Minder dromen

Hoi!

Ik zit al jaren met een probleem qua slapen, met tijden dat het goed gaat en zoals nu dat het echt een ramp is. Al weken is het vooral erg vermoeiend. Met in slaap komen en genoeg slapen heb ik geen problemen, maar ik droom zo veel in een nacht dat ik iedere dag eigenlijk weer moe op sta. Het zijn rare, eigenlijk krankzinnige dingen die ik droom waarbij ik heel veel moet doen, nadenken en waarbij emoties een grote rol spelen. En dan steeds afwisselende dromen. Ik word er zo moe van.

Iemand die dit herkent of weet wat ik eraan kan doen? Ik zou dus het liefst minder dromen, of ze in ieder geval onder controle houden.

Of weet iemand hoe dit zo kan komen? Want ik heb geen last van stress of zo.

Thanks (:

Ik herken het wel, heel af en toe heb ik dit. Maar heb er eigenlijk niet echt antwoord op. Wel merk ik op dat ik dit heb als ik een drukke dag heb gehad.

Ik droom ook echt te veel. Dan sta je s’morgens echt moe-er op dan dat je ging slapen :’)

Weet ook niet wat je er tegen kan doen

bij mij komt het meestal als ik ook overdag gestresst ben.
maar verder kan ik je ook niet echt helpen dus helaas!

Ik herken het, maar ik wist niet dat je van dromen moet kon worden… ik droom ongeveer 8 dromen per nacht, en het ergste is. Ik onthoud ze allemaal. Gelukkig heb ik niet vaak een nachtmerrie, ik denk eens in de 3 maanden, maar ik ga nooit dood ofso. Misschien is dit de reden waarom ik altijd veel moet slapen =12 uur. om me niet meer moe te voelen over dag.

Ik denk dat de enige oplossing is om naar de dokter te gaan, en iets van slaappillen te krijgen. Misschien val je dan dieper in slaap en droom je minder.

Zelfs mn droom van vannacht weet ik nog… en zelfs de kleding die mensen droegen…

Een half uur voor je gaat slapen geen tv/laptop/pc oid meer voor je neus halen, is ontzettend slecht voor je en schijnt ook dit soort tafarelen op te kunnen wekken. Wat drinken en iets eten kan ook goed helpen, bij mij tenminste wel.

Ik weet niet hoe lang je slaapt maar als je echt moe wordt zou ik ook gewoon eerder op bed gaan liggen zodat je meer slaap krijgt.

Ik heb al 4 jaar lange heftige dromen, maar dat komt door de stoornis die ik heb. Dan leer je vanzelf hoe er mee om te gaan.

Mochten de tips niet helpen kun je je slaapritme laten onderzoeken. Meestal word je dan 1 nacht opgenomen in het ziekenhuis… ik heb een extreem verhoogde hersenactiviteit wanneer ik slaap, wat bij mij duidt op veel heftige dromen en waaronder ook veel nachtmerries. Gelukkig herinner ik me nooit ook maar een enkele droom maar ik werd ook altijd heel moe wakker

Denk niet dat je er veel aan kan doen. Volgens mij gaat dat een beetje op en af, er zijn periodes waarin er veel gebeurt of verandert en waarin je wat heftiger droomt dan in andere periodes.

Wat ik bij mezelf wel merk is dat als ik vlak voor ik ga slapen iets kijk op tv of hoor of meemaak wat indruk op me maakt, ik veel onrustiger droom. Misschien heeft het zin om minstens een uur voor je gaat slapen al rustig aan te doen, met een kop thee in bed een boek te lezen waarin geen zware akelige dingen gebeuren? Of een warm bad te nemen of zo.

Oh wauw, dat heb ik dan weer niet. Ik onthoud ze, maar een paar uur later ben ik t helemaal kwijt.
Slaappillen zijn geen optie, daar ga ik gewoon niet aan beginnen. Ik gebruik alleen medicijnen als het echt echt echt niet anders kan.

Dankjewel! Ja dat van die telefoon, laptop en dergelijke wist ik wel, maar dat schiet er wel eens bij in. Dus dat ga ik echt proberen.

Ook weet ik dat je tijdens het slapen geen apparaten in de buurt moet hebben en ik heb gemerkt dat dit wel helpt. Dan laat ik mijn telefoon gewoon beneden liggen. Maar ja soms moet je ook de wekker zetten.

Drinken doe ik altijd voor ik ga slapen, gewoon een glas water dan. Eten meestal niet, want dan krijg ik juist weer last van mijn darmen 's nachts.

Dat is vervelend zeg, maar wel fijn dat je nu weet hoe je er mee om moet gaan. Ik slaap gemiddeld 10 uur per dag, weet niet of dat genoeg is. Ik ga in ieder geval eerst de tip van de telefoon, laptop gebruiken en kijken of het helpt. Zo niet dan ga ik mijn slaapritme wel laten testen denk ik, want dit is ook niet echt bevorderlijk :’)

Ja daar heb je gelijk in. Ik heb hierboven al eens gezegd dat ik het van de telefoon, laptop en de tv wel weet, maar dat het er soms wel bij in schiet. Dus daar moet ik consequenter in zijn.

Van thee en dergelijke word ik juist actiever, dus dat gaat hem niet worden en ja lezen doe ik eigenlijk nooit, misschien dat ik dat eens moet proberen :stuck_out_tongue: