Ik weet dat het merk besame “cake mascara” verkoopt. Dit is eigenlijk een blokje mascara in een kartonnen doosje, die je dan vervolgens met een vochtig borsteltje aanbrengt aan je wimpers. Ik denk dat dat wel milieu vriendelijk is, en het merk is cruelty free dus misschien kun je daar even kijken. Ik ken het merk wel alleen maar van sephora, maar ze zijn vast ook wel op andere plekken te koop.
Verder is W7 laatst uitgekomen met een vegan lijn, die lijn is te koop bij boozyshop en de prijs valt ook wel mee.
Ik koop zelf alleen cruelty free makeup, maar ik heb nooit echt naar mileuvriendelijke makeup gekeken. Dus daar heb ik niet heel veel aanraders van. Maar ik vind het wel heel knap dat je het doet! Als je alleen een CF mascara zoekt raad ik je de essence lash princess mascara aan met de groene detaills op de verpakking.
En tot slot, misschien is het milieuvriendelijker als je een keer in de 6 weken je wimpers verft? Dan doe je meer dan een jaar met een klein tubetje wimperverf dan als je elke 3 maanden een nieuwe tube mascara koopt. Maargoed, dat is maar een random ideetje, ik heb geen idee of dat daadwerkelijk milieuvriendelijker is, en als je het verft heb je natuurlijk ook niet de krullende of langer makende effecten die je bij mascara wel hebt.