Ik maak me al een tijdje ernstige zorgen over mijn zusje… Ik heb altijd gewild dat we een goede relatie zouden hebben en ookal is het ook niet slecht te noemen, we zijn nou niet echt beste vrienden. Het leeftijdsverschil (6 jaar) is daar waarschijnlijk een van de oorzaken van.
Maar goed. Ik hou van haar en wil haar graag helpen, maar we kunnen prima praten over kleding rnzo, maar als ik dieper ga (liefde, waar ze haar geheime pakketjes vandaan haalt,enz) wordt ze kwaad en loopt ze boos weg.
Nu even het verhaal. Ze is 12 jaar en ontzettend gevoelig over wat anderen van haar denken. Ze wil er graag bijhoren en dat lukt haar ook aardig. Alleen lukt dat haar omdat ze verkeerde dingen doet. Laatst waren een aantal vriendinnen hier en ze hadden een shitload aan energydrank en hadden taal van kut, jezus, godverdomme. Mijn moeder heeft daar toen iets van gezegd en toen loog ze over de energydrank, mijn moeder wist wel beter natuurlijk en pakte het gewoon af.
Afijn. Laatst kwam er een misterieus pakketje voor mijn zusje aan waar ze het niet over wou hebben. Sowieso kan zij online geen dingen bestellen, want ze heeft geen online bankieren en ze wou er niet over praten. Nu keek ik een beetje rond op haar iPad en zag ik dat ze aan een vriendin vertelde dat ze “shisha” had besteld. Ik weet dssr het fijnr niet van, maar ze stuurde er een plaatje van sigaretten bij.
Ik vind dit gewoon echt niet kunnen en ik wil gewoon niet at ze de verkeerde kant op gaat. Ze is gewoon slim en zou school makkelijk kunnen, maar dat laat ze er ook wat bij in schieten. Mijn ouders weten ook wel dat het nirt helemaal proper is wat ze doet, maar zij weten ook nirt wat ze moeten doen echt…
Ik wil haar echt graag helpen, maar hoe kan ik met haar praten en tot haar door dringen zonder dat ze het idee heeft dat ik et niet met haar voor heb? Want dat heb ik dus juist wel, maar dat snapt ze niet…