Mijn zusje kopieërt mijn kledingstijl...

Ik zeg altijd: ‘Imitatie is het grootste compliment dat je krijgen kan.’ Blijkbaar bewondert ze jouw kledingstijl, leuk toch?

als ze jullie dezelfde kledingmaat hebben kan je er ook van profiteren(:
dan kan je je kleding kast delen, en dragen jullie eigenlijk gewoon dezelfde spullen, maar niet dezelfde dag én heb je 2x zo veel kleding!

ik deed dit vroeger ook altijd me mijn zus.
maar het probleem was dat ik eigenlijk 1 maat groter had van topjes enzo,
maar toch wou ik ze aandoen, dus waren ze daarna altijd uitgerokken voor haar.
nu doe ik dit gelukig niet meer, we hebben eigenlijk nog dezelfde stijl maar we kopen andere kledij. =)

vind het best wel grappig! Maar ja, het kan idd ook irritant zijn. Ouders inschakelen?

nou ja, ik ben precies even groot als mijn zusje. in alles.
qua lengte, qua kledingmaat, qua schoenmaat… en we delen inderdaad ook eigenlijk alles. op zich is dat wel handig, maar toch vind ik het niet leuk als mijn zusje alles nadoet.
maar goed, ik merk dat er eigenlijk niet al te veel tegen te doen valt.
dus er mag een slotje op :’)

1; Ga met haar shoppen en koop het tegenover gestelde van wat jij koopt.
2; Word één keer heel kwaad op haar, alsof het de druppel is. Je word dat zo boos dat je in de houding staat dat je haar slaat. Dan schrikt ze en denkt zo;
Oh kutje dat moet ik dan maar niet meer doen.
3: Doe een grote sjaal om zodat het je kleding bedekt en als je dan op school etc. aan komt doe je de sjaal af en shine je.
4: Doe je sieraden pas om als je op je locatie bent.

good luck.
xxx

Woa, doen die van mij gelukkig nog niet, maar ik zie ze ook niet echt als een alto rondlopen later x]

Dat doen alle zusjes.

hahahaha:'D

Ik ken er nog zo een:p mijn zusje, ze draagt mijn kleren maarja niks aan te doen:) :stuck_out_tongue:

Niet waar. Ik ben een zusje, en draag echt niet de kleding van mijn zus hoor. We hebben een geheel andere kledingstijl.

heb ik nooit gedaan.

ik snap het. =)
zou niet weten wa je er aan moet doen, nja succes ofzo. :wink:

Hey fetch, ik begrijp je standpunt. Het is niet tof wanneer iemand je nadoet, ookal is dat je zusje of een vriendin. Iedereen wil z’n eigen ding doen, wil origineel zijn en wanneer die ideeën klakkeloos worden overgenomen voel je je bestolen.

Je moet nu eenmaal weten dat je zusje (bijna) in haar puberteit zit. En jij volop. Zij is op zoek naar haar identiteit en jij lijkt hem min of meer gevonden te hebben. Natuurlijk is het niet tof om te zien dat je zus je dan gewoon maar nadoet. Maar je moet heb inderdaad bekijken als een compliment. Zeg haar gewoon kalmpjes dat je dat niet zo leuk vind dat ze alles hetzelfde doet. Ga eens samen met haar gaan winkelen en geef haar tips wat ze kan doen enzo. Ze zal dit heel leuk vinden dat van haar oudere zus ideeën krijgt en ooit komt ze ook wel op haar pootjes terecht.

Praten helpt! Jullie zijn tenslotte zusjes.
Succes.

Mijn zusje doet dat ook… Maar ik vind het niet echt vervelend ofzo. En daarbij denk ik ook dat dat wel veel gebeurt.

Stel je niet aan, het is maar kleding. Ik durf te wedden dat jouw zusje over een paar maanden wel weer bijdraait.

Ik zou idd ook met je zusje gaan winkelen…
Waarschijnlijk weet ze zelf niet zo goed wat haar stijl is en doet ze jou daarom na?
Zoek kleding die haar supermooi staat, misschien dat ze er dan mee ophoudt…

Good luck! :slightly_smiling_face:

Ze doet het waarschijnlijk niet eens express. Ik vind ook heel vaak de dingen die mijn zus heeft super leuk, en dan koop ik inderdaad wel eens iets wat er erg op lijkt. Ik kijk ook wel heel erg tegen m’n zus op.

Zoals iedereen zegt, het is je zusje, ze is 13. Blijkbaar weet ze gewoon nog niet wat ze echt leuk vind, dus ziet ze jou mar als voorbeeld. Wees trots dat ze zo tegen je opkijkt. Niet zo zeuren. Over een jaar of 2 is het over.

+1