15 dan moet dat voldoende nachtrust zijn om je dag door te komen, anders is er iets mis.
Dan ben je misschien wel erg vroeg klaar maar je kan op die tijd wel een hoop andere dingen doen, huiswerk voor de dag erna voorbereiden, je kamer opruimen en poetsen, uitgebreid ontbijten, etc.

Wees blij dat je vriend de hele week wil blijven slapen! Daar zou ik dat uurtje minder slaap wel voor over hebben. Hij staat toch ook veel vroeger op voor jou?

Koop zo’n lampwekker, daar word je heel rustig van wakker :d Misschien kan je daarna terug in slaap vallen.

Óf je vriend niet bij je laten slapen, óf eerder op bed. Denk dat het zelf je wekker zetten voor jou geen optie is als jij dan daarna niet meer in slaap kunt komen. Maar je vriend kan er niks aan doen en vindt het heel lief van hem dat hij elke dag zo vroeg op wil om toch bij jou te kunnen slapen. Dus dan lijkt eerder op bed me de beste optie.

:grinning_face_with_smiling_eyes:
Dit dus.

Mijn vriends wekker gaat ook heel vroeg en onwijs hard, in het begin was ik van het eerste piepje gelijk al klaar wakker maar nu een hele tijd later hoor ik zelf soms de wekker niet eens meer en val heel snel al in slaap. Ik weet niet hoelang die nu op dinsdag bij je slaapt maar denk dat het vooral gewenning is. Althans dat was bij mij zo, ik slaap nu als een roosje weer verder.,

De enige oplossing die ik kan bedenken is dat hij anders in een andere kamer moet slapen. Dan heb je geen last van de wekker, maar ja… Gezellig is anders.

of zet dan op muziek radio in plaats van de wekker zelf,of ga ergens slaap waar je ook je nacht rust hebt.

Haha wat ben je toch een geweldige vrouw.

Maar dit dus.

Als jij van het kleinste geluidje wakker wordt kan jij hem toch wakker maken zonder dat zijn harde wekker hoeft af te gaan. Ik vind het wel heel lief hoor dat hij dat voor jou doet!