Mind playing zwangerschapssymptomen?

Ik vroeg me af of hier meiden zijn die ook al een of meerder keren hebben gehad, dat ze zwangerschapssymptomen denken te hebben zodra ze bang zijn kans te hebben hebben op een zwangerschap. Ik ben heel zorgvuldig met de pil, maar heb hem deze maand al 3x net buiten de 36 uur ingenomen, wat dus mooi fout is. Ik heb nog een week in de strip en maak hem gewoon af anders ben ik niet beschermd (mocht ik me druk maken om niets). Maar toch voel ik me misselijk etc. Heb dit al vaker gehad zonder dat er iets aan de hand was, dus ik denk dat het gewoon mind playing is. Kennen jullie dit?:slightly_smiling_face:

Nee, maar ik vroeg me af waarom of wanneer je je spiraaltje laat zetten of niet.

haha, dat je dat hebt onthouden! Ik ga in ieder geval morgen naar de dokter bellen, omdat ik afgelopen maand wel geleerd heb dat een pilletje eenvoudig (bijna) vergeten kan zijn. Het staat al in mijn ‘‘dossier’’, dus wanneer ik bel, bestellen zij voor mij dat spiraaltje. Weet alleen niet hoelang het dan nog duurt voor ik in het ziekenhuis terecht kan om hem te laten plaatsen. Dit is misschien meer iets voor het ‘‘ben ik zwanger topic’’…maar ik wil hem dus z.s.m. laten plaatsen omdat ik voorheen heel zorgvuldig was met de pil en afgelopen maand tot 3x toe kort op elkaar te laat heb ingenomen. Heb net gekeken en nu nog 4 pillen dus dan wacht ik mijn menstruatie af.

Dus, antwoord op je vraag haha. Ik denk dat het pas volgende maand wordt aangezien deze menstruatie waarschijnlijk sneller komt dan dat ik terecht kan in het ziekenhuis.

Heel herkenbaar. Elk kwaaltje of iets dergelijks koppel ik in mijn hoofd dan onbewust of bewust aan een mogelijke zwangerschap. En nog erger: ik zie dan echt overal zwangere vrouwen lopen :wink:
(edit) Moet er wel bij zeggen dat ik maar één keer een fout heb gemaakt met de pil, en had toen een MAP gehaald dus kon niet eens zwanger zijn. Ik heb blijkbaar gewoon om de zoveel maanden een moment dat ik het mezelf aanpraat en er in ga geloven dat het zo is :wink:

Toevallig ga ik morgen naar de huisarts omdat ik daadwerkelijk veel symptomen heb en niet eens denk dat ik zwanger ben (altijd goed beschermd en voor de zekerheid test gedaan)… voelt heel apart

Nop. Ik slikte me pil altijd heel erg netjes, ben echt als de doods om zwanger te worden op me 16e.

Ik heb nu al wel wat langere tijd wat symptomen, misschien toch maar een test doen?

nvm

Het schijnt wel te kunnen. Dat je zo erg denk dat e zwanger bent dat je ook echt dergelijke symptomen ontwikkeld.

Ik heb op dit moment ook zoiets. Al zei de huisarts tegen mij dat ik veilig was. ik had last van buikpijn en hoofdpijn en nu koppel ik het heel erg aan dat ik misschien zwanger ben. Dus nog 1 week pil slikken en dan hopen dat ik gewoon ongesteld wordt in mijn stopweek.

@xbirds: Zou zeker een test doen, dan weet je iig waar je aan toe bent:) Succes!

@Mockingjay; Heel verstandig van je! Ik ben 20 en slik hem normaal ook heel zorgvuldig omdat wij, ondanks dat mijn vriend al wel 26 is, nog écht geen kleine willen. Heb mijn strip standaard in mijn make-up tasje, die heb ik altijd bij.

@Bogpeat: Hahah jaa das het ergste, dan wacht je op je menstruatie. Die blijft uiteraard op het moment dat je er zó op wacht uit door de stress, dan knijp je hem gruwelijk. Gelukkig voor je niks aan de hand dus, en een MAP’je op voorraad (nog nooit over nagedacht haha)

Ik kan mezelf in m’n hoofd echt al helemaal opnaaien als ik een paar dagen achter elkaar misselijk wakker word en niet meteen de eerste seconde van m’n stop week ongesteld word, dus ja het kan zeker dat je jezelf gek maakt.

MAAR gegeven het feit dat je 3x net buiten de 36 uur de pil hebt genomen ben je wel verminderd beschermd en zou ik als ik jou was een zwangerschapstest doen. Dan weet je het zeker en ben je van de twijfel af.

Als je de pil slikt bepaal je toch gewoon zelf wanneer je ongesteld wordt en dus maakt het niet uit wanneer ze in het ziekenhuis tijd voor je hebben…?

Ik had het ook hoor… Ik dacht dat ik zwanger was (was overtijd) en opeens ging ik buikkrampen krijgen en dat soort symptomen etc. Toen heb ik maar een test gedaan en die was negatief. Daarna werd ik ongesteld. Ik denk gewoon door stress dat je die ‘symptomen’ verbeeld, maar ik zou gewoon een test doen dan weet je het zeker.

@Kelly: Ik wil niet teveel rommelen met mijn pil zoals eerder stoppen of langer doorslikken, omdat ik er heel slecht tegen kan (vandaar o.a. spiraal). Ik wil hem graag laten zetten tijdens de menstruatie omdat de baarmoedermond dan iets meer open staat en het minder pijnlijk is. Kortom, ik ben van twee factoren afhankelijk lijkt me…

Ik slik mijn pil heel netjes. Ben 'm wel eens vergeten, maar wel op momenten dat ik me nergens zorgen over hoefde te maken. Soms als ik wat later wakker ben dan slik ik 'm op verschillende tijden, maar dat is toch geen probleem. Ik ben wel elke keer blij als ik weer ongesteld moet worden en dan ongesteld ben, haha! Ik heb er nooit last van dat ik ga denken dat ik zwanger ben (over die symptonen gesproken), maar ben wel heel bang dat ik toch zwanger raak. Vandaar elke keer die opluchting als ik weer ongesteld ben, haha.

Ja heb het ook gehad. Had een MAP genomen, maar maakte me nog steeds wel zorgen. Werd opeens regelmatig misselijk, terwijl ik dat echt nooit ben. M’n buik voelde harder aan en m’n borsten groeiden zelfs. Maar was allemaal schijn, anders was ik nu al zo’n jaar zwanger :stuck_out_tongue: vage shit.

@Dana; haha ja mooie opmerking! Na de eerste keer met mijn huidige vriend was ik ook misselijk e.d. ben toen zelfs bij de dokter geweest omdat ik die testen niet meer vertrouwde. Uiteindelijk zou ik dan nu zwanger moeten zijn van een baby olifant!

Ik ga sowieso mijn pil strip afmaken, en wacht tot mijn menstruatie. Mocht die uitblijven of me niet overtuigen ga ik uiteraard testen. Zit weinig anders op natuurlijk :dry:

Ik ben regelmatig ontzettend misselijk in de ochtend, wat ook wel een klassiek symptoom is. Maar aangezien ik dat ook vaak had als ik met geen mogelijkheid zwanger kon zijn, schrok ik er niet meer van.

Heb dat ook gehad, zeker als ik dan ‘overtijd’ zou zijn. Denk ook dat je je dat gaat inbeelden omdat je ergens in je achterhoofd weet dat de kans er is, dat je er dan onbewust extra op gaat letten