Minder contact?

Dag meiden,

Ik wil even vertellen wat me dwars zit. Ik ben een marokkaanse meid en ik heb een vriend die ik vandaag 2 maanden ken en we hebben al 3dates gehad en ook gezoend en alles behalve sex want dat is tabboe. In iedergeval zoals jullie misschien wel weten doen wij aan de ramadan dat is dus dat je van zonsopgang tot zonsondergang niet mag eten en dus moet vasten. Maar waar het om gaat is dat ik oppeens minder contact met hem heb. Het is verboden om tijdens de ramadan af te spreken, ook is het zo dat als een jongen bijvoorbeeld tegen een meisje praat en er ontstaan voorvocht of zaadlozing dat het de vasten verbreekt. Want sommige jongens die worden opgewonden als ze praten tegen hun vriendin of tegen een meisje. Maar wat me dus dwars zit is dat sinds de ramadan begon hij dus nauwelijks op whatsapp komt en ook praat. Dit is nu sinds woensdag zo. Ik noem hem even jan. Dus ik zei gister ‘Jan?’ En dat was savonds hij kwam online, niet geantwoord en sinds toen niet meer online gekomen. En nu dus sinds woensdag komt ie even online dan doet ie zn telefoon uit en dan later weer even aan. En ik snap dit gedrag niet. Nou had ik net even prive gebeld, en zijn telefoon gaat over terwijl me berichtjes niet aankomen, en ik ben niet geblokkeerd want anders stond er geen laatst gezien. Ik vind dit gewoon zwaar irritant en ik weet niet precies hoe ik er over moet beginnen en hoe ik moet vertellen dat het me irriteert en hij oppeens zo weinig praat. Want al mijn vriendinnen hebben dat niet en zeggen juist dat ze heel veel met hun vriend praten juist nu omdat ze elkaar niet mogen zien.

Alvast bedankt voor het lezen, iemand tips wat ik zou kunnen doen?
Ik dacht gewoon eerst met rust laten maar telkens denk ik eraan en. Denk ik van dat ik straks ga smsen of bellen als hij klaar is met werken

Nou als ik het goed begrijp, is hij ook van Marokkaanse afkomst? En zoals jij zegt, tijdens de ramadan mag je dus niet met een meisje afspreken/praten. Ik denk dat dat de reden is dat hij niet tegen je praat. Dus als ik jou was zou ik me geen zorgen maken en wachten tot de ramadan weer over is. Waarschijnlijk zal hij dan weer contact met je opzoeken!

Als eerst bedankt voor het reageren. Indd dat zeggen de meeste dat een jongen niet tegen een meisje praten want zodra ze opgewonden raken dan telt het vasten niet meer. Maar wat ik zo raar vind is dat al mijn vriendinnen wel contact hebben met hun vriend en juist constant praten.

Up

Denk dat dat per jongen verschilt. Misschien nemen de vriendjes van je vriendinnen het er niet zo nauw mee, en jou ‘‘vriend’’ wel. Ik zou gewoon rustig afwachten tot de ramadan voorbij is en me niet te veel zorgen maken.

Dankjulliewel damess, ook voor jullie adviess

:kissing:

Nou had ik gister een nieuw nummer genomen omdat me vorige nummer steeds gestalkt werd en ik had hem gister met die nieuwe nummer geappt en zei heey. En nu zie ik dat hij vannacht zei hey wie is dit? Iets zegt mij om hem te testen maar aan de andere kant wil ik em negeren en straks opbellen en uitpraten en wat dat allemaal te betekenen had

Ik snap wel dat het vervelend is.
Ik snap ook eigenlijk niet waarom hij niet duidelijk heeft gezegd van te voren dat hij liever geen contact met je heeft tijdens de Ramadan. Nu moet je er zelf naar raden en daar zou ik zelf echt niet blij van worden.
Ik zou hem dus gewoon vragen waarom hij je negeert en als dat is vanwege de Ramadan dat je dat snapt en respecteert, maar dat het wel vriendelijk is als hij dat even laat weten.
Testen zou ik niet doen. Gewoon zeggen wie je bent en waarom je dit nummer hebt, plus de vraag of hij je negeert vanwege de Ramadan of een andere reden.
Het is naar mijn idee onzin dat hij opgewonden wordt door te zeggen: “het klopt dat ik niet met je praat wegens de Ramadan.”

Dit. En als hij die vraag weer zou negeren zou ik een beetje afstand nemen, want dan zit er waarschijnlijk een andere reden achter. Want inderdaad hij kan je dan best even zeggen dat hij liever rond deze periode niet wil praten, als dit zo is.

Wauw, jaa indd ik begrijp jullie helemaal. Bedankt dames! :bowing_man:

Up

Up

hee bambi, ik snap je helemaal! ik heb namelijk het zelfde probleem! ik zou niet weten wat je moet doen… x

Hey ik heb je een prive berichtje gestuurd
X

Up

Beetje late reactie.
Maar kan het zijn dat jouw vriendinnen en hun vriendjes minder gelovig zijn als jou ‘vriend’? Misschien dat dat het wel is.

Nee dat is het niet, want ik denk dat er wel iets aan de hand is want dit is niks voor hem. Ondanks dat het ramadan is zou hij op zn minst kunnen vragen hoe het ging. Dus blijkbaar is er iets. Ik ben dit gedoe zo zatt dat ik soms walg van hem en dat ie onaantrekkelijk wordt ofzo. Ik wacht nog ff af of ik reactie krijg of dat ik wordt genegeerd, als dat het geval is zorg ik ervoor dat ik em face to face zie en direct een einde aan maak.