Milde acne

Hoi allemaal,

Ik ben 17 jaar en heb nu al 5 jaar lang last van acne. Het begon rond mijn 12/13e met soms een puistje hier en daar, maar is met de jaren steeds erger geworden. Op mijn voorhoofd en wangen heb ik vooral last van kleine huidkleurige bultjes/puistjes, en op mijn hele gezicht last van puistjes en soms een kleine ontsteking. Ook zitten er op mijn wangen veel rode vlekjes. Het is niet dat ik echte acne heb met grote vuurrode ontstekingen, maar dit is wel aardige milde acne. Ik heb verschillende middeltjes geprobeerd en ben een paar maanden geleden begonnen met acne peelings. Dit hebben die huidkleurige bultjes iets verminderd, maar voor de rest kom ik gewoon niet van mijn puistjes af. Ik reinig mijn huid goed, maar toch blijven er steeds nieuwe puisten bijkomen. Ook ben ik aan de pil, maar die heeft ook niets veranderd. Nu las ik iets over roaccutane en biodermal creme. Heeft iemand hier ervaring mee? of andere idee├źn?

Voor zo ver ik weet is roaccutane een erg zwaar middel, als je zoiets wil zou ik eerst een mildere vorm van antibiotica proberen en kijken of dat helpt. Of eventueel naar een huid therapeute, hoor ik ook veel goede verhalen over.

Er is een heel sticky topic over acne, daar staan wellicht tips in

Je mag je vraag wel in dit topic stellen :slightly_smiling_face: :

http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/het-algemene-puistjes-acne-topic-127663.0.html