Minder brede schouders

Ik zit zelf al een tijdje met een probleem, misschien klinkt mijn vraag ontzettend raar maar ik heb al een tijdje hele erge brede schouders! Ik vind dit echt niet mooi,
heeft iemand van jullie hier ook last van en wilt hier ook vanaf? En zo ja : weten jullie misschien oefeningen?

ik heb er ook last van, omdat ik zelf op wedstrijdzwemmen zit al 11 jaar. Maar bij mij gaat dat niet weg, omdat het gewoon spieren zijn.

Up dus !

misschien ben ik er gewoon mee geboren … ik baal er wel van :frowning_face:

Ik heb ook brede schouder, maar dat ligt meestal toch aan de bouw van je lichaam en niet aan dik zijn ofzo. Je kunt hier niet met oefeningen vanaf komen, je kunt het wel verbloemen met je kleding.
Zo kun je de overdreven schouders à la Rihanna proberen (maar dan natuurlijk wel in mindere vorm). Haltertopjes kun je beter laten want deze benadrukken dit alleen maar, ga liever voor een normaal topje. Ook hooggesloten truitjes zijn uit den boze.

Ik ken het probleem zelf niet, heb namelijk juist vrij smalle schouders in verhouding tot de rest van mn lichaam. Dat is ook niet fijn, want ik heb vrij grote borsten dus als iets bij mijn borsten past is het bij mijn schouders veel te groot.

Oke OT. Oefeningen zou ik sowieso niet doen, daar krijg je spieren van en dan worden je schouders nog breder. Zorg ervoor dat je door middel van kleding de aandacht naar een ander punt trekt, door bijvoorbeeld een riem om je middel te dragen of een gekleurd rokje/panty aan te doen. Zo leid je de aandacht af van je schouders. Verder zou ik geen shirts aan doen met van die pofmouwtjes, en ook geen jasjes met schoudervullingen. Als je donkere bovenkleding draagt valt het sowieso minder op.

Dat gaat niet weg, botten krimpen nou eenmaal niet.

Die overdreven schouders van Rihanna benadrukken ze toch ook?

brede schouders, schoudervulling, tanktopjes, topjes met een hele brede hals (dus dat het topje bijna van je schouders afalt, of dat je hem op 1 schouder draagt) of een coltrui benadrukken je brede schouders.
nu kan je zeggen: er blijft niet zo veel over :open_mouth:
jawel! alle andere normale truitjes/jurkjes/vestjes.
maar als dit betekend dat je dat oh zo leuke jurkje/truitje nu niet meer kan dragen omdat je schouders daar nog breder in lijken, dan ben je doorgeslagen in het verbloemen zeg maar. je kan niet je hele leven lang alles om je schouders laten dragen.
draag gewoon wat je leuk vind, en maak je niet zo druk.
de 1 heeft dunne armpjes, de andere een dikke kop, en de andere heeft een platte kont en jij hebt brede schouders. aaghh als dat nou het ergste is?? dan ben je gezegend!

dat heb ik ook, door jarenlang turnen. Je kunt het beste gewoon shirtjes dragen die je schouders niet accentueren

uup, ik heb onwijs brede puntige hoekige (ik overdrijf wel beetje. :stuck_out_tongue:) schouders