Milieu, wij kunnen het stand laten houden!

Hallo!
Ik heb dit onderwerp opgestart omdat ik wil dat iedereen eens aandacht besteed aan wat écht belangrijk is: het milieu! Dit is niet zo een forum dat over mode en sieraden gaat (ookal hou ik daar ook wel van). Ik ben blij dat sommigen toch nog een beetje geven om het milieu want de meeste mensen zijn blind! Zij beseffen niet hoeveel schade de mens aanbrengt! Als iedereen nu eens zou samenwerken aan een betere wereld zouden wij of onze kinderen, kleinkinderen,… nog lang op deze aardbol kunnen blijven! Maar als we verderdoen zoals we nu bezigzijn, zal het over enkele jaren gedaan zijn met ons allemaal! Dus denk nu eens 2 keer na als je iets koopt. ‘Heb ik dit echt wel nodig?’ En koop niet zoveel dingen met verpakking eraan! Sluit je computer eens helemaal af en laat hem niet op stand-by staan. Het zijn de kleine dingen die ons allemaal in leven zullen houden! En hoe zit het dan met de armoede? Ik vraag me af hoeveel mensen op aarde weten hoe het is om arm te zijn en op sterven te liggen! Dat kunnen wij ons gewoon niet voorstellen! Zelf ik kan me dat niet voorstellen! Mijn vriendin toonde in de klas ooit eens een foto van een broodmager baby’tje die was aan het sterven en naast haar stond een kraai die wachte tot ze doodging zodat die kraai haar kon opeten! Hartverscheurend! Ik weet het, ik kon er niet eens naar kijken. Maar soms is het beter dat de mens de realiteit kent! Ookal is de waarheid nog zo erg! Door deze dingen kunnen wij de ogen van mensen openen! Waar zijn wij eigenlijk mee bezig! We maken onszelf kapot zonder dat we het beseffen! Dus verspreid deze boodschap op het hele web! En wie weet, heeft het effect! Dus wie doet er mee?! Laat zeker je mening achter en laat weten wat jij zoal voor het milieu doet! Ookal stelt het niets voor, het zijn de kleine dingen die het verschil maken! Wij zijn de kinderen van de toekomst! Groetjes! <3 XXXX

Tja, ik vind wel dat je gelijk hebt enzo, maar het punt is, de meeste mensen wéten al wel dat wij verantwoordelijk zijn voor het milieu. Alleen het boeit ze vaak niet.
Wat eigenlijk niet kan. Maar zo gaat het wel.

Ik denk dat de meeste mensen hun laptop wel willen afsluiten, opladers uit het stopcontact halen, en dat soort kleine dingen. Maar zodra je over auto’s begint lijkt het milieu toch opeens niet zo belangrijk.

Mensen hebben ooit allemaal uitvindingen gedaan waarvan ze toen niet wisten dat ze slecht voor het milieu waren. Nu weten we dat wel, maar we kunnen niet binnen 10 jaar al het ‘slechte’ ingeruild hebben voor iets milieuvriendelijks. Ik denk dat over 100 jaar alles een stuk schoner en beter is.

Ik denk altijd wel na over het milieu. Ik zet nooit iets op stand-by. pak altijd de fiets of tram als ik ergens naartoe ga. Koop zo min mogelijk dingen met plastic verpakkingen etc.
Jammer genoeg zijn er een aantal mensen in huis die er absoluut niet aan denken. Mijn zusje zet b.v. alles op stand-by(wat ook nog eens brandgevaarlijk is). Gaat elke dag in bad en soms zelfs 2 keer(hoe bedoel je verspilling van water). En wordt hysterisch als je er wat van zegt. Want ja het is haar leven en daar hebben wij niks over te zeggen volgens haar. Dat zij de energierekeningen en waterrekeningen niet betaald vergeet ze voor het gemak maar even. Net als dat als er brand uitbreekt doordat zij haar tv weer eens op stand-by heeft staan ze ons daarmee ook treft.

Ik draai de douche zo goed als dicht als ik mijn benen scheer/me was in de douche, ik recycle plastic, papier en groen afval zoveel mogelijk, gooi nooit afval op de grond buiten en raap soms troep van anderen op :’), probeer het licht uit te doen als ik niet in een ruimte ben…dat soort dingen

Helaas heb je op onze wereld een heleboel mensen waarvan het milieu hun niets kan schelen. “Mijn probleem niet”, denken ze. Jammer, want zo komen we geen meter vooruit.

Ikzelf vind het milieu heel belangrijk. Afwasmiddel, shampoo, zeep en conditioner koop ik altijd met een ecologisch keurmerk. Een écht ecologisch keurmerk welteverstaan, want de meeste bedrijven vinden hun eigen keurmerk uit, zodat ze niet de officiële richtlijnen van de EU moeten volgen wat betreft ecologie.
(De aflevering van Basta is daar een goed voorbeeld van.)
Ik eet ook geen vlees (lang leven mindere CO2-uitstoot) en probeer ook minder met de auto te gaan. Ik douche me letterlijk in 5 minuten en in 7 minuten als ik m’n haar moet wassen. Ook sorteren we thuis afval en hebben we een composthoop.

Ik was er als kind trouwens al mee bezig. Ik was een heel apart kind haha. Toen ik 9 was moesten we een werkstuk maken. Iedereen koos paarden, honden etc. Maar ik koos het milieu…

Kijk, je hebt gelijk natuurlijk. Een beter milieu begint bij jezelf.
Maar 1 persoon kan geen verschil maken.
Ik maak me er niet druk om of ik iets nodig heb of niet. Alles kost geld, alles is slecht voor de wereld. We kunnen maar beter een eind aan alles maken dan.
Niet te dik erop leggen, anders wordt je helemaal gek.

Ik ben hier eerlijk gezegd nogal pessimistisch over. De mens zal altijd voor de makkelijkste weg kiezen, en dat is in deze gevallen altijd nog dat het milieu daarvoor in de plaats vervuild wordt. Eén mens kan geen verschil maken en de armoede niet de wereld uit helpen.
Naar mijn mening is dit net zoiets als ‘wanneer iedereen in God gelooft, is iedereen gelukkig’. Want als iedereen gelukkig is, waar moet ik dan nog voor leven?
Hier wil ik trouwens niet mee zeggen dat ik zelf niets doe om een goed milieu te behouden.

Ik snap je wel, maar ik snap ook de gedachte van mensen die er wat aan willen doen maar het laten; Wat heeft het voor nut in m’n eentje als de rest er niks aan doet?
Maar als iedereen zo denkt kom je natuurlijk helemaal geen stap verder. Wij thuis doen er best veel aan (of nou, m’n ouders vinden het heel belangrijk maar ik moet toegeven dat ik soms denk: Heb je hun weer…) maar ik vind het ook goed. Afval scheiden, lichten uit als je de kamer uitgaat, etc. zijn allemaal dingen die na een tijdje gewoon automatisch gaan en waar je echt niet veel voor hoeft te doen dus ach.
Ik denk trouwens dat het bij heel veel mensen niet doordringt, wat er kan gebeuren/gebeurt.

In 2012 gaat de wereld toch dood.

^ Dat je dat nog gelooft