Mijn zusje kopieërt mijn kledingstijl...

Nou, ik heb dus nogal een irritant probleem. Mijn zusje kopiëert mijn kledingstijl. En niet een beetje, maar PRECIES! Tot op de sierraden!
Ik vind het heel irritant. Ik heb het al tegen haar gezegd, maar daar reageerde ze op: ‘Het is toch een vrij land? Ik mag dragen wat ik wil.’
Op zich heeft ze daarin natuurlijk wel een punt en stiekem is het ook wel een compliment dat ze mijn stijl blijkbaar leuk vindt, maar toch vind ik het vervelend dat ze mijn ideeën gebruikt. Of eigenlijk: compleet na doet.

Wat kan ik hier tegen doen? Het verbieden is eigenlijk ook geen optie.
Tips??

Hoe oud is ze?

13 :woman_facepalming:

en jij?

/zie het als een compliment :grinning:

over 2 weken 16 (a)
15 dus xd.

ze kijkt ontzettend tegen je op! waarschijnlijk ziet ze jou als voorbeeld, en nouja als je 13 bent ben je bezig met jezelf wat te ontdekken wat bij je past enzo.

ik zie jou probleem niet echt …
't is tog juist leuk dat ze je ‘kopieert’
als je de zelfde style hebt kunnen jullie juist
kleding wisselen enzo.
En 't is je zusje maar …

ik heb het ook, ze is vijftien, ik ben zeventien.
ze doet écht alles na, niet normaal gewoon :’)
maar ach, I’m used to it & zie het als een compliment!

maar met compleet kopiëren, bedoel ik echt compleet.
en zo leuk is dat niet. maar wat kan ik er tegen doen?

helemaal niks (:

Ga anders eens met haar winkelen ofzo? Dan kan jij haar helpen met wat ze moet kiezen enz en mss blijft ze dan van je spullen af?
anders heb ik geen idee!

Ga samen winkelen en laat haar dan een kledingstuk passen dat haar echt géweldig!! zou staan, zij koopt het, en jij koopt (stiekem) jouw kleding. TADAAA

Helaas heb ik ook zo’n zusje…

The horror!

:thinking:

Het is wel een compliment natuurlijk, maar ook vervelend… Ga anders een keertje met haar winkelen, en dan zorg je ervoor dat ze dingen koopt die je heel leuk vindt, maar niet hebt (of wil gaan halen). Dan draagt ze kleren die jij ook wel aan zou doen, maar geen dingen die jij ook hebt.

Dat doen alle zusjes. Boeit me niks.

dat is toch leuk?
ik zou het super leuk vinden hoor haha.
mijn zusje is nu maar 11 maanden
_ 22 oktober 1 (:
maar ik zou het wel leuk vinden hoor!